2026-08-18, 09:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Fredsavtalet från 1994 innehåller en ordning för vattenleveranser, alltså ingen goodwill från Israels sida.

Oslo II gav Israel kontroll över Area C under en övergångsperiod, men avtalet föreskrev samtidigt att planerings och byggansvaret i Area C gradvis skulle överföras till palestinsk jurisdiktion. Den överföringen genomfördes aldrig fullt ut. Avtalsbrott?

Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Var skrev jag goodwill, din nasse? Jag skrev att Israel håller ingångna avtal, även när det är svårt för dom, som med vattnet. Israel skickar det avtalade vattnet även under torka. Du behöver inte svara på inlägg när du inte har något att komma med, nasse.

Att du återigen tvingas ta till grova personpåhopp och skrika "nasse" så fort du blir överbevisad visar bara att du helt saknar argument.

Det är patetiskt att se hur du kortsluter varje gång du ställs inför historiska och juridiska fakta och anledningen till att Israel levererar vatten till Jordanien är att de är juridiskt bundna till det via fredsavtalet från 1994 och inte för att de är snälla.

Däremot struntar Israel fullständigt i de avtal och internationella lagar som inte passar dem.

Enligt Oslo II avtalet skulle planerings- och byggansvaret i område C gradvis föras över till palestiniernabvilket Israel helt blockerade för att i stället kunna stjäla marken och bygga sina egna illegala bosättningar och du kan skrika i versaler och kasta ur dig hysteriska förolämpningar hur mycket du vill för att flytta målstolparna men det raderar inte fakta.

Internationella domstolen (ICJ) har slagit fast att Israels närvaro och bosättningspolitik på Västbanken är helt olaglig.

Du har blivit fullständigt bortgjord i den här debatten och dina desperata nazi anklagelser är det slutgiltiga beviset på din intellektuella kapitulation.
Citera
2026-08-18, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bokki89
Att du återigen tvingas ta till grova personpåhopp och skrika "nasse"

Så du är inte en nazze som sprider konspirationsteorier hela dagarna? Du tycker inte att Israel skall försvinna som det judiska nationella hem det idag utgör?

Alltså alla kan ju läsa dyngan du sprider.
Citera
2026-08-18, 09:42
Avstängd
Citat:
Så du är inte en nazze som sprider konspirationsteorier hela dagarna? Du tycker inte att Israel skall försvinna som det judiska nationella hem det idag utgör?

Alltså alla kan ju läsa dyngan du sprider.

Så du menar alltså att FN:s högsta domstol ICJ också är ”nazzar som sprider konspirationsteorier” bara för att de slår fast att ockupationen är helt olaglig?

Eller tycker du helt enkelt att en stat har rätt att stå över internationell lag och förtrycka miljontals människor baserat på deras etnicitet?
Citera
2026-08-18, 09:43
Medlem
Citat:
Du är nazist. Du ägnar hela dagarna åt att skriva textmassor om att Israel saknar rätt att existera och att sprida konspirationsteorier. En riktig dåre, det inser alla som läser dina inlägg. Vårdval 1177 rekommenderas.

Du skrev att Israel till och med levererar 50 mil kubikmeter vatten trots att Israel själva drabbas av torka. Dom är tvungna till detta enligt avtal, och inte i nån form av goodwill som du vill göra gällande.

Samma sak med matleveranserna till Gaza. Det är inte Israel som skickar in mat. Det är hjälporganisationer. Det Israel tvingas göra efter massiva påtryckningar är att öppna dörren, ibland.
Citera
2026-08-18, 09:44
Medlem
Citat:
Så du menar alltså att FN:s högsta domstol ICJ också är ”nazzar som sprider konspirationsteorier” bara för att de slår fast att ockupationen är helt olaglig?

Eller tycker du helt enkelt att en stat har rätt att stå över internationell lag och förtrycka miljontals människor baserat på deras etnicitet?

Jag skrev att du är en nazze som sprider konspirationsteorier på Flashback dagarna i ända. Du får sluta upp att debattera med dig själv.

Din högsta önskan i livet, som du gång på gång uttryckt på Flashback är att Israel skall förintas i ett arabiskt blodbad och att alla judar skall mördas.
Citera
2026-08-18, 09:46
Avstängd
Citat:
Jag skrev att du är en nazze som sprider konspirationsteorier på Flashback dagarna i ända. Du får sluta upp att debattera med dig själv.

Din högsta önskan i livet, som du gång på gång uttryckt på Flashback är att Israel skall förintas i ett arabiskt blodbad och att alla judar skall mördas.

Kan du visa ett enda citat där jag har önskat ett blodbad eller att människor ska mördas eller ljuger du helt öppet för att du saknar argument mot att ICJ har förklarat ockupationen olaglig?

Eller är det så att du fantiserar ihop extrema lögner om mig eftersom du inte kan försvara din egen syn på att möta politiska argument med vapenmakt?
Citera
2026-08-18, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Du skrev att Israel till och med levererar 50 mil kubikmeter vatten trots att Israel själva drabbas av torka. Dom är tvungna till detta enligt avtal, och inte i nån form av goodwill som du vill göra gällande.

