2026-08-13, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Tycker att jag läst allt fram till inlägget jag svarade på, men visst - Kan såklart ha missat.

Vad blev svaret då?

Edit: Hittade svaret. Du anmäler till sjukhusledningen utan att få någon speciell respons. Gör en Lex Sarah direkt till IVO istället, eller kanske en polisanmälan.

Jag tycker dock det låter osannolikt att du har varit med om mängder med övergrepp, och att personalen skulle diskutera en patients bröst i egenskap av att de är fina så till den grad att det blir en snackis på avdelningen.

Mmm och tittar man på t.ex. instagram vilka som förekommer på medicins konto så är det inte direkt många killar.
Citera
2026-08-13, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwagger
Tror inte nån varit framme med mobilen. Men detta kommer ske i utredningen ändå, antagligen. Finns mkt vittnen. Frågan är om de kommer samarbeta. Däremot kommer det nog komma in många anonyma tips

Det jag tänkte var nog mer att om det finns meddelanden typ om att någon i personalen skriver till någon annan att jag kännt på kvinnas bröst och dylika grejer. Det är ju möjligt att allt dom du beskrivit endast sker verbalt. Men det jag menar är att det skulle ju räcka om någon skrivit till någon annan att det tafsat på en patient för att det skulle gå åt helvete för dem antar jag?
Senast redigerad av Deslauriers 2026-08-13 kl. 20:01.
Citera
2026-08-13, 19:58
Medlem
MrSwaggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nasenbluten
Mmm och tittar man på t.ex. instagram vilka som förekommer på medicins konto så är det inte direkt många killar.
Varför skulle killarna gå med i ett Instagram konto och outa sig själva
Citera
2026-08-13, 20:12
Medlem
SuchASurprises avatar
Vad är det som är så speciellt med kvinnan mer än fettkuddarna? Är det en känd person eller?
Citera
2026-08-13, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwagger
Varför skulle killarna gå med i ett Instagram konto och outa sig själva

För det är bilder från arbete, personalfester, utbildningar m.m. inte många killar med där
Citera
2026-08-13, 20:58
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuchASurprise
Vad är det som är så speciellt med kvinnan mer än fettkuddarna? Är det en känd person eller?
Tydligen "enormt unik" och har legat inne ofta och låtit sig "tafftsas" på. Enligt MrSwagger har hon, genom sin sjukdom och sina enorma bröst, skapat en kultur av tafsande. Alla manliga anställda måste in och ta henne på brösten. Eller så är det bara en viss skribents fantasier
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2026-08-13 kl. 21:02.
Citera
2026-08-13, 21:04
Medlem
Att han inte häktas än kan vara en möjlighet för åklagare att vinna tid. Han kraschade rätt ordentligt och kördes tillbaka till Ryhov, han kanske är inlagt fortfarande, och åklagaren kanske väntar tills han är redo att skrivas ut innan han häktas. Det är i alla fall min lilla fundering.
När det gäller den vita Volvon kan det vara att vederbörande är distriktssyrra som fått överlappande jobb i semestertider
Citera
2026-08-13, 21:27
Medlem
Nu har även hans mamma begränsat som Facebook och bytt profilbild till lite blommor. Kan inte vara lätt att visa moderskänslor till en sådan.
Citera
2026-08-13, 21:38
Medlem
Har från en bekant fått höra att det är riktigt mörka omständigheter kring vad som hände. Förstår att sjukhuset vill mörka.
Citera
2026-08-13, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nickepuck
Har från en bekant fått höra att det är riktigt mörka omständigheter kring vad som hände. Förstår att sjukhuset vill mörka.
Hörru.. nu blir man ju bara mer nyfiken.
Om du inte vill skriva i tråden, skicka gärna ett PM.

Förtroendet för sjukhuset, regionen och skattemedel stiger inte för att det mörkas..
Citera
2026-08-13, 21:55
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PIL
Från mitt tidigare citat från JP:

"Till JP säger hon dock att det inte är aktuellt med någon häktningsframställan i domstol, något som vanligtvis brukar ske vid sexualbrott och att den Ryhovanställde inte är frihetsberövad."

Tack!
Då var det inte "så farligt då"..
-Förutom rattfyllan då-
Citera
2026-08-13, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nickepuck

Hur ska sjukhuset kunna mörka detta om det blir en polisutredning? Du menar att sjukhusets och avdelningens ledning tillsamans med undersköterskor och läkare skulle försöka mörklägga sanningen för polisen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in