2026-08-16, 04:43
Medlem
Detta var nog den tröttaste och fattigaste FUP som lästs och gjorts.
Otroligt lite värde och väldigt lite substans.
Förhören med Johan var patetiska.

Han ljuger ju så klart.
Han vill inte berätta och kommer undan med det.
Citera
2026-08-16, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol
Han hade storlek 42-43 enligt FUP så det är inte något han hade för vana att göra. Däremot så vet jag att skor kan variera i storlek, jag kan själv ha allt från storlek 43 till 45, vågar inte längre beställa skor på nätet då det blir så jobbigt att skicka tillbaka när det inte passar. Jag tycker inte att det är osannolikt att det är JJ som trampat runt med Rebook-skor överallt i huset och att Victory-skorna som bara fanns vid trappan tillkommit vid ett helt annat tillfälle. Han sitter ju och ljuger och lägger till saker som han vet har förekommit i utredningen, som att han såg en man och en kvinna (eller två män och en kvinna) utan att kunna beskriva dem över huvud taget, att de körde en röd volvo samt att han är noggrann med att säga att han använde Goretex-skor den här dagen för att distansera sig från Rebook-skorna. Hur han nu kommer ihåg det när han knappt kommer ihåg något annat.

Det är inte otroligt om du läst FUP:en då de har topsat 800 personer på väldigt lösa misstankar, de flesta män men även en del kvinnor.

Ja väldigt märkligt att han minns exakt vilka skor och kläder han hade på sig efter tjugoett år... som tröja med dragkedja. Vem minns det?! Men hur de mystiska männen såg ut minns han inte.

Sen att ha tavlor med blodiga människor, då verkar han inte ha mått särskilt dåligt av att ha varit vittne till ett mord och dessutom deltagit aktivt genom att gömma kroppen.

Han är som en mussla. Vill inte delge polisen någon information. Det gör också att han verkar skyldig till morden, tycker jag.
Senast redigerad av honn 2026-08-16 kl. 06:51.
Citera
2026-08-16, 06:58
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Nej G hade en träningsoverall på sig men var övertäckt med en sliten skinnjacka. Den beskrivs som brun av en, och som svart av en annan som varit på plats. Benämns som MC model i FUP.
Dotter till BO 1 uppger att när hon finner BO 2 är hon övertäckt med en träningsoverall jacka.
Senast redigerad av Yatsy 2026-08-16 kl. 07:01.
Citera
2026-08-16, 07:15
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Han hade storlek 42-43 enligt FUP så det är inte något han hade för vana att göra. Däremot så vet jag att skor kan variera i storlek, jag kan själv ha allt från storlek 43 till 45, vågar inte längre beställa skor på nätet då det blir så jobbigt att skicka tillbaka när det inte passar. Jag tycker inte att det är osannolikt att det är JJ som trampat runt med Rebook-skor överallt i huset och att Victory-skorna som bara fanns vid trappan tillkommit vid ett helt annat tillfälle. Han sitter ju och ljuger och lägger till saker som han vet har förekommit i utredningen, som att han såg en man och en kvinna (eller två män och en kvinna) utan att kunna beskriva dem över huvud taget, att de körde en röd volvo samt att han är noggrann med att säga att han använde Goretex-skor den här dagen för att distansera sig från Rebook-skorna. Hur han nu kommer ihåg det när han knappt kommer ihåg något annat.

Det är inte otroligt om du läst FUP:en då de har topsat 800 personer på väldigt lösa misstankar, de flesta män men även en del kvinnor.
Dom närmaste ska allihopa blivit testade negativt, menar ni att man fortsatte genom åren att söka efter det kvinnliga DNA?
Citera
2026-08-16, 07:39
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
FUP sidan 1564.
Man fann skoavtryck från storlek 45 och 38 i boningshuset. Men vilka skoavtryck och storlek fanns i ladugården?
Citera
2026-08-16, 08:06
Medlem
Citat:
Det fanns inte spår av Victoryskon på ovanvåningen enligt vad jag vet utan enbart på ett par trappsteg. Ett mycket osäkrare spår än Rebook-skon som hade trampat runt överallt. Antingen är det någon som stått utkik vid trappan medan den andre sökte igenom huset eller så är det ett fotspår från ett annat tillfälle.

hittar man bara fotspår i trappan så betyder ju inte det att personen bara varit i trappan, hon lär ju inte ha hoppat från ytterdörren till trappan och sen hoppat ut igen
Citera
2026-08-16, 08:07
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Dotter till BO 1 uppger att när hon finner BO 2 är hon övertäckt med en träningsoverall jacka.
Uppgifterna är från polis, ambulanspersonal och tekniker på plats. Träningsoveralls jacka sticker ut under skinnjackan.
Senast redigerad av Pandalina4 2026-08-16 kl. 08:23.
Citera
2026-08-16, 08:19
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Det kanske är sant det den misstänkte säger?
Vad man än tror om vad JJ berättar så har utredningen ännu inte lagt fram något som motsäger hans historia.

FUPen är ett skämt. Ytterst lite handlar om JJ. Det är som om man mest önskar redovisa vad man gjort under 20+ år.
Citera
2026-08-16, 08:24
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnolfo
Att titta in i någons hem är som att lyfta på motorhuven till någons inre. Johans lägenhet är strukturerad, och funktionell. Var sak på sin plats vilket skapar trygghet.
I övrigt är det tillslutet, själlöst och oinspirerat. Nästan allt är ifrån Ikea -"för det är där man köper möbler". Inga spännande secondhandfynd här inte. Inga minnen ifrån hans liv pryder väggarna. Tavlorna tyder på en omogen närmast barnslig person. Trots den osmakliga inredningen får jag endå en känsla av att han är ganska nöjd, lagt ner en del tid och anser sig ha lyckats med utformningen.
Kan garantera att det inte har blivit något göka i den där lägenheten. (Sid1597, 1610)
Det framkommer att han haft sex i sin lägenhet i hans 90 säng med hans tjejer som jobbade på Matsmart. Den rödhåriga tjejen.
Citera
2026-08-16, 08:25
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Man fann skoavtryck från storlek 45 och 38 i boningshuset. Men vilka skoavtryck och storlek fanns i ladugården?
Aldrig sett någon uppgift annat än 45.
Citera
2026-08-16, 08:27
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menomi
Sid 1417

Johan har haft en plansch på Annie Lööf hemma vid sin toalett. Inne på toaletten eller in till toaletten

Haha sätt han på psyket. Sjuke jävel.
Det framgår i FUP att han gillat rödhåriga tjejer. Tror dock Annie på toan var hans humor.
Citera
2026-08-16, 08:33
Medlem
SloppySecondss avatar
Jobbade på Matsmart i Örebro som plockare, uppfattades som autistisk enligt sin arbetsgivare.
Gissningsvis är rödhåriga mer sexuellt aktiva än andra, vet ej om det stämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in