2026-08-14, 19:04
Medlem
Så hybris narcissist politikerna ska försöka få våra vänner muslimerna att försöka acceptera hbtq. Är som att säga åt dom ändra texter i koranen för att anpassa sig efter värderingarna här.
Citera
2026-08-14, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korpen2000
Du svarade ju inte på frågan som alla vet svaret på.

Vilken då?
Jag är mer intresserad av alla de där bevisen du hade.
Citera
2026-08-14, 19:12
Medlem
Inte särskilt förvånande. Det är ju vida känt att de hatar homosexualitet.
Men det roligaste är att vänsterpatrasket går bananas i varenda kommentarsfält nu.
Citera
2026-08-14, 19:12
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Varför är det oacceptabelt att inte gilla något, inte synas något är bra, etc?

Och varför vill Mohamsson (och andra) tvinga på deras värderingar på andra?
Och vad ger henne (och andra) rätten att bestämma vad ”svenska värderingar” är?

Nu skiter jag i om folk är homosexuella. De får vara vad de vill. Jag bara opponerar mig emot att folk ska tvinga på andra sina värderingar, åsikter, m.m.

Åh fan, är det för att du anser att ju snabbare den homogena svenska kulturen med sin gemensamma åsiktsgrund försinner desto bättre?
Citera
2026-08-14, 19:16
Medlem
Så oerhört svenskt. Att släppa hit en miljon muslimer och inte veta vad Islam tycker om homosexualitet. Och dummast av dem alla är pride-människorna som hyllar Islamisterna.
Citera
2026-08-14, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
En undersökning beställd av Tidö-regeringen visar föga förvånande att nästan hälften av eleverna på SFI anser att homosexualitet är oacceptabelt.

https://www.tv4.se/artikel/7DfqKuDNxRlAsvqid20Iml/ny-rapport-varannan-deltagare-pa-sfi-emot-homosexualitet

Själv har jag missat det, men tydligen fick regeringen kritik för att man låtit undersöka vad en grupp i samhället tycker om en annan, men vi får väl anta att denna kritik kommer vänsterifrån. Samma vänster har ju i decennier varit noga med att verka för så stor invandring som möjligt från värdekonservativa länder, företrädelsevis muslimska sådana.

Var man från invandringsvänsterns sida redan från början medveten om den här typen av attityder bland nysvenskarna, och är det därför man blev så upprörd över att saken ens skulle undersökas?

Finns det fler attityder som vi kan misstänka att invandringsförespråkarna egentligen föraktar, men samtidigt är fullständigt medvetna om att migranterna som de vill ha hit hyser?

Är det en god idé som nu föreslås, att SFI skall göras om och fokusera mer på att utbilda i "svenska värderingar"?
Går det ens att utbilda folk i "värderingar"?

Men äsch! De flesta som går på SFI är säkert muslimer, och det vet du väl att muslimers åsikter och värderingar aldrig kan vara något problem i vårt svenska samhälle?

Fråga bara vänstern så får du höra!
Citera
2026-08-14, 19:17
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Varför är det oacceptabelt att inte gilla något, inte synas något är bra, etc?

Och varför vill Mohamsson (och andra) tvinga på deras värderingar på andra?
Och vad ger henne (och andra) rätten att bestämma vad ”svenska värderingar” är?

Nu skiter jag i om folk är homosexuella. De får vara vad de vill. Jag bara opponerar mig emot att folk ska tvinga på andra sina värderingar, åsikter, m.m.
Det är enbart för att svartmåla icke-svenskar. Vi alla vet att högern är lika negativt inställda mot HBTQ. Det är magstarkt dessutom med tanke på att det var ungefär en eller två generationer sedan svenskar accepterade homosexuella som en sexuell läggning och inte en psykisk sjukdom.
Citera
2026-08-14, 19:19
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Men äsch! De flesta som går på SFI är säkert muslimer, och det vet du väl att muslimers åsikter och värderingar aldrig kan vara något problem i vårt svenska samhälle?

Fråga bara vänstern så får du höra!
Är man lika ok med homosexualitet i det ortodoxa konservativa Ryssland? Eller ska vi bara fokusera på folk som passar agendan?
Citera
2026-08-14, 19:23
Medlem
BananKlases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuktenAvBajs
Förvånad att siffran inte ligger runt 90%. Enbart i Sverige vurmas det om att vara lebb och bög och att kärnfamiljen är djävulens påfund. Alltså helt tvärtom mot vad som är normalt i 95% av resten av världen där människor är friska i huvudet och inte knarkar antidepp som de flesta verkar göra i Sverige.

Fler araber och negrer till Sverige tack. Öppna kranen i Ceuta och ta hit alla så vi kan utradera allt jävla bögeri i Sverige. Ska rösta på S i år bara för det.
Du kan vara rätt med din prioritering här, bögar eller invandrare.
Citera
2026-08-14, 19:35
Medlem
SportquattroS1s avatar
Om bara 48% uppger sig vara homofober så är nog runt 52% analfabeter...
Citera
2026-08-14, 19:39
Medlem
auto-fellatios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SportquattroS1
Om bara 48% uppger sig vara homofober så är nog runt 52% analfabeter...

Hahaha. Ev. misstolkade frågan pga språket och svarade tvärtom 😂
Citera
2026-08-14, 19:40
Medlem
Vintergrisens avatar
Det här väl föga förvånande att det finns mycket negativa åsikter om homosexualitet bland personer som invandrat till Sverige. Synen på homosexualitet är trots allt långt mer negativ i många av de länder vi fått invandrare från och det är knappast så att de negativa attityderna endast skulle spegla regimerna i de länderna men inte befolkningen i stort eller så att invandrare byter åsikt i olika frågor så fort de korsar en landgräns, även om vissa kanske har levt i den tron.

Sedan är det förstås fritt fram att ha vilka åsikter man vill men folkets åsikter påverkar förstås i slutändan hur samhället utvecklas och formas, åtminstone i demokratier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in