Citat:
Ursprungligen postat av
vanddigomx
har butikerna slutat sälja kall öl? jag var runt på ICA och COOP utan att hitta några kalla öl i en kyl. Däremot så fanns det kall öl på en invandraraffär (som jag inte tror får sälja alkohol då denna nyligen blev av med tillståndet för cigaretter)
vad är er erfarenhet?
Brukar inte bli akut sugen på kall öl men skulle jag bli det och de inte fanns i butik skulle jag väl handla och lägga en burk eller flaska i frysen. Lär ju hinna bli kall på en halvtimma vilket säkert motsvarar tiden du sprungit runt och letat. Nu kanske du hade tänkt sätta dig ute i solen på en parkbänk visserligen och då är dilemmat såklart ett annat.
Ska iväg till affären snart och då ska jag kolla om dom har kyld öl men jag tvivlar på det. Kundunderlaget kan ju inte vara överdrivet stort så här 2026 när allt med alkohol ska ses som degenererande och något endast missbrukande alkisar dricker.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kammadaj
Du kan väl ta med dig en burk kylspray i fickan, så är det ju löst på nolltid.

Det är också en variant. Kombinera med en ordentlig kylväska med några isklampar i så är man nog hemma. Då riskerar ju inte ölen bli varm igen medans man sitter och sippar på den första.