Igår, 22:39
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenshall
Förbundskapten Kajsa Bergqvist måste omedelbart sätta in hjälp för höjdhopparen Louise Ekman. Hon är påtagligt anorektisk. Läskigt att se en människa ung tjej tidigt i livet som ser ut som en blyertspenna. Ingen reagerar heller SVT:s kommentatorer låtsas som det regnar.

Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Det är förstås ett känsligt ämne, inte kommentatorernas sak att prata om det. Men visst är Ekman uppseendeväckande mager, eller snarare utmärglad.

Förlåt men jag fattar ingenting nu. Kajsa var ju precis lika smal när hon tävlade. Som jag minns det har höjdhoppsdamerna alltid varit smala, i alla fall de senaste 20 åren. Och långa som fan.
Citera
Medlem
Vilken kväll.
Citera
Medlem
perry2s avatar
Vukovic har flugit FÖRR
Citera
Igår, 22:40
Medlem
Tantradyss avatar
Det har varit jävligt skönt att slippa höra blattesvenska. Varken bland deltagare eller kommentatorer. Skiten håller ju annars på att totalt förpesta vår tillvaro.
Citera
Medlem
absolut koffes avatar
Svenska rekordet på 4x100 hade räckt till brons.
Citera
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenshall
Förbundskapten Kajsa Bergqvist måste omedelbart sätta in hjälp för höjdhopparen Louise Ekman. Hon är påtagligt anorektisk. Läskigt att se en människa ung tjej tidigt i livet som ser ut som en blyertspenna. Ingen reagerar heller SVT:s kommentatorer låtsas som det regnar.

dy har väldigt mycket rätt.

Hon såg som sklett påminner mig om när folk i UFC skall klarna vikten inför sin match där man bort all väska i kroppen för gå ned i vikt.
Citera
Medlem
Bragdguldet till Almgren. Det där hade inte ens en arrikan rått på och Pihlström kan få bragdsilvret. Almrgrens prestation slår skidåkarna under OS och allt i svensk idrott i år.

Hur lång är Ekman? Hittar ingen info. online. Men hon måste vara minst 195cm?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Ja, väldigt imponerande.

Kan inte erinra mig att jag sett något liknande det Samuel Pihlström gjorde i en mästerskapsfinal på medeldistans. I synnerhet därför att han på förhand var en av de oddssättarna trodde minst på i finalen.
Jag tänkte att han lät sig påverkas ordentligt av att det strulade när han försökte gå fram i fältet tidigare, och att han skulle gå i mål som en av de sista. En helt orimligt stark spurt av honom...han vet nog knappt själv än hur bra han egentligen är i skarpa lägen i slutforceringar.
800m har haft några löpare med taktiken att runda alla på upploppet som jag sett, men jag kan heller inte komma på en sån här jättespurt på 1500
Citera
Igår, 22:42
Medlem
Måste vara nåt konstigt med höjdhoppet? Är det kallt? Blåsigt? Ribban ligger på fel höjd?😅 zodzik rev nästan ut sig på 1,83 ingångshöjden. Topic stannar på 1,83. Mahuchik river på 1,95. Det kanske ändå är det minst konstiga i sammanhanget, hon är ju inte omänsklig.
Citera
Igår, 22:43
Medlem
VoktorDodkas avatar
Dom säger 'medaljörer' om kvinnor hela tiden, heter det inte 'medaljöser'?
Citera
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Tror en och annan pint slinker ner för strupen ikväll för svenska herrarna. Låmnglöpare är erkänt duktiga på att halsa bira.

Älskar Pihlströms smile
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gultomte7
Framförallt har det nog gnällts på att han är en turist i tidigare mästerskap där han varit med...

Ja, men poängen är, och han säger det själv i intervjun nyss, han behöver rutinen han skaffat sig. Min åsikt är att alla kvalificerade alltid ska åka. Alla är inte Mondo och trivs att vara en av få med fokus på sig. Att sitta 7-8 svenskar vid frukosten som ska till försök en förmiddag, istället för att sitta där ensam, det är en jädra skillnad, utfyllnadsfolket är med för att skaffa sig själva rutin, och skapa utrymme för de som förväntas slåss om medaljer. USA som pratas som individualismens högborg talar ständigt om det, att de som är på plats 12-14 i världen kan lyfta sig av att få hänga med storstjärnorna. Många missar att i många grenar åker amerikaner ut i kvalet utan att ens vara nära final. Men är de kvalificerade enligt nationella och internationella kriterier så får de åka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in