Citat:
Ursprungligen postat av
Vodkasomsnus
Jag tror att Putin inte är nöjd med tempot.
Varje dag kostar stora summor för att hålla igång kriget.
De asymmetriska sanktionerna slår hårt mot ekonomin. Banker står och faller med Wildberries.
Putin är frånkopplad verkligheten och är säkert övertygad om att lite mera folk till fronten och kriget är klart.
Att folk utifrån bedömer att Ryssland klarar sig som det är, kan jag förstå. Men jag är inte övertygad om att Putin håller med de.
Helt klart..
Han gnäller om att det föds för lite ryssar, säljer självmant ut farmen till Xi, bankerna vill inte köpa obligationerna, etc, osv, mm.., en lång lista blir det. Problemet är sammtidigt att han får inte kriget avslutat varken snabbt..eller på sina vilkor. Detta trots hjälpen av Trump som inte skänker vapen, utan säljer sina vapen till Europa först.
Ryssland är inte knäckt, men det krävs nog ett mastadont arbete att utrusta en halvmiljon soldater efter fyra och ett halvt års krig. Utrustningsmässigt är nog ladan på den tommare sidan också.
Som lök på laxen så går ju också Moskvas borgmästare ut och säger : "
-det här håller inte !"
Detta är då Moskva, som ju har blivit besparat så långt det går utav svångremmen. Hur låter det då inte..lite längre ut i riket ?