2026-08-17, 19:18
Medlem
[quote=najah-al-shammari|95687543]
Folkhälsomyndigheten informerar om att flera fall av mässling rapporterats i samband med festivalen "Urkult".

Festivalen tycks handla om "gränsöverskridande kulturmöten" med ekologiskt och "inkluderande" tema.

Typisk hippefestival.

Drar till sig 1a och ända generationens antivaxxare.
Helt naturligt att en del blir smittade.

Får bara hoppas att ingen dör. Eller att ingens immunsystem får minnesförlust. Lite tragikomiskt att få starkt immunförsvar mot mässling men förlora sitt försvar mot allla andra sjukdomar.

Svårt att säga hur det här kommer påverka festivalen. Om många av besökarna kommer från områden där det är få vaccinerade så kan festivalen få det problematiskt.

Om 50 besökare kommer från järna. Då kan det innebära 600 smittade på den orten. Kanske närmare 1000 om de tror att det är bra att ha fått mässiingen och därför utsätter sig medvetet för att få bra immunförsvar.
Kan bli tung belastning på det närmaste sjukhuset i sådant fall.
Citera
2026-08-17, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Den kan vara farlig och rent av döda spädbarn.

Men flumhippies, salafister och högernissar "som gör sin egna forskning" har anti-vaxx som gemensamt intresse. Det kanske är en naturlag att de ska dö av (eller Allahs vilja i salafisternas fall).
Ja herregud. Egen forskning? Nej sån skit ska vi inte ha. En befolkning som tänker själva och inte lydigt gör exakt som pappa staten sagt? Helt oacceptabelt !!!
Citera
2026-08-17, 19:37
Medlem
jabberwoks avatar
Haha, ja va fan ska man säga. Jag är inte förvånad. Ett gäng otvättade miljömuppar, terrorromantiker tillika Hamasälskare i skitiga palestinasjalar och foliehattar, med nosringar och ”egna teorier”. Tids nog utplånar de sig själva.
Citera
2026-08-17, 19:42
Medlem
Om de inte dör blir de väl immuna men det finns mindre plågsamma sätt att skaffa immunitet mot mässlingen. Nu verkar det mest vara barn som drabbas vilket väl är positivt i någon mening då de klarar det bättre.
Citera
2026-08-17, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Inget mässlinsutbrott efter pride? Kanske var andra sjukdomar som spreds där som det talas tyst om, då pride är en godkänd samlingsplats för människor.
Menar du paraden så är Stockholms gator alltid godkända samlingsplatser för människor. Inte ens under covid fanns det några restriktioner om att röra sig där.
Citera
2026-08-17, 19:53
Medlem
FjodorBajkalsjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikspojken
Jag är så gammal så jag var med på den tiden då alla barn i Sverige hade mässlingen. Betraktades som influensa med prickar.
De som dog av mässlingen skriver inte om sina barndomsupplevelser på Flashback.
Citera
2026-08-17, 19:56
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FjodorBajkalsjon
De som dog av mässlingen skriver inte om sina barndomsupplevelser på Flashback.
Och vi som överlevde har inget att skriva om för ingen av oss känner till någon som dog.
Citera
2026-08-17, 20:37
Medlem
FjodorBajkalsjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Och vi som överlevde har inget att skriva om för ingen av oss känner till någon som dog.
Jag känner ingen som dött i Aids så den sjukdomen är nog inte heller ett problem.
Citera
2026-08-17, 20:50
Medlem
FjodorBajkalsjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Menar du paraden så är Stockholms gator alltid godkända samlingsplatser för människor. Inte ens under covid fanns det några restriktioner om att röra sig där.
Fast själva paraden ställdes in.
Citat:
Skandinaviens största prideparad kommer inte att tåga längs Stockholm gator i år – detta på grund av risken för smittspridning.

– Styrelsen fattade det slutgiltiga beslutet i helgen men vi har planerat inför det här beslutet under några veckor, säger Vix Herjeryd på Stockholm Pride.
SvD, 2020-04-28
Citera
2026-08-17, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FjodorBajkalsjon
Fast själva paraden ställdes in.
SvD, 2020-04-28
Haha det hade jag helt glömt. Sjukt vad kort minnet är.
Citera
2026-08-17, 21:10
Medlem
Reser runt mycket i min tjänst just nu. Och de står de flesta flygplatser varning för ebola och åtgärder för att minska kontaktsmitta. Dock inget om de på svensk flygplats trots att de är där jag möter 70% invandrare. Men mässling är på tapeten här hemma alltså.
Citera
2026-08-17, 21:12
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Gillar man att forska så är antroposoferna bra att studera på!

Alltid några barnsjukdomar som härjar och sprider sig!

Jag skulle vilja att någon forskade fram hur man kan bota sjukdomar med eurytmi.
https://www.youtube.com/watch?v=nhktrs6HaoY

Kan man bota mässling med eurytmi?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in