2026-08-14, 13:17
Medlem
har butikerna slutat sälja kall öl? jag var runt på ICA och COOP utan att hitta några kalla öl i en kyl. Däremot så fanns det kall öl på en invandraraffär (som jag inte tror får sälja alkohol då denna nyligen blev av med tillståndet för cigaretter)

vad är er erfarenhet?
Citera
2026-08-14, 13:20
Medlem
Ichwills avatar
Det har väl inte funnits kall öl i butik de senaste 50 åren?
Citera
2026-08-14, 13:22
Medlem
Jag hittar kall 🍺 både på ICA, Coop och Invandrarbutiken här runt Zinkensdamm?

Bor du i Jönköping? Altarbältet...
Citera
2026-08-14, 13:24
Medlem
Du kan väl ta med dig en burk kylspray i fickan, så är det ju löst på nolltid.
Citera
2026-08-14, 13:25
Medlem
Och bor man i Götelaborg hittar man iskalla starköl i kylen på Ölstudion...
Citera
2026-08-14, 13:26
Medlem
Radikalexorcists avatar
Finns inga kalla där jag bor heller. Bara vanliga drickor står i kylarna, bärsen står på hyllorna ute i butiken.
Citera
2026-08-14, 13:32
Avstängd
FallerIfallerAs avatar
Jag har aldrig hittat kalla öl i någon affär, lägg in den i frysen så löser det sig snabbt!
Citera
2026-08-14, 13:35
Medlem
Hamsterbolls avatar
Finns i alla butiker jag besökt i alla fall. Förutom en som drivs av konservativa muslimer. De har ölen på golvet utanför kylen.
Citera
2026-08-14, 13:37
Medlem
Mechilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanddigomx
har butikerna slutat sälja kall öl? jag var runt på ICA och COOP utan att hitta några kalla öl i en kyl. Däremot så fanns det kall öl på en invandraraffär (som jag inte tror får sälja alkohol då denna nyligen blev av med tillståndet för cigaretter)

vad är er erfarenhet?

Brukar inte bli akut sugen på kall öl men skulle jag bli det och de inte fanns i butik skulle jag väl handla och lägga en burk eller flaska i frysen. Lär ju hinna bli kall på en halvtimma vilket säkert motsvarar tiden du sprungit runt och letat. Nu kanske du hade tänkt sätta dig ute i solen på en parkbänk visserligen och då är dilemmat såklart ett annat.

Ska iväg till affären snart och då ska jag kolla om dom har kyld öl men jag tvivlar på det. Kundunderlaget kan ju inte vara överdrivet stort så här 2026 när allt med alkohol ska ses som degenererande och något endast missbrukande alkisar dricker.

Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Du kan väl ta med dig en burk kylspray i fickan, så är det ju löst på nolltid.

Det är också en variant. Kombinera med en ordentlig kylväska med några isklampar i så är man nog hemma. Då riskerar ju inte ölen bli varm igen medans man sitter och sippar på den första.
Senast redigerad av Mechila 2026-08-14 kl. 13:40.
Citera
2026-08-14, 13:39
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalenIPersilja
Jag hittar kall 🍺 både på ICA, Coop och Invandrarbutiken här runt Zinkensdamm?

Bor du i Jönköping? Altarbältet...
Skillnad på öl och öl.

Alkoholfritt finns nästan alltid kylt. Lättöl finns ofta. Folköl finns ganska sällan.
Citat:
Ursprungligen postat av Betongfeeling
Kom precis hem från Finland och där har dom kylskåp på "alko" - systembolagets motsvarighet, alltså lyx.
Perfekt för de som ska inmundiga sina drycker direkt utanför bolaget, på bänken vid centrumtorget.

Skämt åsido. Klart att det hade varit trevligt, men knappast särskilt nödvändigt. Hur ofta dricker man direkt efter att man handlat?
Citat:
Ursprungligen postat av MakeEuropeWhite
Finns inte tillräckligt med elektricitet.
Vad fan yrar du om?

Elektriciteten flödar överallt. Vi badar i elektricitet.
Senast redigerad av Bone Collector 2026-08-14 kl. 14:04.
Citera
2026-08-14, 13:51
Medlem
MakeEuropeWhites avatar
Finns inte tillräckligt med elektricitet.
Citera
2026-08-14, 14:04
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanddigomx

vad är er erfarenhet?
Kall öl o en affär har nog alltid sett någon gång

jo förresten på bensinstationer
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in