Killen är 23 år och får sitta i rullstol resten av livet pga att han var dum i huvudet. Alla kan vara dumma i huvudet i den åldern och jag själv körde rattfull när jag var 20-21 år nånting, vilket jag aldrig mer gör om självklart.
Men killen får vara glad över att han endast skadade sig själv.
Klart man inte ska köra med alkohol i blodet.
Men kör man ned i ett dike med 1.39 så är man också en dålig förare som inte anpassar körningen till alkoholmängden
Men ofta är det ju kasst folk som gör sådana här saker så inte konstigt.
Blir ma förlamad i kuken då också ?
Inget mer knulla?
Det kanske låter hårt, men det är ju positivt att han bara skadade sig själv. Så jävla många har förlorat barn och andra anhöriga på en sekund bara för att ett jävla fyllo inte kan låta bli att köra full.
Klart man inte ska köra med alkohol i blodet.
Men kör man ned i ett dike med 1.39 så är man också en dålig förare som inte anpassar körningen till alkoholmängden
Men ofta är det ju kasst folk som gör sådana här saker så inte konstigt.
Blir ma förlamad i kuken då också ?
Inget mer knulla?
Och stannar flickvännen kvar om fjongen inte fungerar? hmm..
Extrem otur att råka ut för nånting sånt i så ung ålder kan bara föreställa mig att han kommer tänka på det dagligen resten av sitt liv.
Han kommer få hjälp av samhället såklart men ändå ganska bittert att bli handikappad. Upp till han själv att göra det bästa av situationen och inte hamna i depression och missbruk.
Inte så bara faktiskt. Enligt BrB 16:13 kan man dömas till upp till fyra år i finkan för grovt djurplågeri. I detta fallet pga oaktsamhet. Han körde indirekt ihjäl sin hund. Han kom undan med villkorligt såvitt jag kan läsa mig till. De sket alltså i det brottet som ger längst straff. Har jag missat något, eller var åklagaren mjuk pga av kraschens konsekvens för gm?