Citat:
Ursprungligen postat av
13stryket
sitter och läser rekonstruktionen med Barbro när dom återvänder till gården (sida 140)
Tycker hela beteendet från Barbro och hennes man är jätte konstigt, Barbro hittar Gärd på golvet och utan att kolla om hon ens är vid liv så springer ut till sin man Jan som ber henne lugna ner sig, Varken Jan eller Barbro går in och kollar till Gärd . Mannen sätter sig i uterummet.
Sen småskrattar Barbro när hon samtalar med ambulansen som är först på plats
Jag håller helt med. Det är såklart lätt att sitta här och spekulera om vad som vore rationellt att göra i en sån situation och inte, men med släp-/blodspåret på marken kanske det vore lägligt att ropa till sig även sin make/sambo? ”[Namn], kom, kolla här!” I alla fall jag hade varit lite rädd om jag kommit dit och sett det på marken (men hon kanske kom från en annan ingång?). Ja, om man inte visste redan på förhand vad som väntade förstås.
Hon jobbade på styckningscentralen och både Tor och Gärd hittades i ett rum där Tor brukade hantera djur som han skjutit, det är väl bara något som jag tycker är ett märkligt sammanträffande men ändå.
Hon skrattar nervöst när ambulans/polis kommer till platsen, röker massa, och det visar sig senare att det finns ett testamente med hon som testamentstagare.
Motiv, helt klart, men trots det är det JJ och inte någon annan som man kan binda till platsen. Och det går ju knappast att säga att en annan inte hade reagerat på samma sätt som BÖ i en sån situation, faktum är att det inte ens går att föreställa sig.