Citat:
Ursprungligen postat av
tylenol
Han hade storlek 42-43 enligt FUP så det är inte något han hade för vana att göra. Däremot så vet jag att skor kan variera i storlek, jag kan själv ha allt från storlek 43 till 45, vågar inte längre beställa skor på nätet då det blir så jobbigt att skicka tillbaka när det inte passar. Jag tycker inte att det är osannolikt att det är JJ som trampat runt med Rebook-skor överallt i huset och att Victory-skorna som bara fanns vid trappan tillkommit vid ett helt annat tillfälle. Han sitter ju och ljuger och lägger till saker som han vet har förekommit i utredningen, som att han såg en man och en kvinna (eller två män och en kvinna) utan att kunna beskriva dem över huvud taget, att de körde en röd volvo samt att han är noggrann med att säga att han använde Goretex-skor den här dagen för att distansera sig från Rebook-skorna. Hur han nu kommer ihåg det när han knappt kommer ihåg något annat.
Det är inte otroligt om du läst FUP:en då de har topsat 800 personer på väldigt lösa misstankar, de flesta män men även en del kvinnor.
Ja väldigt märkligt att han minns exakt vilka skor och kläder han hade på sig efter tjugoett år... som tröja med dragkedja. Vem minns det?! Men hur de mystiska männen såg ut minns han inte.
Sen att ha tavlor med blodiga människor, då verkar han inte ha mått särskilt dåligt av att ha varit vittne till ett mord och dessutom deltagit aktivt genom att gömma kroppen.
Han är som en mussla. Vill inte delge polisen någon information. Det gör också att han verkar skyldig till morden, tycker jag.