Citat:
Ursprungligen postat av
16266
Resonemanget bygger helt på spekulation. Begreppet ”liberal” definieras inte, inga belägg presenteras och en mycket heterogen grupp behandlas som om den vore kulturellt och ideologiskt enhetlig.
Dessutom konstrueras en falsk motsättning mellan islam och frihet, trots att religiös identitet och liberala värderingar kan samexistera.
Formuleringen om att kvinnorna inte är så ”oskyldiga” som de ser ut säger slutligen mer om skribentens sexualiserande föreställningar än om kvinnor.
Men eftersom frågan inte är ställd av nån akademiker, så går det utmärkt att bemöta hans uppenbart sexualiserade föreställningar ändå.
Nej, musklimbrudar gillar inte oss svenskar. Har aldrig gjort, och kommer aldrig att göra. Muslimer älskar andra muslimer, och skulle dom vara "sekulära" så föredrar dom ändå andra muslimer. Alla dagar i veckan.
Sen kan du gärna få utveckla dina tankar om liberal islam, eller vad det nu var som du försökte låta påskina?
Nä kom igen nu. För du vet lika väl som jag, att muslimer är experter på att spela maskerad, och därför kan dom vara rätt duktiga på att äta bacon och uppvisa andra "liberala beteenden".
Särskilt när dom befinner sig "på fiendens mark" (dvs i västerlandet, bland västerlänningar) och bedriver vardagsjihad mot oss otrogna. Men det betyder inte att dom har gett upp sina egna värderingar, och dom hatar oss ändå, fast dom kanske festar med oss och låter oss handla grejer av dem.
Det märks väl exempelvis av att muslimer inte har några problem med att våldta icke-beslöjade kvinnor, eller till och med begå förnedringshomosexvåldtäkt i grupp, med behag, när tillfälle bjuds.
Och om dom skulle ha fru eller flickvän hemma, så räknas inte en jihad-våldäkt som ett brott, varken av den muslimska församlingen eller inom relationen/äktenskapet. En muslimsk man skulle förresten aldrig äventyra äktenskapets frid och berätta för frugan heller. Bara för att han begår nån liten jiadvåldtäkt på sidan av, lite klass har dom ändå.
"Nej, jag är varken bög eller sadist bara för att jag går igång på att våldta otrogna horor och grisar i stjärten. Det är våran kultur. Lite skön Jihad tackar man inte nej till, fattar du?"
Eller, som att du aldrig ser dessa påstått "liberala" muslimer eller muslimska organisationer, fördöma ett muslimskt terrordåd.