Det är du som skriver om goodwill. Stoppa upp dina halmgubbar på lämpligt ställe. Israel håller samtliga av sina ingångna fredsfördrag, vilket du i en annan tråd inte visste. Att Israel håller avtalen trots att man själva lider av det som i vattenfrågan, visar att Israels ord är starkt, dvs det går på tvärs med dina konspirationsteorier om att Israel inte håller ingångna avtal. Jag noterar att du dyker upp även i denna tråd trots att du enligt egen uppgift har andra intressen som inte är att hata judar och Israel.
Senast redigerad av Petronius 2026-08-18 kl. 09:49.
Citera
2026-08-18, 09:48
Medlem
Citat:
Kan du visa ett enda citat där jag har önskat ett blodbad eller att människor ska mördas eller ljuger du helt öppet för att du saknar argument mot att ICJ har förklarat ockupationen olaglig?

Eller är det så att du fantiserar ihop extrema lögner om mig eftersom du inte kan försvara din egen syn på att möta politiska argument med vapenmakt?

Dina värsta judehatarinlägg raderas ju när jag anmäler dom för Hets mot folkgrupp.

Du svarade aldrig på frågan om du anser att Israel har rätt att existera i sin nuvarande form som ett nationellt hem för judar. JA/NEJ.
Citera
2026-08-18, 09:51
Avslutad
Citat:
Att föreslå att man ska ”tömma Gaza” och flytta befolkningen till ett annat område är inget annat än att förespråka en fullbordad etnisk rensning och ett grovt brott mot folkrätten.

Det är en farlig och inhuman tanke som aldrig kommer att leda till någon varaktig fred eller stabilitet i regionen utan bara fördjupa konflikten i generationer framåt och personligen är den enda lösningen som faktiskt fungerar att lösa grundorsaken en gång för alla.

Det innebär att Israel slutar vägra de palestinska flyktingarna rätten att återvända hem och tilldelar dem israeliskt medborgarskap med lika rättigheter under samma lagar. Samtidigt måste den illegala ockupationen av Västbanken och Gaza upphöra omedelbart genom att Israel erkänner Palestina som en självständig stat och där de nuvarande illegala israeliska bosättarna får integreras och tilldelas palestinska medborgarskap och att tro att man kan köpa sig fritt från ett helt folk eller fördriva miljoner människor för att få "lugn och ro" är en total utopi.

Fred uppnås inte genom att fördriva civilbefolkningen utan genom att avveckla ockupationen och ersätta apartheidstrukturer med demokrati, lika rättigheter och ömsesidigt erkännande.

Det är inte en etnisk rensning att erbjuda dem bättre boende och generöst startkapital långt från Gazamisären som hamas har orsakat. Extremvänstern och stolpskottsmuslimerna får lägga ner sitt ondskefulla cyniska utnyttjande av dessa inavlade missfoster till mänskligt avskräde som de tvingar att bo i sin egen avföring.
Citera
2026-08-18, 09:52
Avstängd
Citat:
Dina värsta judehatarinlägg raderas ju när jag anmäler dom för Hets mot folkgrupp.

Du svarade aldrig på frågan om du anser att Israel har rätt att existera i sin nuvarande form som ett nationellt hem för judar. JA/NEJ.

Att du tvingas hitta på sagor om raderade inlägg för att dölja dina egna lögner är bara patetiskt. För det första måste du lära dig att judar och sionister inte är samma sak.

Det finns miljontals judar världen över och även inom sioniststaten Israel som är djupt kritiska mot sionismen och den nuvarande regimens ockupationspolitik.

Att kritisera en politisk ideologi och en efterlyst ledares krigsbrott har absolut ingenting med judar som folkgrupp att göra och innan jag svarar på ditt ultimatum vill jag att du svarar på en enkel och rak fråga:

Anser du att palestinierna i Palestina har rätt att existera som ett fritt folk i en självständig stat med samma mänskliga rättigheter som alla andra?

JA/NEJ.
Citera
2026-08-18, 09:53
Medlem
Citat:
Det är du som skriver om goodwill. Stoppa upp dina halmgubbar på lämpligt ställe. Israel håller samtliga av sina ingångna fredsfördrag, vilket du i en annan tråd inte visste. Att Israel håller avtalen trots att man själva lider av det som i vattenfrågan, visar att Israels ord är starkt, dvs det går på tvärs med dina konspirationsteorier om att Israel inte håller ingångna avtal. Jag noterar att du dyker upp även i denna tråd trots att du enligt egen uppgift har andra intressen som inte är att hata judar och Israel.

Jaha, vilken tråd då? Och Nej, Israel håller inte alla sina avtal! Vilken värld lever du i egentligen? Att förhålla sig till fakta och sanning är väl ändå en grundsten för att få till en konstruktiv debatt. Men du verkar mest intresserad av att skrika nasse och antisemit till alla som inte köper din verklighetsfrånvända världsbild.
Citera
2026-08-18, 09:53
Medlem
Citat:
Att du tvingas

Jag ställer nu för tredje gången frågan till dig om du anser att Israel har rätt att existera i sin nuvarande form som ett nationellt hem för judar. Svara Ja/Nej.

Svarar du nej är du nazist och förespråkare av en andra förintelse. Det är inte svårare än så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in