2026-08-18, 08:13
Medlem
Killen som blev skjuten har inte livshotande skador så han klarar sig.
Citera
2026-08-18, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Killen som blev skjuten har inte livshotande skador så han klarar sig.

Ja och han han hade ju hunnit prata en del till polisen om att vapnet klickade och att det var en tjej också. Verkar som dom eventuellt kan ha skjutit fel person eftersom han sammarbetat.
Citera
2026-08-18, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Hon lär ju bli satt på något hem. Och enligt Aftonbladet så har hon redan rymt från ett hem... Så om det stämmer, blir det inte någon jättestor skillnad för henne.

Sedan bevistalan längre fram. Men någon större påverkan på hennes tillvaro blir det nog inte.

Alltså nu börjar man fundera över hur många mord/ mordförsök som utförts av ungdomar på rymmen från diverse institutioner. Kanske dags att sätta fotboja på dem för deras egen säkerhets skull? Då kan de inte lockas eller luras att åta sig morduppdrag eftersom de till 100 % kommer hittas vid spårning. Detta behöver nog få en lösning, både för allmänhetens och dessa utsatta ungdomars skull. Hoppas Strömmer kvarstår som justitieminister efter valet och inte byts ut mot någon svag och feg sosse.
Senast redigerad av CenturyVoltaire 2026-08-18 kl. 10:33.
Citera
2026-08-18, 10:14
Medlem
Connykrims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedAssassin
men hon var väl asiat?

Ja de va en riskaka ja!!

De kan ju vart nån som våldtog bruden o hon hämnas? Måste väl inte alltid va gängrelaterat..

Blivit pushad på sitt hem att utföra hämnd liksom kanske därför snubben snackar o de greps
Citera
2026-08-18, 10:20
Medlem
Södertälje faller längre och längre ned på skalan för trygghet, men stiger på skalan för otrygghet.
Citera
2026-08-18, 11:01
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PedalFot
Södertälje faller längre och längre ned på skalan för trygghet, men stiger på skalan för otrygghet.

Syrianer vad ska man säga
Citera
2026-08-18, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Alltså nu börjar man fundera över hur många mord/ mordförsök som utförts av ungdomar på rymmen från diverse institutioner. Kanske dags att sätta fotboja på dem för deras egen säkerhets skull? Då kan de inte lockas eller luras att åta sig morduppdrag eftersom de till 100 % kommer hittas vid spårning. Detta behöver nog få en lösning, både för allmänhetens och dessa utsatta ungdomars skull. Hoppas Strömmer kvarstår som justitieminister efter valet och inte byts ut mot någon svag och feg sosse.

Du tror inte att det första de gör när de rymmer är att ta av sig fotbojan?!
Citera
2026-08-18, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snirv
Du tror inte att det första de gör när de rymmer är att ta av sig fotbojan?!

Tror absolut de kommer vilja försöka få av bojan men om larm genast går vid rymning, samt omedelbar spårning sker, finns ju i alla fall en möjlighet att hitta dem innan bojan lyckats tas av. Ger bättre möjlighet att skydda ungdomen än nu i alla fall. Och både den som försöker anlita en ungdom med fotboja, samt ungdomen med fotboja, vet på förhand att det finns stor risk att man blir hittad och uppdraget inte blir utfört. Åtminstone är det väl värt ett försök? Sårbara ungdomar måste skyddas mot predatorer som t ex mordrekryterare.
Citera
2026-08-18, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av STALK3R
Det finns såklart några undantag där man fått den summa man blivit utlovad, men majoriteten får inte det man blivit utlovad. Det här är allmänt känt om man följt med i olika rättegångar.

Detta var något nytt för mig men jag misstror inte vad du säger jag har inte alltid rätt jag brainstormar mest när jag skriver så ta inte mig alltför seriöst. Haha fyfan vad sur jag hade blivit först klippa någon, åka dit och inte på betalt. Fyfan vilken bralla.
Citera
2026-08-18, 13:07
Medlem
1335991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Eller så låser vi in dessa i fängelse.....
Lägger ned alla dessa hem som verkar ha svängdörrar.
Citera
2026-08-18, 13:11
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PedalFot

I Södertälje finns tre särskilt utsatta områden: Geneta, Hovsjö och Ronna.

Tre områden klassas som utsatta: Fornhöjden, Lina och Saltskog.
Citera
2026-08-18, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1335991
Eller så låser vi in dessa i fängelse.....
Lägger ned alla dessa hem som verkar ha svängdörrar.

Ja, fängelse för ungdomar är ett alternativ. Men tills det är infört lär det ta ett tag och till dess kan fotboja åtminstone bättra på säkerheten för alla tänker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in