2026-08-13, 14:11
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Ukraina, som en del av Sovjet?
Brände Ukraina ner Moskva?
Citera
2026-08-13, 14:11
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Så med andra ord så håller du med om att majoriteten av Krimborna var pro-ukraina??

Annars så är frågan om du hade fortsatt vattna gräsmattan om din fru var otrogen med tjuven och barnen hatade dig.

Jag tror du har rätt i att det är precis så etnonationalisterna ser på Krimborna. Som otrogna det sanna Ukraina, och hatar dem. Och det är därför som de stänger av vattnet.

Och ja, då hade jag också stängt av vattnet. Men jag hade också civiliserat försökt ta ut en skilsmässa. F ö fallerar framings om familjer. Staten är inte nödvändigtvis en familj. Just här fungerar det hyfsat.
Citera
2026-08-13, 14:12
Medlem
Snapcounts avatar
En till som har blivit permanent "vräkt" från sitt tjuvade ställe :

A Russian officer has been killed in a suspected assassination in Crimea, occupation authorities say.

The as-yet-unnamed officer was killed in Sevastopol, the largest city on the peninsula that Russia seized from Ukraine in 2014.

https://news.sky.com/story/ukraine-war-latest-jd-vance-asked-ukraine-to-halt-strikes-on-key-location-as-russia-says-child-kille d-in-attack-12541713
Citera
2026-08-13, 14:16
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Jag tror du har rätt i att det är precis så etnonationalisterna ser på Krimborna. Som otrogna det sanna Ukraina, och hatar dem. Och det är därför som de stänger av vattnet.
Man behöver inte hata någon men man fortsätter inte att försörja någon annans del med resurser utan att få något tillbaka för det.

Citat:
Och ja, då hade jag också stängt av vattnet. Men jag hade också civiliserat försökt ta ut en skilsmässa. F ö fallerar framings om familjer. Staten är inte nödvändigtvis en familj. Just här fungerar det hyfsat.
Kan man då inte kräva att Putin skulle ha betett sig civiliserat och istället för att invadera med soldater bett att få leasa Sevastopol och Krim eller vad de nu ville ha?

Nämen just det.. det fanns redan ett avtal om Sevastopol som Ryssland sen rev efter ockupationen. Just det ja.
Citera
2026-08-13, 14:17
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Något som faktiskt skulle vara fantastiskt skönt nu när jag tänker på det är att sätta alla som är Pro-Putin i Ryssland och stänga dess gränser. Inte en jävel av dem utanför Rysslands gräns utan stanna där allihop och lev tillsammans utan bögar och prideparader men ge fan i andra länder. Precis som hela världen just nu gör med Nordkorea.

Det hade underlättat oerhört för alla i hela Europa.

Här är vi för en gångs skull överens och det vore en utmärkt del av fredsförhandlingar mellan EU och Ryssland. Man kanske inte kan lösa problem i alla länder men om man bara hade kunnat lösa några hade det varit bra. Inklusive det jävla Kaliningrad.

Men det hade krävt en massa repatrierings-bidrag och liknande. Men kan vi (och Ryssland) bränna one trillion dollar på krig, kan vi bränna pengar på repatriering för fred. Så hade Putins "största geopolitiska katastrof" blivit mildrad.
Citera
2026-08-13, 14:18
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Man behöver inte hata någon men man fortsätter inte att försörja någon annans del med resurser utan att få något tillbaka för det.

Kan man då inte kräva att Putin skulle ha betett sig civiliserat och istället för att invadera med soldater bett att få leasa Sevastopol och Krim eller vad de nu ville ha?

Nämen just det.. det fanns redan ett avtal om Sevastopol som Ryssland sen rev efter ockupationen. Just det ja.

Jag är säker på att det hade gått att lösa med någon form av handelsavtal.
Citera
2026-08-13, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Vill minnas att det var raffinerade bilder/ "state of the art" info man bjöd på. Sådant som bla ser igenom moln utan problem. Ukraina har även haft hjälp utav detta, då i.o.m att ryska bombare är stationerade i sibirien med kryssningsmissiler.
Förvånar mig inte. Japan har alltid legat i framkant när det gäller teknologiska underverk, inte minst inom kamerateknik.
Citera
2026-08-13, 14:19
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Här är vi för en gångs skull överens och det vore en utmärkt del av fredsförhandlingar mellan EU och Ryssland. Man kanske inte kan lösa problem i alla länder men om man bara hade kunnat lösa några hade det varit bra. Inklusive det jävla Kaliningrad.

