2026-08-13, 14:55
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Är det inte samma sak som att du tar upp flera år gamla saker som David gjort? Din trådstart känns lite motsägelsefull om du nu inte är öppen med ditt hyckleri.

Nu kommer ju trots allt du några veckor innan val och försöker smutskasta en journalist för något du anser att han gjorde för 4 år sedan. Gissar att du gör detta i syfte att försöka misskreditera.

Öhhh. En journalist försöker svartmåla ett parti och påverka valet genom att medvetet göra det strax innan valet och du jämför mig med liknande för jag tar upp detta?

Hur står det till på dagliga verksamheten får man fråga?
Citera
2026-08-13, 15:44
Medlem
Mechilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Öhhh. En journalist försöker svartmåla ett parti och påverka valet genom att medvetet göra det strax innan valet och du jämför mig med liknande för jag tar upp detta?

Hur står det till på dagliga verksamheten får man fråga?

Öhhh. Du påstår ju saker som uppenbart inte har bäring. Jag frågade vad David Baas gjort och du kunde inte svara annat än att han vid tidigare val skrivit om SD på ett sätt som du inte uppskattar.

En av dina invändningar är att journalisten David ska ha skrivit om sådant du anser borde vara historia.

Du lyfter i denna tråd sådant som du upplevde dig bli kränkt av för 4 år sedan. Detta är jag ganska övertygad om att du gör i hopp om att påverka kommande val, eller är din intention något annat?

Det kanske bara är ett sug att smutskasta rent generellt du har?

Varför skulle inte ditt beteende vara jämförbart...

Du skriver anonymt på ett av Sveriges största forum, David är iaf öppen med vem han är.

Förstår du inte dubbelheten i ditt eget hyckleri?

Journalist är ingen skyddad titel och hur ska vi veta att du inte är en sk. "medborgarjournalist" utsänd av Riks eller annat liknande "mediahus"?
Citera
2026-08-13, 15:57
Medlem
Duvlorts avatar
Kanske till och med David har fattat till sist att sådana scoop bara gynnar SD varje val?

Titta på V, de fick hur mycket gratisreklam som helst efter sina ”terroristbrev”.
Citera
2026-08-13, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
David Baas gör sitt jobb och hade Sd varit ett vanligt parti så hade de inte haft så mycket skit i sina led att avslöja, de får helt enkelt skylla sig själva som aldrig har någon koll på sina politiker eller ska de köra med, de är så dumma mot oss och ta på sig offerkoftan igen!

Vi får väl se när det grävande reportaget om vänsterns terrorkopplingar kommer då. Jag kan ju garantera att det inte kommer ifrån David B ialf.
Citera
2026-08-13, 16:35
Medlem
Batagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Kanske till och med David har fattat till sist att sådana scoop bara gynnar SD varje val?

Titta på V, de fick hur mycket gratisreklam som helst efter sina ”terroristbrev”.

Problemet är att Baas tror att det fortfarande funkar, men Svenska folket bryr sig inte längre, de flesta har nyktrat till och vet att det är valår. Vart är David Baas, man hör ju bara någonting ifrån honom vart fjärde år, och så kommer samma gamla trötta "scoop" som de nu kört varje valår.
Citera
2026-08-13, 16:50
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Öhhh. Du påstår ju saker som uppenbart inte har bäring. Jag frågade vad David Baas gjort och du kunde inte svara annat än att han vid tidigare val skrivit om SD på ett sätt som du inte uppskattar.

En av dina invändningar är att journalisten David ska ha skrivit om sådant du anser borde vara historia.

Du lyfter i denna tråd sådant som du upplevde dig bli kränkt av för 4 år sedan. Detta är jag ganska övertygad om att du gör i hopp om att påverka kommande val, eller är din intention något annat?

Det kanske bara är ett sug att smutskasta rent generellt du har?

Varför skulle inte ditt beteende vara jämförbart...

Du skriver anonymt på ett av Sveriges största forum, David är iaf öppen med vem han är.

Förstår du inte dubbelheten i ditt eget hyckleri?

Journalist är ingen skyddad titel och hur ska vi veta att du inte är en sk. "medborgarjournalist" utsänd av Riks eller annat liknande "mediahus"?

Vad han gjort? Jag har ju till och med länkat i första tråden på länkar med tider när han lagt ut samt vad han tagit upp som exempel.

Begär ju inte att du ska förstå något men du kan ju försöka i stället för slänga ur dig idiotiska saker som bara framställer dig själv som en idiot i tråden.

Så titta på trådstarten och lite exempel så ser du att jag har fog för att David vänstermupp baas kommer slå till även i år igen.
Citera
2026-08-13, 16:51
Avstängd
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babiankuken
Vi får väl se när det grävande reportaget om vänsterns terrorkopplingar kommer då. Jag kan ju garantera att det inte kommer ifrån David B ialf.

Det kom ju ett sånt om brev som V tog hand om direkt skulle vara bra om Sd gjorde samma sak!
Citera
2026-08-13, 16:56
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
David Baas gör sitt jobb och hade Sd varit ett vanligt parti så hade de inte haft så mycket skit i sina led att avslöja, de får helt enkelt skylla sig själva som aldrig har någon koll på sina politiker eller ska de köra med, de är så dumma mot oss och ta på sig offerkoftan igen!

Hur tror du det sett ut och rapporterats rörande S om inte den samlade journalistkåren varit vänsteräckel?
Citera
2026-08-13, 16:59
Avstängd
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Hur tror du det sett ut och rapporterats rörande S om inte den samlade journalistkåren varit vänsteräckel?

Tro ska du gör i kyrkan förövrigt är pressen mest högerlutad!
Citera
2026-08-13, 16:59
Medlem
Mechilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Vad han gjort? Jag har ju till och med länkat i första tråden på länkar med tider när han lagt ut samt vad han tagit upp som exempel.

Begär ju inte att du ska förstå något men du kan ju försöka i stället för slänga ur dig idiotiska saker som bara framställer dig själv som en idiot i tråden.

Så titta på trådstarten och lite exempel så ser du att jag har fog för att David vänstermupp baas kommer slå till även i år igen.

Jag har sett dina exempel. Du nämner t.ex att David släppte en bok 2014, för tolv sedan med andra ord.

Sedan beskriver du att du inte gillade det eftersom du gillar SD. Du anser att David tar upp sådant som är gammalt.

Det är inte orimligt att tänka sig att olika medier kommer att komma med olika avslöjanden om olika partier. Det är en del av deras jobb.

Förstår dock inte varför du kommer med 12 år gamla exempel med tanke på att du anklagar David för att komma med gamla "nyheter". Eller visst förstår jag det, du vill försöka påverka valet.

Men återigen, ser du inte ditt egna hyckleri?
Citera
2026-08-13, 17:06
Medlem
1754s avatar
Det kommer antagligen i närheten till valet som det brukar göra. Sen kommer SD vinna stort ändå och David kommer gråta.
Citera
2026-08-13, 18:09
Medlem
Jag chansar och tror att han har hittat någon koppling, om än svag, med Ryssland och någon RL.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in