2026-08-10, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Min tanke är att det kanske fanns mer i skåpet än vad det var försäkrat för.

Ett skåp som man kan ta med sig kan knappast vara försäkrat för mer än 100-150 00 sek.

Det fanns något viktigare där...

Precis. Sedan kan man nog spekulera om vad.
Citera
2026-08-10, 05:02
Medlem
Citat:
Min tanke är att det kanske fanns mer i skåpet än vad det var försäkrat för.

Ett skåp som man kan ta med sig kan knappast vara försäkrat för mer än 100-150 00 sek.

Det fanns något viktigare där...
Det finns ju officiella saker och inofficiella saker. Kommer att tänka på rifififilmen The bank job, baserat på verklig händelse 1971 då man sägs kommit över betydligt mer och annat än tänkt.

Några äkta komprometterande bilder av kungligheter (inget fejkat knugenskit som Markovic 2010) lär man inte kunna förvänta sig ha kommit på avvägar nu, men det vore ju spänningshöjande om fel typ av lirare surnar till pga innehållet.

"There is always a bigger fish".
Citera
2026-08-10, 06:50
Medlem
Citat:
Det var en granne som larmade, så släpp det där med att de skulle ha något larm direktkopplat.

Jag skulle för övrigt utan problem kunna ta hem arbetsplatsens larm och med ett enkelt tryck komma i kontakt med 112. De ser min position. Det har hänt att någon råkat trycka, och jävlar så mycket blåljus som dök upp, inklusive väktare. Till och med en brandbil dök upp. Och såklart ett par ambulanser.

Det finns en hel del arbetsplatser som har direktlarm till 112, typ där jag arbetar. Ett halsband med en liten grej som en fjärdedels mobil, trycker jag så är snart allt omkring mig blått blinkande och sirener. Haha.

Har aldrig det överfallslarmet på mig, däremot larmet till mina kollegor, och det behövs ibland. Endast en gång har 112 behövts, och då kunde jag inte ringa själv eftersom jag lyckats bli inträngd.

Kan inte alla här skriva vad de kan ta hem från sina arbetsplatser, det fyller ju tråden med massor av intressanta saker som verkligen har med ämnet att göra.

Ett överfallslarm är något helt annat än ett inbrott/brandlarm.

Familjen verkar inte ha varit hemma så ser inte hur det skulle ha hjälpt dem.
Citera
2026-08-13, 22:59
Medlem
Niklas941s avatar
Varför nämner ingen Selin?
Citera
2026-08-14, 05:16
Medlem
Dirty.Harrys avatar
Erik Sehlin som bland annat äger Balder?
Har även aktier i Hedin mm mm...
Vet inte om det är hos honom. Jag tror med på Hedin på Särö eller någon av dom i Stenafamiljen i så fall. Flera av dom bor i eller strax utanför Göteborg. Längs kusten.

Citat:
Ursprungligen postat av Niklas941
Varför nämner ingen Selin?
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in