Men det hade krävt en massa repatrierings-bidrag och liknande. Men kan vi (och Ryssland) bränna one trillion dollar på krig, kan vi bränna pengar på repatriering för fred. Så hade Putins "största geopolitiska katastrof" blivit mildrad.
Hade Ryssland gett fan i Ukraina då tror du? Eller gett fan i länder i Afrika och alla andra ställen de härjar i?
Citera
2026-08-13, 14:21
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Jag är säker på att det hade gått att lösa med någon form av handelsavtal.
Så om någon snor din trädgård så hade du varit nöjd med att försörja dem med vatten så länge de hade betalat för vattnet??

För helvete Psychic. När ska du lära dig att ta andras saker inte är ok? Jag undrar hur samhällen gör när någon snor något? Får man ett straff eller vad händer tror du?
Citera
2026-08-13, 14:26
Medlem
MohinderHerbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Nu hade ju Krim redan utropat en självständig stat när vattnet stängdes av. En självständig stat har faktiskt skyldighet att lösa sin egen försörjning. Utropar man en egen stat kan man inte kräva att det land man inte vill tillhöra ska stå för försörjningen av t ex vatten. Utan den som bildar egen stat får lösa sina egna försörjningsproblem, antingen internt eller genom avtal eller handel med andra stater. Det stod utbrytarna fritt att kontakta Kiev och begära förhandlingar om leverans av vatten. Utbrytarna tog över ansvaret för befolkningens väl och ve på Krim i samma sekund som de kapade banden med Ukraina.

Som talesättet lyder: man kan inte både äta upp kakan och ha den kvar.
Då låter det som att du är medveten om att det inte var tal om någon pro-EU befolkning på Krim som ryssarna kom och började förtrycka. Med tanke på att du tycker agerandet var OK.

Men hade också varit något annat kring det hela om regimen i Kiev erkände Krim som självständig stat men det har dem aldrig gjort. Som sagt, man kan inte äta kakan och behålla den.
Citera
2026-08-13, 14:28
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Så med andra ord så håller du med om att majoriteten av Krimborna var pro-ukraina??

Annars så är frågan om du hade fortsatt vattna gräsmattan om din fru var otrogen med tjuven och barnen hatade dig.
Den där rödingstinkande hanrejen hade troligen gjort det samtidigt som hen bett om videos där frugan och barnen blir påsatta av muslimer, negrer, mordkoreaner samt annat icke-europeiskt pack som grannen bjudit in.

Medan någon annan ville inte se främlingar på ockuperat mark. En julgranshärmande metallskrotsamlande quisling avlägsnat permanent.
Ingen pardon åt förrädare och quislingar.
En rysk officer omkom på torsdagen i Sevastopol, den största staden på det ryskockuperade Krim. Regionens guvernör, Michail Razvozjajev, meddelade nyheten.
[...]
Ryska Telegram-kanaler hävdar att offret är biträdande kommendör för Svartahavsflottans ubåtsbrigad, som tidigare tjänstgjort i den ukrainska krigsmakten.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000012147382.html
Citera
2026-08-13, 14:37
Medlem
Citat:
Något som faktiskt skulle vara fantastiskt skönt nu när jag tänker på det är att sätta alla som är Pro-Putin i Ryssland och stänga dess gränser. Inte en jävel av dem utanför Rysslands gräns utan stanna där allihop och lev tillsammans utan bögar och prideparader men ge fan i andra länder. Precis som hela världen just nu gör med Nordkorea.

Det hade underlättat oerhört för alla i hela Europa.

Visst är det så, den ryska plågan är något som terroriserat dess grannländer i århundraden. En väl befäst järnridå runt smitthärden är vad som krävs för lugn och fred i Europa. Så kan orcherna mörda och våldta varandra efter bästa förmåga istället, givetvis i sällskap med dom proryska femtekolonnare som lovsjunger putinregimen här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in