2026-08-16, 09:46
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bo-jerry
Oj vad meningsfullt det är när folk gör detta. Att rösta på ett parti som inte har en realistisk chans att nå 4% är att skita i det.

Ta en kölapp från din naziförskola och försök inse hur man beter dig. Ditt parti kanske inte är representerat i riksdagen men lägg din röst där den känns minst bortkastad då.

Man kan tycka att politiker verkar blåsta hela bunten. Dom ska dock ha beröm för att dom håller igång en demokrati så att du och jag slipper. Det ger dig möjlighet att gnälla och inte ta politik på allvar.

Kommer ihåg när det sas likadant om SD, ett nazistiskt skämt parti var dom innan dom kom över 4% sträcket.

Även den mest toleranta svensken kommer till slut att få nog när dom inser att dom varje gång går in på ica är omringad utav 3 somalier och 5 araber som pratar utländska.

AFS kommer gå samma resa, va så säker.
Citera
2026-08-16, 13:17
Medlem
GanskaRoligts avatar
SD har nu publicerat ett videoklipp på sina sociala medier där Åkesson sitter och pratar om islam samtidigt som han helt öppet sitter och viftar med sin favoritbok ”Stolt jude”. Vad hände med stolt svensk?
Citera
2026-08-16, 13:25
Medlem
Custom_mades avatar
Jag visste det från början.

Men eftersom 7klövern bestämt sa att man INTE fick rösta på dom eftersom dom är onda så kände jag att min röst passade bäst hos dem.

Man behöver kika på kontraindikationer hos våra korrupta ledare. Deras värsta fiende är förmodligen folkets bästa vän, eftersom det finns en röd tråd hos alla politiker i princip, vilket är "allt för makten".

Då är det smart att kika på vad dom är.rädda för. Eftersom det är detta som gör dom maktlösa.
Dvs. det vi alla vill. Ta tillbaka makten från korrupta politiker.

Nu blir det inga fler röster från mig dock! En röst i ett korrupt system är att legitimera det systemet.
Citera
2026-08-16, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Så vi SD-väljare är de dummaste i hela Sverige?

Nej, vi har fortfarande miljöpartister och liberaler att jämföra er med - men dumjävlar är ni. De flesta av er förstår att reducera invandringen ett par procentenheter är totalt meningslöst.

Ni är typ som en misshandlad hustru som gång på gång kommer tillbaka till hustrumisshandlaren som lovar att "nu blir det bra" emotionellt skadade och konforma. Klargör det liknelsen?
Citera
2026-08-16, 16:38
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanskaRoligt
SD har nu publicerat ett videoklipp på sina sociala medier där Åkesson sitter och pratar om islam samtidigt som han helt öppet sitter och viftar med sin favoritbok ”Stolt jude”. Vad hände med stolt svensk?
Ja, det är helt sinnessjukt. Varför inte "stolt svensk" istället för "stolt jude"?

Kan det bli mer tydligt vilket folk Jimmie Åkesson (Jimmie Judesson) sätter främst?

Det finns nästan ingen annan människa i det här landet som jag är mer rädd för än Jimmie Åkesson. Riktigt obehaglig är han. Han är köpt.

https://www.youtube.com/shorts/bQDODTBVVBc
Citera
2026-08-16, 17:15
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
2014. När JÅ i Lördagsintervjun började yra om öppen svenskhet. Jag lämnade SD vintern 2015 och definitivt när de slängde ut SDU och framför allt på det sättet de gjorde det.
Anser du att du gjorde rätt som röstade på Sverigedemokraterna fram till år 2014? Eller ångrar du det?
Citat:
Tänka är uppenbarligen inte din grej. Om ingen röstade på SD 1988, 1991, 1994, 1998, 2002, 2006 så hade aldrig SD kommit in i Riksdagen 2010 eller tror du 339.610 väljare bara helt plötsligt hade röstat på SD utan den politik och det arbete man lagt ner under 22 år?

SDs valresultat till Riksdagen.
1988 1.118 0.02%
1991 4.887 0,09%
1994 13.954 0,25%
1998 19.624 0,37%
2002 76.300 1,44%
2006 162.463 2,93%
2010 339.610 5,7%

AfS valresultat till Riksdagen
2018 20.290 0,31%
2022 16.646 0,26%

AfS fick alltså fler antal röster första valet de ställde upp än SD fick under sina första 4 val. Det verkar som om Kasselstrand är i medvind 2026. Vi får väl se vad resultatet blir om en månad.
En jättebra fråga till alla de som menar att en röst på till exempel Alternativ för Sverige är en bortkastad röst.
Citat:
I hear you. Som väldigt mycket äldre än du kan jag bara beklaga att så många äldre av aktivism och feghet svikit yngre generationer. Sveket är ofattbart.

När det kommer till hat, hot, rån, misshandel, trakasserier, våldtäkt så vet invandrarna precis vem som är etnisk svensk och vem som inte är det. Samma sak när det gäller att ge invandrare förtur, fördelar, kvotering etc, då vet myndigheterna exakt vem som är etnisk svensk.
Ja, rasfrämlingarna vet alltid exakt vilka som är svenskar och icke-svenskar.

