2026-08-18, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
L försöker rädda sig kvar i Riksdagen med att bära Davidsstjärna i TV.

Konstig prioritering kan jag tycka

L har väl alltid varit mest för Israel av Sveriges partier? Följt av Kd och Sd
Citera
2026-08-18, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Jag är inte lika säker.
Jag tror det är ett utstuderat sätt att locka till sig röster, men frågan är om det inte skrämmer bort lika många?
Ebba går dit makten finns.
Citera
2026-08-18, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av melbax
Vilken jävla shitshow. Dessa klåpare ska alltså styra sverige?
Och vad säger det om er som väljer dessa?
Citera
2026-08-18, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
En snabb titt på din posthistorik gjorde mig faktiskt lite mörkrädd. Du verkar inte må helt bra och jag hoppas du finner något som kan ge dig lite frid i livet.

Jag kvarstår vid min åsikt att Mohamsson gjorde helt rätt igår som bar en Davidsstjärna vid debatten. Det sjukliga judehatet är tyvärr numer ett reellt problem i Sverige och bör vara en vattendelare för såväl väljare som politiker. Gillar man judehat bör man inte bo i detta land, alternativt söka hjälp hos psykolog.

Jag är inte här för att se attraktiv ut för någon. Så bli mörkrädd nu. Överdriv gärna för dramatisk effekt också om hur mörkrädd du blir också.
Citera
2026-08-18, 10:14
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlockholmes1989
Han påminner mig så mycket om Sickan i Jönssonligan, jättegullig

Roligaste var hans reaktion när hans kollega svimmade i något möte, våran statsminister har inga pungkulor!

Nä, det var knappast hans "finest moment", men det var mycket talande för hur han fungerar när något "skrämmande och oväntat händer", eller snarare hur han inte fungerar. Står och viftar med armarna som en sämre fågelskrämma.
Jag förstår inte hur han har kunnat bli statsminister efter hans lilla gästspel som Strängnäs "starke man".
Citera
2026-08-18, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekbo251
Och vad säger det om er som väljer dessa?

Exakt!
Citera
2026-08-18, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christerst
Tandtrollet riskerar att kidnappa hela valet. Ulf Kristersson uttryckte det knivskarpt. "C har gjort sig till det mest irrelevanta partiet i valet."
Det finns en sanning i det. När valet kommer vara mellan olika vänsterpartier så är ett parti som vill ha lite mer högerpolitik (eller snarare mindre vänsterpolitik) irrelevant.

Valet handlar mest om hur snabbt skall vi gör om Sverige till ett Nordkorea.
Citera
2026-08-18, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Opinionsmätningar och val är olika saker. 40-45% är inte orimligt valresultat för s.

Jo det är det. Att det skulle digga 15% finns inte
Citera
2026-08-18, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlockholmes1989
Fan vad skönt det hade varit om någon slopar Karensavdraget, vilken befrielse asså eller att vi förkortar arbetsveckan med samma lön

Gör något åt folket!!!!
Ser ut som Sherlockholmes1989 tänker att han kan konsumera lika mycket genom att producera mindre.

I grova drag tänker nog Sherlockholmes1989 att bara vi blir mer som Nordkorea i Sverige, så kommer levnadsstandarden att stiga.
Citera
2026-08-18, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekbo251
Ser ut som Sherlockholmes1989 tänker att han kan konsumera lika mycket genom att producera mindre.

I grova drag tänker nog Sherlockholmes1989 att bara vi blir mer som Nordkorea i Sverige, så kommer levnadsstandarden att stiga.

Du kan väl jobba lite extra eller liksinnande som ser jobbet som hela sitt liv så kan vi andra som ser livet på ett annorlunda sätt förutom att BARA jobb kanske gå och fiska eller grilla någon mer gång då man har mer tid över!

Man kan säkert kasta in en 500kr till såna neandertalare som du och ni hade jobbat flera timmar över bara för att hjälpa staten och du får hela 500kr extra!!!

Åkesson skrattar år såna som dig, trots att du avgudar honom, men du tror säkert också på skitsnacket att man ska dö för Sverige om man är medborgare, ah jo tjena, Åkesson hade säkerligen dött för Sverige om det blev krig

VAKNA
Citera
2026-08-18, 10:28
Medlem
BananKlases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Är det fetade verkligen så dumt som det framstår?
Hahaha, hen menar säkert att om svenska väljare inte röstade på ideologiskt ärvda partier, utan tänkte själva. Då skulle resultatet bli ett annat.

Jag hoppas att det är så , annars blir inlägget obegripligt.
Citera
2026-08-18, 10:30
Medlem
Skrämmande att det bara är mp som vill reglera att utländska bolag kan kolonisera den Norrländska elen med datahallar och sen knappt beskattas i Europa via Irland.

Det finns inget parti här som har båda rätt angående energiförsörjningen för Europas framtid. Gällande reglering av detta och utbyggnaden av baskraft/minskade utsläpps krav.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in