2026-08-13, 12:10
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Jacob är Hård i magen

Bra intervju o svar av Erik Erlandsson
Citera
2026-08-13, 12:11
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Ja, men på Louise så syns det väldigt bra, synd för att i höjdhopp så får du inte väga extra i luften...

Tydligen så har hon haft det, läste jag nu

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/9pbjzl/hojdhopparen-louise-ekman-berattar-om-atstorningen
Ingen skräll direkt, om man är kvinna och alltid fixerad vid sin kropp och vikt inom idrott så blir man typ ätstörd efter ett tag.
Citera
2026-08-13, 12:13
Medlem
Niskalaukauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Har det inte varit en massa ryssar med under neutral flagg?
Nu är du ute o simmar!
Citera
2026-08-13, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Bra intervju o svar av Erik Erlandsson

Jag vet inte alltså. Tycker det är alldeles för många som är nöjda med att åka ut i försöken. ”Jag är ung, får lära till nästa gång” osv. Skönt för honom att han vet att det blir en nästa gång iaf. Någon får ju betala för att skicka dem på mästerskap. Det vore klädsamt att inte ta uttagningen helt för givet utan någon som helst motprestation.
Citera
2026-08-13, 12:19
Medlem
I svagaste laget även av Pihl. Det gör kanske att vi inte skall hoppas så mycket av Henrik Larsson. Han var inte så långt före Erlandsson och Pihl på SM.
Citera
2026-08-13, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artsoppamedflask
Ingen skräll direkt, om man är kvinna och alltid fixerad vid sin kropp och vikt inom idrott så blir man typ ätstörd efter ett tag.

Höjdhoppsherrarna är också väldigt tunna. Likaså långdistanslöparna där herrarna kan väga 55 kg. Att vara lätt är en förutsättning för att lyckas i sporter som höjdhopp eller långdistans oavsett herr eller dam. Men kvinnornas kroppar kommenteras mer i största allmänhet, och man ser även mer av dem oftast pga olika tävlingsdräkt. Sen rent hälsomässigt så tror jag det är mer hälsomässigt påfrestande för kvinnor att ha så lite underhudsfett, och svårare och mer kostsamt att uppnå.
Citera
2026-08-13, 12:23
Medlem
Svenskarna hade tur med vinden. -3.4 i tredje heatet!
Citera
2026-08-13, 12:24
Medlem
Ski-entusiastens avatar
-3.4 m/s i seneste heatet på 200m . er virkelig ikke bra det her systemet med enbart tider
Citera
2026-08-13, 12:27
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Höjdhoppsherrarna är också väldigt tunna. Likaså långdistanslöparna där herrarna kan väga 55 kg. Att vara lätt är en förutsättning för att lyckas i sporter som höjdhopp eller långdistans oavsett herr eller dam. Men kvinnornas kroppar kommenteras mer i största allmänhet, och man ser även mer av dem oftast pga olika tävlingsdräkt. Sen rent hälsomässigt så tror jag det är mer hälsomässigt påfrestande för kvinnor att ha så lite underhudsfett, och svårare och mer kostsamt att uppnå.
Det är vetenskapligt konstaterat att kvinnliga idrottare lider av ätstörningar i högre grad än män.
Citera
2026-08-13, 12:27
Medlem
Drphillllllllllllls avatar
Ska det vara så svårt att visa resultatlistor? Dom visar hellre nån svensk som kliar sig i skrevet än resultat.
Citera
2026-08-13, 12:28
Medlem
Skulle inte Liam da Silvs vara med på EM? Men man kanske inte orkar EM direkt efter JVM.
Citera
2026-08-13, 12:31
Medlem
perry2s avatar
Man kan ju glädja sig att nationsbytaren Svensson på 200 ej gick vidare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in