2026-08-12, 00:39
Medlem
pickalulus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clint.Ruin
TS slutsats i korthet: Tryck i dig stora doser d-vitamin och sola pungen, så höjer du ditt testosteronvärde och blir "en riktig man".

Han är så jävla efterbliven
Citera
2026-08-12, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Jag höjde mitt testosteronvärde med 150-200 % utan tillsats av testo, med vitamin D3. Var försiktiga med extrema doser, 10 000 IE per dag är okay, men det här rörde sig om betydligt mer. Blodprov hos Werlabs i plasma verifierade. Bundet testo vet jag inte, testade inte. Försöken med intensivt solande mot bröstkorg och pungen (ja, ni läste rätt), hade en enorm effekt vid forskning kring 1920-talet. Bröstkorgen en stor förändring, men solande av scrotum (pungen) gav intensiva höjningar. Jag skojar inte.
Hur mycket ie vitamin d ska man tå för att uppnå denna fantastiska omvandling till karl?
Citera
2026-08-12, 01:06
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Mainstream media når ständigt nya bottennivåer när det gäller de västerländska männens minskande testosteronnivåer. Man skyller på mikroplaster och manlighetsnormer. Allt är till största delen lögner. Den egentliga förklaringen är ökat innesittande vid datorn. Sociala medier och dataspel. Olika studier från början av seklet har utförts angående exponering av solljus och testosteronhalter. Skillnaden handlar om hundratals procent. Sedan finns det ett annat sätt att kompensera för bortfallet av solljus: vitamin D3 (som skapas av solljus mot huden), ett prohormon som styr tusentals processer i kroppen. Män i Brasilien har nästan dubbelt så hög testosteronhalt i blodet jämfört med män inom USA och EU. Varför det? Kanske för att de spelar volleyball på stranden, istället för att sitta inne? Därför blir de mer macho och casanova? För att de har mer sol, och folk är av socioekonomiska skäl utomhus oftare.

Topic: era åsikter?

Tror du hittar på ett scenario. Mikroplaster har bevisats vara dåliga och män i Brasilien sitter mer hemma, i gettot eller på kontoret än svenska män.
Citera
2026-08-12, 01:12
Medlem
Badassmfokas avatar
Ja stilla innasittande, dålig kost. mycket stress och dålig sömn och andra uppenbara saker men det största mest glömda är porrkonsumption och konstant ejakulerande.
Citera
2026-08-12, 12:09
Medlem
Haha, jag läste att man skulle spela längre bak än så? Men man skulle vara försiktig med exponeringen.

Sen om man ska tillföra vitaminer så ska man väl undvika syntetiska i den mån det går?

Citat:
Jag höjde mitt testosteronvärde med 150-200 % utan tillsats av testo, med vitamin D3. Var försiktiga med extrema doser, 10 000 IE per dag är okay, men det här rörde sig om betydligt mer. Blodprov hos Werlabs i plasma verifierade. Bundet testo vet jag inte, testade inte. Försöken med intensivt solande mot bröstkorg och pungen (ja, ni läste rätt), hade en enorm effekt vid forskning kring 1920-talet. Bröstkorgen en stor förändring, men solande av scrotum (pungen) gav intensiva höjningar. Jag skojar inte.
Citera
2026-08-12, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Ganska mycket å med hoods mössor o långärmat blir det inte bättre
Så hur lågt är d3 för genomsnittssvensken i mars?
Citera
2026-08-12, 18:19
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femtrettionio
Haha, jag läste att man skulle spela längre bak än så? Men man skulle vara försiktig med exponeringen.

Sen om man ska tillföra vitaminer så ska man väl undvika syntetiska i den mån det går?

Detta är en desinformationskampanj som läkemedelsindustrin bedrivit. Det är ingen skillnad på syntetiska eller naturliga vitaminer. Molekylstrukturen är exakt densamma. Däremot får man inte i sig tillräckliga mängder via BigFoods utarmade kost. Man undrar om det finns en agenda att göra oss svagare och sjukare faktiskt. Det finns enorma vinster för läkeedelsindustrin att göra på kroniska sjukdomar och de största folksjukdomarna: kardiovaskulära, cancer och diabetes. Vitamin D3 minskar kraftigt risken för samtliga. Om män dessutom får högre teststeron och börjar äta mer kött - ja då kanske inte makthavarna och oligarkerna kan fortsätta ohämmat. En häpnadsväckande stor del av befolkningen lever i både okunskap och förnekelse. Den köpta och korrumperade mainstream media har en del av skulden, men även de enskilda individerna, som blivit faktaresistenta.
Senast redigerad av WordWarrior 2026-08-12 kl. 18:22.
Citera
2026-08-12, 18:29
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seolseol
Hur mycket ie vitamin d ska man tå för att uppnå denna fantastiska omvandling till karl?

