Citat:
Vore intressant att höra mera om dina efter-döden upplevelser. Jag är en skeptiker av naturen så det ligger nära till hands för mig att avfärda allt sånt snack som flum.
No offence.
Jag kan ju inte veta vad du har varit med om eller hur allvarligt, men jag drar alltid öronen åt mig när folk pratar om det vItA LjuSet i tunneln och liknande. För mig låter det så jävla flummigt och skevt. Men återigen. Menar inte att förringa dina erfarenheter. Det kan mycket väl vara jag som bara inte sett det vita ljuset och tunneln.
Jag har dock varit med om ett par mc-krascher genom åren. Varav den ena som var särskilt våldsam och då mina kamrater var övertygade om att jag dog där och då på platsen. Men i själva verket så upplevde jag det inte som någon big deal alls. Även när ambulansen lastade in mig. Jag var mest oroad över hur det gick med hojen (totalskrot).
Vore kul att höra mer om din white light tunnel erfarenhet. När hände det, var, och hur? Om du vill berätta.
No offence.
Jag kan ju inte veta vad du har varit med om eller hur allvarligt, men jag drar alltid öronen åt mig när folk pratar om det vItA LjuSet i tunneln och liknande. För mig låter det så jävla flummigt och skevt. Men återigen. Menar inte att förringa dina erfarenheter. Det kan mycket väl vara jag som bara inte sett det vita ljuset och tunneln.
Jag har dock varit med om ett par mc-krascher genom åren. Varav den ena som var särskilt våldsam och då mina kamrater var övertygade om att jag dog där och då på platsen. Men i själva verket så upplevde jag det inte som någon big deal alls. Även när ambulansen lastade in mig. Jag var mest oroad över hur det gick med hojen (totalskrot).

Vore kul att höra mer om din white light tunnel erfarenhet. När hände det, var, och hur? Om du vill berätta.
Du behöver inte be om ursäkt
Jag hade två inom samma år plus en för tre år sedan
Det ena då jag födde barn och fick en kraftig blodförlust efteråt. Jag förlorade 3 liter blod efter förlossningen.
Dom tryckte på panik knappen och det kom folk från hela sjukhuset.
Jag minns att dom välte upp hela sängen.
När jag låg där så såg jag detta ljus i tunneln. Det är en lång tunnel. Sen hörde jag läkaren fråga är du kvar och så mitt namn.
Ja sa jag men jag skulle vilja ha en cola.
Sen körde dom mig ner till operation.
Läkaren har efteråt berättat att jag lämnade för en stund men sen kom tillbaka och att jag frågade om cola var att jag ville ha någon snabb energi för hjärnan.
Ca 6 månader senare så hade jag varit sjuk i en månad. Det visade sig att jag gått med brusten blindtarm under hela denna tid. Kroppen kollapsade tillslut och la av. Samma sak här. Tunneln och ljuset men dom sövde mig och jag vaknade upp senare.
Båda gångerna har jag fått bekräftat av sjukvården att jag var död men dom fick tillbaka mig
Sen hände en incident för 3 år sedan. Jag gick totalt in i den berömda väggen och försökte ta livet av mig.
Jag lyckades för jag låg tre dygn på iva intuberad och nedsövd och andades inte själv.
Just i detta såg jag ingen tunnel.
Men däremot så såg jag allt som hände fast utanför min egen kropp. Jag såg mig själv på golvet när ambulanspersonalen jobbade med mig. Jag satt uppe i hörnet av mitt sovrum och såg ned på allt.
Jag åkte jag kan inte säga flög. Men jag åkte ut från sovrummet genom vardagsrummet ut i köket där mitt yngsta barn stod med katten i famnen.
Jag har frågat senare och ja hon stod i köket med katten.
Mina barn väntade på att jag skulle dö men också denna gång tog jag mig tillbaka.
Om man tror eller inte är helt okej.
Men tänk på att vi är många med samma beskrivning som inte känner varandra från olika världsdelar.
Vilken tur du överlevt.
Din tid att lämna är inte ännu. Inte min heller tydligen. Eftersom jag dött 3 gånger men kommit tillbaka.