RudyardKipling – en av Flashbacks absolut bästa, mest läsvärda och intelligenta skribenter!
Citera
2026-08-16, 17:55
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Jag visste det från början.

Men eftersom 7klövern bestämt sa att man INTE fick rösta på dom eftersom dom är onda så kände jag att min röst passade bäst hos dem.

Man behöver kika på kontraindikationer hos våra korrupta ledare. Deras värsta fiende är förmodligen folkets bästa vän, eftersom det finns en röd tråd hos alla politiker i princip, vilket är "allt för makten".

Då är det smart att kika på vad dom är.rädda för. Eftersom det är detta som gör dom maktlösa.
Dvs. det vi alla vill. Ta tillbaka makten från korrupta politiker.

Nu blir det inga fler röster från mig dock! En röst i ett korrupt system är att legitimera det systemet.

Så det finns inget parti i hela Sverige du vill rösta på?
Citera
2026-08-16, 20:42
Medlem
bo-jerrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Kommer ihåg när det sas likadant om SD, ett nazistiskt skämt parti var dom innan dom kom över 4% sträcket.

Även den mest toleranta svensken kommer till slut att få nog när dom inser att dom varje gång går in på ica är omringad utav 3 somalier och 5 araber som pratar utländska.

AFS kommer gå samma resa, va så säker.

Gör dom samma resa är dom precis som SD. Dom kommer inte vara nynazister utan nyssnazister.
Citera
2026-08-16, 20:43
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Anser du att du gjorde rätt som röstade på Sverigedemokraterna fram till år 2014? Eller ångrar du det?

En jättebra fråga till alla de som menar att en röst på till exempel Alternativ för Sverige är en bortkastad röst.

Ja, rasfrämlingarna vet alltid exakt vilka som är svenskar och icke-svenskar.

RudyardKipling – en av Flashbacks absolut bästa, mest läsvärda och intelligenta skribenter!

Oj, tack ska du ha för de vänliga orden.
Jag röstade på SD 2014. Då kändes det rätt. Jag var på vippen att göra det 2010, men la rösten på M. Jag trodde att FR bara spelade ett spel med att hålla SD på 10 meters avstånd. Ångrade mig i stort sett veckan efter. Det och jag tyckte att SD var lite för pubertala då för min smak. Jag har utvecklats enormt själv sedan dess.
Citera
2026-08-16, 21:34
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Oj, tack ska du ha för de vänliga orden.
Jag röstade på SD 2014. Då kändes det rätt. Jag var på vippen att göra det 2010, men la rösten på M. Jag trodde att FR bara spelade ett spel med att hålla SD på 10 meters avstånd. Ångrade mig i stort sett veckan efter. Det och jag tyckte att SD var lite för pubertala då för min smak. Jag har utvecklats enormt själv sedan dess.

Jag har istället röstat på SD 2010, 2014, 2018, 2022 och kommer göra det i höst igen. Så jag har inte utvecklats lika mycket som dig, trots att jag är mycket yngre.
Citera
2026-08-16, 21:58
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Jag har istället röstat på SD 2010, 2014, 2018, 2022 och kommer göra det i höst igen. Så jag har inte utvecklats lika mycket som dig, trots att jag är mycket yngre.

Jag har röstat på M sedan 80-talet så det var inte precis mentalt lätt att överge dem. Idag skulle jag aldrig rösta på något av de 8 riksdagspartierna eller snarare partiledarna i något av riksdagspartierna. De tjänar alla främmande makt, i synnerhet SD.

JÅ öppen svenskhet i lördagsintervjun var nog startskottet för mig att jag började tvivla på SD. Sedan har EU-frågan, NATO-frågan, mRNA-frågan, tvångsvaccinationer osv avlöst varandra. Att se SD gulla med Israel är lika obegripligt som vämjeligt.
Citera
2026-08-17, 13:27
Medlem
Lumbagos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Jag har alltid ogillat Sverigedemokraterna och Jimmie Åkesson. Känner mig ren som en ängel över att aldrig någonsin ha röstat på dem. Har bara röstat på Nordiska motståndsrörelsen, Svenskarnas parti och Alternativ för Sverige i olika val. När upptäckte ni nationalister vilket äckligt och svenskfientligt parti de är? Skulle vara extra kul att få svar från er som är lite äldre. Anser ni till exempel att det var rätt gjort av er att rösta på dem i valen 2006 och 2010? När anser ni att de började spåra ur? Har de kanske alltid varit skit?
Det kändes okej att rösta på dem i valen 2006 och 2010.
Men år 2010 var absolut sista gången som jag röstade på SD.

De hann ju knappt in i riksdagen förrän de började att försämra partiet.
Brytpunkten för mig var under hösten 2011, då lade de stor kraft på försämringsarbetet. Allt som hade tagit partiet till riksdagen skulle städas undan.
Sedan dess har det bara blivit värre och värre...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in