Det varierar så klart. En bra sak att göra är att testa din testosteron vid baseline (gärna både fritt och bundet testosteron). Du kan själv betala en mindre summa för att få det gjort. Tar man sedan högre doser så måste det följas upp med minst: testosteron, kalcium. Ett allför högt testosteronvärde är inte bra för prostata. Det är också viktigt att ta vitamin K2 av typen MK7, för att minska överskottet av kalcium. Är du fullt frisk finns det i princip noll risk att få hyperkalcemi vid doser kring 10 000 IE dagligen av vitamin D3. Är man överviktig eller mörkhyad behövs det mer. Det skulle jag säga är en lämplig startdos för de flesta, det är där positiva hälsoeffekter (inte bara testosteron) blir särskilt tydliga. Jag själv har tagit 15 000 IE per dag i åratal (och under en period mycket högre doser än så), utan några som helst problem. Är i princip aldrig sjuk. Var och en har dock fullt ansvar för sin hälsa och får fatta egna beslut.
Senast redigerad av WordWarrior 2026-08-12 kl. 18:44.
Citera
2026-08-12, 18:34
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badassmfoka
Ja stilla innasittande, dålig kost. mycket stress och dålig sömn och andra uppenbara saker men det största mest glömda är porrkonsumption och konstant ejakulerande.

Ejakulande höjer ditt testosteron åtminstone tillfälligt, porr eller ej. Däremot kan konstant sexuell tillfredsställelse så klart minska jaktinstinkten så att säga.
Citera
2026-08-12, 18:36
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Tror du hittar på ett scenario. Mikroplaster har bevisats vara dåliga och män i Brasilien sitter mer hemma, i gettot eller på kontoret än svenska män.

Nej, det är inte mitt påhitt. Studie av mycket hög kvalitet från 1939 har lagts in i trådstarten. Den studien har man försökt begrava totalt. Du måste vakna upp och inse att du är förd bakom ljuset.
Citera
2026-08-12, 18:38
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blindpilot
Så hur lågt är d3 för genomsnittssvensken i mars?

Säkerligen på tok för lågt. Den överdriva rädslan för malignt melanom och användningen av solkrämer är en stor bov i dramat. Vid solexponering på sommaren eller under solsemestern bör man skippa solkräm, men sitta i skuggan utan att bränna sig. Se till att inte sitta stilla under direkt solksken. Då får du skarpa punktmässiga exponeringar, och de är farliga på sikt.
Senast redigerad av WordWarrior 2026-08-12 kl. 18:42.
Citera
2026-08-12, 21:56
Medlem
Nej, du har flera olika syntes vägar och metoder att binda ihop atomer och vilken väg du väljer påverkar också hur stabila de är. Molekylen må se likadan ut på pappret men är inte lika stabil med vissa bindningar (billigare).

Samma sak med läkemedel, det finns många sätt att mäta hur mer eller mindre effektiv "samma" ämne är från olika leverantörer/producenter.

Citat:
Detta är en desinformationskampanj som läkemedelsindustrin bedrivit. Det är ingen skillnad på syntetiska eller naturliga vitaminer. Molekylstrukturen är exakt densamma. Däremot får man inte i sig tillräckliga mängder via BigFoods utarmade kost. Man undrar om det finns en agenda att göra oss svagare och sjukare faktiskt. Det finns enorma vinster för läkeedelsindustrin att göra på kroniska sjukdomar och de största folksjukdomarna: kardiovaskulära, cancer och diabetes. Vitamin D3 minskar kraftigt risken för samtliga. Om män dessutom får högre teststeron och börjar äta mer kött - ja då kanske inte makthavarna och oligarkerna kan fortsätta ohämmat. En häpnadsväckande stor del av befolkningen lever i både okunskap och förnekelse. Den köpta och korrumperade mainstream media har en del av skulden, men även de enskilda individerna, som blivit faktaresistenta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in