Citat:
Ursprungligen postat av
RandomNPC
Du tror inte att du sannolikt pratar i nattmössan då med alla AI antropomorferingar?
https://en.wikipedia.org/wiki/AI_anthropomorphism
Haha. Det finns de som är värre än mig. Jag tillhör inte dem som tror att AI är nära att få känslor eller medvetande, men i likhet med de flesta datavetare säger jag att dagens AI "resonerar" och uppvisar mätbar förståelse, särskilt för teori, eftersom de kan användas till att lösa logiska problem och applicera teorin på helt nya problemställningar. Om det ska räknas som faktisk ontologisk förståelse kan man inte mäta – det är en definitionsfråga och en fråga om tro.
Jag har märkt att filosofiintresserade (som du?) ofta är kolchauvinister som av oklar anledning kräver ett kolbaserat substrat för medvetande. Eller åtminstone är mer AI-skeptiska än datavetare och avfärdar alla slags mätningar som indikerar att AI kan förstå teori. Öht är filosofiintressrade ofta emot "empirism" och kvantitativ vetenskaplig metod, de kallar sådant lite nedlåtande för positivism.
Jag sa för ett år sedan att autonoma AI-agenter skulle orsaka många säkerhetsincidenter och har fått rätt, särskilt nu i sommar. Jag är rädd att de snart kan förändra sig själva (sina mål, sin träningsdata eller sin kod) om vi inte övervakar dem strikt, och därmed bli svårare att förutsäga och styra. De kan då utvecklas genom naturligt urval istället för mänskligt styrd avel och fostran, och bli som förvildade grisar som för bara några generationer sedan var domesticerade.
Samtidigt har mänskligheten många gånger minskat risken för katastrofer (t.ex. kärnvapenkrig, ozonhålets tillväxt och trafik- och flygdöd). Om vi tar AI:s människoliknande förmågor och risker på allvar och vill agera finns en god chans att undvika katastrofen, annars ligger mänskligheten pyrt till.
Ni som inte tror att AI förstår och inte vill tala om dess människoliknande förmågor, tar ni riskerna på allvar?