Citat:
Ursprungligen postat av
Hejsan81
Jag tror det slutar med att gärningsmannen går fri i brist på tillräckliga bevis men att fallet blir uppklarat då man hittat rätt person. Om man hittar på en konstig historia som han har gjort så är det nog ingen tvekan om att det är rätt person man hittat.
Han borde i stället nekat och sagt att han inte alls är inblandad och att han inte har en aning om vad han gjorde den aktuella dagen för 20 år sedan. DNAt kan ju ha hamnat där av nån annan anledning. Och sedan var det ju en del fotspår som man inte heller kan förklara vem som avsatt på brottsplatsen.
Tror du har rätt här.
Känns ju tveklöst som att han är den som begått morden, främst för att den historia han hittat på är att likställa med "min hamster åt min hemläxa", vilken normalfungerande oskyldig person hade på fullaste allvar dragit till med "jag såg henne bli mördad och för att inte bli misstänkt så drog jag in hennes kropp i ladan"?
Det enda rimliga hade varit att hålla käften, då hade det varit upp till rätten att lista ut en förklaring till hur hans DNA hamnade på offret, nu framstår han istället som Sveriges sämsta lögnare.