2026-08-16, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av St..appvipan
Vet vi ens om jakten på personen startat på Ljusterö?
Någon nämnde soc-lägenheter har vi adresser?
Någon lokal förmåga på flashback som sitter på mer info om vilka områden som genomsökts eller annan info av relevans?

Soc adresserna ligger på fel sida av ön gentemot insatsen, huset det gäller har polisen tydligen besökt förr
Citera
2026-08-16, 18:01
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Ett litet ösamhälle med färjor som enda transport därifrån. Att begå brott där är efterblivet. Lika dumt som, eller dummare, än de som sköt någon på Lidingö.

Har aldrig sett en snut på ö
Ljusterö.

Snuten säger ju att brottet inte begåtts på Ljusterö och inte heller i närtid. Det är förmodligen nån grov brottslig som man letat efter som nu bara råkade befinna sig på ön.

Med det sagt så var det en snubbe som mördade sin flickvän på en liten ö utanför Värmdö tidigare i somras som de tog på ön bredvid. Efterblivet ja.
Citera
2026-08-16, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Har inte begåtts något brott på Ljusterö idag.
Troligtvis nån som tryckt i en sommarstuga och polisen har fått ett tips

Det är en bra teori. I min värld förutsätter det antagligen en redan lyst person. Och kanske mer rimligt något tips ifrån den undre världen eller någon som känner personen snarare än att någon person på Ljusterö känt igen den nu efterlyste. Men kan ju ha fel.
Citera
2026-08-16, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sofiacalen
Soc adresserna ligger på fel sida av ön gentemot insatsen, huset det gäller har polisen tydligen besökt förr

Okej, du verkar sitta på mer information. Vart har insatsen skett? Har vi ett någorlunda avgränsat område för att börja kolla på adresser och fastigheter mån tro?
Citera
2026-08-16, 18:11
Medlem
Citat:
Okej, du verkar sitta på mer information. Vart har insatsen skett? Har vi ett någorlunda avgränsat område för att börja kolla på adresser och fastigheter mån tro?
Ja asså jag bor på ön och informationen sprids fort, soc lägenheterna ligger på andra sidan vägen mot tempo Ljusterö, norra delen av ön, vet vilket hus insatsen skett i om jag åker förbi de men vet inte exakt vilken adress. Men området heter iallafall Lillström och ligger på södra delen av ön. Det är nån av husen vid dessa koordinater: (59.4783318, 18.5611147)
Citera
2026-08-16, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sofiacalen
Ja asså jag bor på ön och informationen sprids fort, soc lägenheterna ligger på andra sidan vägen mot tempo Ljusterö, norra delen av ön, vet vilket hus insatsen skett i om jag åker förbi de men vet inte exakt vilken adress. Men området heter iallafall Lillström och ligger på södra delen av ön. Det är nån av husen vid dessa koordinater: (59.4783318, 18.5611147)

SWEPIX (instagramsidan) har förövrigt varit där så borde dyka upp bilder på den instagrammen snart också
Citera
2026-08-16, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameleont
En person gripen.
Det rör ett misstänkt dubbelmord, två personer spårlöst försvunna.
Seriös? Tror polisen hade skrivit mer isf
Citera
2026-08-16, 18:18
Medlem
Public Enemys avatar
Kan det ha att göra med den försvunna Lollan?
Citera
2026-08-16, 18:20
Medlem
Lemonade.347s avatar
Citat:
Det är en bra teori. I min värld förutsätter det antagligen en redan lyst person. Och kanske mer rimligt något tips ifrån den undre världen eller någon som känner personen snarare än att någon person på Ljusterö känt igen den nu efterlyste. Men kan ju ha fel.
Ändå måste jag säga är att det är dumt att ta flykten till en ö som bara går att nås med färja. Kanske var hans enda alternativ men ändå.
Senast redigerad av Lemonade.347 2026-08-16 kl. 18:26.
Citera
2026-08-16, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lemonade.347
Dom måste jag få säga är att det är dumt att ta flykten till en ö som bara går att nås med färja. Kanske var hans enda alternativ men ändå.

Ja och med tanke på uppgifter nu i tråden om att polsien ska ha varit på adressen tidigare kanske inte ett rimligt scenario alls nu.
Citera
2026-08-16, 18:59
Avstängd
Citat:
Ändå måste jag säga är att det är dumt att ta flykten till en ö som bara går att nås med färja. Kanske var hans enda alternativ men ändå.
Kriminella är lågbegåvade. Inte så konstigt
Citera
2026-08-16, 19:23
Medlem
Masingas avatar
Citat:
GM har kollat Falk filmer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in