Igår, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PynchonsApa
Med andra ord lever hoppet om Roth!

Får man säga. Världsrekordhållaren Isinbayeva hoppade 4.60m som 20-åring. Roth har nu 4.50m. Så hon är ganska nära Isinbayeva i samma ålder.
Citera
Igår, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso2
Varför kommer de inte bara överens om att dela guldet?

Det kan de inte det är domarna som dömer. Men de borde kanske dela när de är på samma hundradel.. tråkigt för hon som var lika snabb men fick silver.
Citera
Igår, 22:37
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kretinsky7
Får man säga. Världsrekordhållaren Isinbayeva hoppade 4.60m som 20-åring. Roth har nu 4.50m. Så hon är ganska nära Isinbayeva i samma ålder.
Men är Roth byggd som en stavhoppare? Hon verkar inte ha helt optimala förutsättningar men jag kan inte säga att jag har super bra koll.
Citera
Igår, 22:38
Medlem
perry2s avatar
Vilken längdfinal i mOTVINDEN
Citera
Igår, 22:39
Medlem
Ezzelinos avatar
Saraboyukov fick bättre ordning på sina långa ben i sista hoppet, kul för honom med medalj.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artsoppamedflask
Men är Roth byggd som en stavhoppare? Hon verkar inte ha helt optimala förutsättningar men jag kan inte säga att jag har super bra koll.

Hur menar du mer specifikt? Att hon är för kortväxt eller för biffig?
Citera
Medlem
Gillar Bulgariens gammaldansk hoppstil
Citera
Igår, 22:40
Moderator
Dr Kings avatar
Klassisk överladdning med övertramp i sista av Ehammer.
Citera
Igår, 22:41
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Hur menar du mer specifikt? Att hon är för kortväxt eller för biffig?
Typ båda delarna antar jag.
Citera
Medlem
Jag han inte se Skrzyszowska utan att tänka på att hon blev slagen av Tilde Johansson på JEM 2019. Tilde vann och polskan blev tvåa. Sen blev Tilde också tvåa i längd också bakom Iapichino, slagen med bara 2 cm.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallopsen
Polskan var ju före, borde slänga in en protest.

Jo, fan vad märkligt. De mätte ju inte polskan på rätt ställe. De borde protestera.
Citera
Igår, 22:42
Medlem
Citat:

Det var en amerikansk stavhoppare som sa att han hade förbättrat sin teknik genom att träna med damer. Att de är så noga med den för att de inte kan kompensera lika mycket med råstyrka. Men är det inte konstigt att ingen hoppare har tagit efter Duplantis mer än när det gäller fart? Varken på herr- eller damsidan. Han har ju varit jättelänge i världstoppen nu och är helt öppen med att det är en stor del av hans framgångsrecept. Men det kanske är för svårt helt enkelt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in