2026-08-15, 13:53
Medlem
Läst en del av förhören med Johan.

Ja, att även Gerd hittas övertäckt, liksom Tor och intill Tor är ett märkligt sammanträffande om nu JJ "bara" skulle släpat Gerd in i ladugården.

Vilken märklig person. De får dra ur honom svaren. Koden till hans mobil är tre sexor, 1666, han verkar ha en dragning åt det mörka (blod, monster). Ändå uppfattas han som så snäll och vänlig av kollegor...

Rastlös själ. Flyttar runt, slutar olika utbildningar efter ett par månader med motiveringen "det var inget roligt".
Senast redigerad av honn 2026-08-15 kl. 13:58.
Citera
2026-08-15, 13:57
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foerhued
https://gofile.io/d/l7XaiaOO

Tack så mycket!

Efter att ha gått igenom x antal förhör med anhöriga/arbetskamrater är det värsta jag hittar att han en gång blev på dåligt humör när en praktikant staplade kartonger på ett felaktigt sätt.

I övrigt beskrivs han som extremt snäll och hjälpsam. Gapet mellan detta och de gärningar han förmodligen utfört är gigantiskt för att uttrycka det milt.

En mystisk person.
Citera
2026-08-15, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av menomi
Nej det handlar om att JJ inte klarar av sina känslor, speciellt inte att prata känslor.

Och var hör det hemma då....
Citera
2026-08-15, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Ett erkännande är inte ett bevis. Och han har inte erkänt nåt mord, utan bara att han hanterat kroppen. I princip skulle man kunna tänka sig ett scenario där han dumpar den levande Gärd i uthuset, och att "dom två männen" sedan kommer tillbaka och yxar ihjäl henne. Känns inte särskilt solklart att döms för mord faktiskt. Eftersom Gärd inte anses död när han drog i henne kanske det inte ens går att döma för hanteringen av kroppen?
Herregud 🤣
Citera
2026-08-15, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StockholmHolmes
Han är inte psykopat. Jävligt knepig men inte psykopat.

Förhörsledarna är verkligen inte bra på att förhöra - och det är ett skämt att i varje fall den ena har noll koll på Härnösand.

Nähä, inte det...
Så det är normalt att mörda människor hur som helst 🤔

Ja, förhörsledarna har verkligen inte alla hemma som det verkar i fup...
Citera
2026-08-15, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol
Så JJ släpade Gerd med ansiktet ner i gruset över trösklar osv utan att han visste om hon var död eller skadad och sedan finns det bevis för att hon utsattes för ytterligare våld inne i ladan. Han borde vara rökt oavsett om han erkänner eller inte.
Jag tror precis som du att den är rökt ordentligt 💥
Måste vara ett under om dåren går fri ifrån detta vansinnesdåd....
Citera
2026-08-15, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol
JJ vittnar alltså om att han sett två okända män och en kvinna som varit på platsen. Att han sitter tyst i 30-60 sekunder och ibland mer när han blir pressad eller obekväm känns som ett ganska säkert tecken på att han ljuger. Det ska bli intressant att se om han börjar tala sanning under rättegången. Det är ändå svårt att förstå hur det hela hänger ihop.
Ja, det blir nog mer jobbigt i rättssalen när det är flera som glor på honom..
Att kringgå en massa i ett förhör är en sak...
Jag tror att han är körd nu..
Citera
2026-08-15, 14:28
Medlem
Intressant slutsats

Citat:
Ursprungligen postat av StockholmHolmes
Jag tror att det handlar om att pappan blev sjuk i cancer 2004/2005. JJ var ute och strök runt i skogarna och nånting hände den där dagen så JJ blev träng och/eller släppte ut sorgen & vreden över pappan på Tor och sen så var Gärd där också.

Mordvapnet är ju avtorkat på en handduk som ligger längre in i ladan och handduken har DNA från Tor men allra mest blod från Gärd så eftersom JJ är den enda som hanterat hennes kropp inne i ladan efter att hon blivit slagen måste han vara ansvarig för det blodet på handduken.
Citera
2026-08-15, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsan81
Jag tror det slutar med att gärningsmannen går fri i brist på tillräckliga bevis men att fallet blir uppklarat då man hittat rätt person. Om man hittar på en konstig historia som han har gjort så är det nog ingen tvekan om att det är rätt person man hittat.

Han borde i stället nekat och sagt att han inte alls är inblandad och att han inte har en aning om vad han gjorde den aktuella dagen för 20 år sedan. DNAt kan ju ha hamnat där av nån annan anledning. Och sedan var det ju en del fotspår som man inte heller kan förklara vem som avsatt på brottsplatsen.

Tror du har rätt här.
Känns ju tveklöst som att han är den som begått morden, främst för att den historia han hittat på är att likställa med "min hamster åt min hemläxa", vilken normalfungerande oskyldig person hade på fullaste allvar dragit till med "jag såg henne bli mördad och för att inte bli misstänkt så drog jag in hennes kropp i ladan"?
Det enda rimliga hade varit att hålla käften, då hade det varit upp till rätten att lista ut en förklaring till hur hans DNA hamnade på offret, nu framstår han istället som Sveriges sämsta lögnare.
Citera
2026-08-15, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsan81
Jag tror det slutar med att gärningsmannen går fri i brist på tillräckliga bevis men att fallet blir uppklarat då man hittat rätt person. Om man hittar på en konstig historia som han har gjort så är det nog ingen tvekan om att det är rätt person man hittat.

Han borde i stället nekat och sagt att han inte alls är inblandad och att han inte har en aning om vad han gjorde den aktuella dagen för 20 år sedan. DNAt kan ju ha hamnat där av nån annan anledning. Och sedan var det ju en del fotspår som man inte heller kan förklara vem som avsatt på brottsplatsen.

Helt rätt. Hade han bara sagt att han inte har en aning hade han aldrig kunnat dömas, DNA hade kunnat hamna där på ett helt oskyldigt sätt. Det bevisar inte ett dubbelmord iallafall
Citera
2026-08-15, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FemHaxx
Tror du har rätt här.
Känns ju tveklöst som att han är den som begått morden, främst för att den historia han hittat på är att likställa med "min hamster åt min hemläxa", vilken normalfungerande oskyldig person hade på fullaste allvar dragit till med "jag såg henne bli mördad och för att inte bli misstänkt så drog jag in hennes kropp i ladan"?
Det enda rimliga hade varit att hålla käften, då hade det varit upp till rätten att lista ut en förklaring till hur hans DNA hamnade på offret, nu framstår han istället som Sveriges sämsta lögnare.

Hade han hållit käft hade han aldrig kunnat bli dömd för detta , det är jag säker på
Citera
2026-08-15, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmaren79
Gofile länken fungerar inte för mig ?

Tog mig fem minuter att ladda ner på mobilen och 5g
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto