Citat:
Återigen, det handlar om sunt förnuft. På avstånd kan man såklart köra framför ett fraktfartyg eller kryssningsfartyg. Men inte på nära håll. Ha lite adekvat respekt för stora fordon helt enkelt. Vem som helst begriper väl att ett så stort fartyg inte kan bromsa särskilt snabbt och vad konsekvenserna blir av att bli påkörd.
Man kan absolut befinna sig framför större fartyg utan att drabbas av olycka. Det sker precis hela tiden.
Snipan kan i teorin ha tagit alla advekata säkerhetsåtgärder man kan förvänta sig.
Även om det givetvis lutar att fel har begåtts från olika håll. Men att inte befinna sig där alls? Njae. Då hamnar vi i läget där man får sätta sig i soffan med hjälmen på.
Snipan kan i teorin ha tagit alla advekata säkerhetsåtgärder man kan förvänta sig.
Även om det givetvis lutar att fel har begåtts från olika håll. Men att inte befinna sig där alls? Njae. Då hamnar vi i läget där man får sätta sig i soffan med hjälmen på.
Om jag är ute till sjöss så kan ju inte jag påverka t.ex. kaptenen på Stena Line. Visst, det kanske är han som ska veja för mig enligt någon regel. Men jag kan ju vara lite smart och smidig och hålla uppsikt och avstånd också.
Du gillar att återkomma till din soffa med cykelhjälm. Men du är bara larvig. Hela tiden när man är ute så tänker man ju sig för. Så att vettet skulle kunna få lämna en när man är ute på havet är ju korkat. Innan du korsar vägen, även på övergångsställen, så ser man sig för. Man har reflex på vintern. I skogen så ser man var man trampar, så man inte trampar på en orm. Cyklar man så håller man avstånd runt lastbilar. När man kör bil tittar man i backspegeln. Osv. Hela tiden gör man ju adekvata säkerhetsåtgärder. Så det är knappast något som är för mycket begärt när man är till sjöss att se sig omkring.