2026-08-15, 16:35
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Ryssland har 7000 kärnvapen och flygvapnet intakt. Europa har slut på luftvärn. Vad blir resultatet av den ekvationen?
En jäkla massa skrot i Ryssland!
Citera
2026-08-15, 16:36
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ryssland har 7000 kärnvapen och flygvapnet intakt. Europa har slut på luftvärn. Vad blir resultatet av den ekvationen?
Flygvapnet intakt???

Tror du på riktigt att det ryska flygvapnet är så starkt som de framhäver att det är?

De använder det de kan använda i Ukraina. Några få maskiner "skyddar" gränsen mot Europa där även träning genomförs. Men majoriteten är insatta i Ukraina och levererar glidbomber där de kan.

Detta dravel om att Ryssland håller igen gör mig magsjuk. Tror någon på riktigt att Ryssland håller igen i Ukraina? I sådana fall får de gärna förklara varför de gör det.
Citera
2026-08-15, 16:39
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Apti Alaudinov har tidigare uppgett att bara ungefär en fjärdedel av personalen i Akhmat är tjetjener. Förbanden har rekryterat personer från andra delar av Ryssland.

Fnask of russian shithole är totalt efterbliven, som är grundkriteriet för att bli en luffare i Team Putin. Uppgifterna är inte ens kontroversiella och källan är Apti Alaudinov himself. Det är ju han själv som skrutit om det där i sina videos.
Citera
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tosv
Vad baserar du detta utfall på, tror du på fullt allvar att ukraina kommer att orka strida längre än ryssland, har du inte funderat på varför Z är så desperat nu på alla små nålstick?
Den enda som är desperat är diktatorn I kreml
Citera
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Vårda ditt språk om du vill diskutera med mig.

"bra att du tycker som mig och 95 % av jordens befolkning" vad är du och jag överensom samt 95% av jordens befolkning?

Rörande denna konflikt är inte 95% överens om någonting, vi har väst knappt 10% av jordens befolkning som stöttar Ukraina resten är antingen på rysslands sida(4-5 miljarder) eller skiter i hela konflikten.

Men igen VÅRDA DITT SPRÅK om du diskutera med mig
Ett minimum om du vill mötas med respekt är att du tar avstånd från Putins massmördande. Vårda dina åsiker idiot.
Citera
2026-08-15, 16:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
sådana fall får de gärna förklara varför de gör det.
För att dom inte vill få hela Ukrainas befolkning mot sig och det visste du men du vill inte säga det då du har brist på integritet.
Citera
2026-08-15, 16:46
Medlem
fraumauras avatar
Citat:
Vårda ditt språk om du vill diskutera med mig.

"bra att du tycker som mig och 95 % av jordens befolkning" vad är du och jag överensom samt 95% av jordens befolkning?

Rörande denna konflikt är inte 95% överens om någonting, vi har väst knappt 10% av jordens befolkning som stöttar Ukraina resten är antingen på rysslands sida(4-5 miljarder) eller skiter i hela konflikten.

Men igen VÅRDA DITT SPRÅK om du diskutera med mig
Vad är det du inte fattar nu igen? Hatar innerligt ryssjävlar och skriver vafan jag vill här. Skrev ju nyss att diskutera med inavlat jävla pissfolk ifrån Ryssland är omöjligt. Vill icke ha en diskussion med dig din jäv!a lilla sk!t. Begriper inte hur f@n denna jävl@ ryska fan klubben inte fattar misstaget att INVADERA ett starkare motstånd. Hoppas Ukraina skickar ut bögarmen ur landet snart nog.
Citera
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
För att dom inte vill få hela Ukrainas befolkning mot sig och det visste du men du vill inte säga det då du har brist på integritet.
Ryssland vill alltså inte ha Ukrainas hela befolkning mot sig (vilket de troligen redan har) så därför använder de inte hela sin försvarsmakt?

Tror du det på riktigt?
Citera
Medlem
dicky3ickys avatar
Citat:
Vad baserar du detta utfall på, tror du på fullt allvar att ukraina kommer att orka strida längre än ryssland, har du inte funderat på varför Z är så desperat nu på alla små nålstick?
Dom små nålsticken sänker er apor rejält, fint att se att kriget kommit till Ryssland med många militära mål utslagna varje dygn. Blir kanske en jobbig vinter för er i monkeytown 😄
Citera
2026-08-15, 16:48
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:

Att 🇷🇺 brinner?
Citera
2026-08-15, 17:00
Medlem
Ryssland hotar Turkiet och USA med försämrade relationer gällande vapenleveranser till Ukraina.
Kateryna Tysjtjenko — 15 augusti, 17:28
https://www.pravda.com.ua/news/2026/08/15/8048819/
Ryssland hotar som vanligt.
Det där får häxan ta med Kim, fetknoppen i NordKorea.
Han får börja med att upphöra med sina leveranser av både vapen o soldater till Ryssland. Och visa sin och Rysslands goda vilja till fred så behövs inga nya vapensystem för att skydda ukrainas civilbefolkning och bostäder mm.
Citera
2026-08-15, 17:01
Medlem
MohinderHerbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Varför gör han inte det, om han nu vill ha fred?
För att om de drar sig tillbaka nu kommer regimen i Kiev attackera och döda separatisterna i Donbass samt fortsätta precis likadant som efter 2014. Ukraina skulle också fritt gå med i NATO och EU och då kunna sätta upp ballistiska missiler som når Kreml på några minuter.
Det måste komma ett avtal på plats först. Sluta gulla med crackpundaren Zelenskyj och återuppta Minskavtalet så är detta över innan årsskiftet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in