2026-08-12, 16:19
Medlem
DennisOlofs avatar
@Cre8iv instämmer.

Det var min första reaktion när jag såg bild länken som postades. Vad hög upp det är mot berget och så ser man gångväg på andra sidan inte långt ifrån. Detta ser ut att vara relativt centralt i Uddevalla. Visst man ska inte ramla över kanten och det finns belysning men känns ändå lite olustigt att det inte finns ett Gunnebostängsel som kan förhindra att någon av misstag skulle falla över kanten.

Har man blivit påkört av bil så händer det nog att folk smiter men jag vågar gissa på att det är osannolikt. Det kan inte tillhöra det vanliga att man bara sticker från platsen om det är en olyckshändelse.

Ser att någon skrev, det ser inte bra ut. Det låter som risken för att personen avlider är stor :-(
Citera
2026-08-12, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LitetEgo
För 20 år sedan säger du.
Det är ju rätt vanligt att gilla fest och sprit när man är i 20-årsåldern.
Så är det ju, men vissa gillade helt klart att supa lite mer än andra. Fisken va en lirare som söp lite mer än övriga, eller ganska mycket mer än övriga😅
Citera
2026-08-13, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
@Cre8iv instämmer.

Det var min första reaktion när jag såg bild länken som postades. Vad hög upp det är mot berget och så ser man gångväg på andra sidan inte långt ifrån. Detta ser ut att vara relativt centralt i Uddevalla. Visst man ska inte ramla över kanten och det finns belysning men känns ändå lite olustigt att det inte finns ett Gunnebostängsel som kan förhindra att någon av misstag skulle falla över kanten.

Har man blivit påkört av bil så händer det nog att folk smiter men jag vågar gissa på att det är osannolikt. Det kan inte tillhöra det vanliga att man bara sticker från platsen om det är en olyckshändelse.

Ser att någon skrev, det ser inte bra ut. Det låter som risken för att personen avlider är stor :-(

Osannolikt skulle jag inte säga, det händer titt som tätt när föraren själv varit påverkad/inte haft körkort/kör en stulen bil/handlar irrationellt och sticker i ren panik.
Citera
2026-08-13, 09:55
Medlem
DennisOlofs avatar
@ElectricT kanske, men jag kan inte tänka mig att det är förekommer så mycket, det måste vara en minoritet som smiter. Jag tror de flesta smitningarna sker nattetid och vid incidenter som denna, eller påkörning av djur.

Vad tror ni i tråden ?

Någon skrev teori om att han kissade uppe på lilla höjden och sedan ramlat ner ?

Då skulle han gått på gångvägen, är det sannolikt att man verkligen går så lära kanten för att kissa eller var det någon knasig grej kan fick för sig att kissa just över kanten ?

Eller har någon puttat ner honom om det var ytterligare en person med honom ?
Citera
2026-08-13, 14:14
Medlem
Tydligen är mannen död nu. Han togs till NÄL och sattes i koma och nu har han dött av skadorna. Tydligen var han en chef eller liknande på Arctic Paper i Munkedal. Arbetare fick till sig beskedet idag. Rykten säger att han blev misshandlad.
Citera
2026-08-13, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oldKan
Tydligen är mannen död nu. Han togs till NÄL och sattes i koma och nu har han dött av skadorna. Tydligen var han en chef eller liknande på Arctic Paper i Munkedal. Arbetare fick till sig beskedet idag. Rykten säger att han blev misshandlad.
Så jävla tråkigt om det stämmer. Träffat honom mycket när vi var yngre och han har aldrig varit en snubbe som har varit ute efter bråk eller betett sig illa.
Citera
2026-08-13, 20:11
Medlem
Citat:

Ingen verkar ens veta vad som orsakat skadorna på kroppen, oddsen att kollegor i Munkedal skulle veta att han misshandlats till döds i Uddevalla mitt i natten finner jag som högst osannolikt.
Det kan visa sig vara så sen ändå, men dåligt av dessa att sprida det ryktet. Om de sitter och vet borde de också prata med polisen.
Citera
2026-08-13, 20:32
Medlem
Citat:
Namn ?
Citera
2026-08-13, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elisa888
Namn ?
Finns ju i tråden. Men M****n Gustaf***n.
Citera
2026-08-14, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABN
Finns ju i tråden. Men M****n Gustaf***n.
Tack. Skriv gärna här om du får mer info om vad som hänt.
Citera
2026-08-14, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elisa888
Tack. Skriv gärna här om du får mer info om vad som hänt.
Jag kommer inte få någon mer info om vad som har hänt🤷. Vi har inte umgåtts på 20 år och jag kommer inte ringa runt till kompisar ifrån förr för att snoka.
Citera
2026-08-14, 14:20
Medlem
Baptistes avatar
Bohusläningen

Polisen uppger att brottsutredningen går framåt.

polisen inledde en förundersökning om grovt vållande till kroppsskada.

Rubriceringen ändrades sedan och händelsen utreds i stället som grov misshandel,

– Det är för att kunna öppna verktygslådan i en pågående förundersökning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in