2026-08-11, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Människor som blir riktigt heligt förbannade får svart blick. Var glad att du aldrig behövt uppleva det! Finns en helt naturlig förklaring till det som heter adrenalin som förstorar pupillen till den graden så man inte ens kan se iris. Detta var det sista Å såg, tyvärr.

Tror inte du är ett ögonvittne precis. Varken till mina eller andras upplevelser. Så sluta skriva om sådant du inte vet.
Citera
2026-08-11, 00:22
Medlem
Torpedullas avatar
Var jobbade han? Magasin 3 lades ju ner för flera år sedan. Fick han fortsatt lön från Robert Weils stiftelse? Dessutom verkar han sakna utbildning inom konst och pratar inte som en insatt person utan bara om de lådor för transport som han som "chefstekniker" har "uppfunnit". En intendent tjänar förresten mycket mindre än TN.
Citera
2026-08-11, 00:42
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torpedulla
Var jobbade han? Magasin 3 lades ju ner för flera år sedan. Fick han fortsatt lön från Robert Weils stiftelse? Dessutom verkar han sakna utbildning inom konst och pratar inte som en insatt person utan bara om de lådor för transport som han som "chefstekniker" har "uppfunnit". En intendent tjänar förresten mycket mindre än TN.
M3 har pausats några år tills lokalerna i Frihamnen kan användas igen.
De lånar ut verk nu. Så TN har haft soft på M3 länge. Han kanske har kunnat ta kneg på andra ställen.
Är hans redovisade lön bara från M3?
Citera
2026-08-11, 02:15
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Citat:
Människor som blir riktigt heligt förbannade får svart blick. Var glad att du aldrig behövt uppleva det! Finns en helt naturlig förklaring till det som heter adrenalin som förstorar pupillen till den graden så man inte ens kan se iris. Detta var det sista Å såg, tyvärr.

Jag vet en som får gula ögon (osäkert om irisar eller pupiller) när han blir förbannad.
Ursäkta ot.
Senast redigerad av Fioehlbaerth 2026-08-11 kl. 02:17.
Citera
2026-08-11, 02:36
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av To.Ivrig
X ville att fyra på Hagagatan skulle tilldelas henne, och hon önskade byta tillbaks till sin gamla lägenhet (som INTE låg på Hagagatan).

Av detta kan man dra slutsatsen att MGM inte haft det lätt tidigare.

Inte undra på att deras relation tog slut och att det hela slutade med ett tvistemål.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2026-08-11 kl. 02:56. Anledning: Tillägg
Citera
2026-08-11, 02:54
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Inte säker på att det gör så stor skillnad faktiskt. Man vill bygga under ett åtal med så mycket teknisk bevisning och andra typer av verifierbar fakta som möjligt. Erkännanden kan tas tillbaka också. Dock kan jag tänka mig att man kan tänkas gå djupare in i hans förflutna om han väljer att neka med nån konstig rövarhistoria. Nu tror jag dock (se mitt inlägg tidigare idag) att utifrån vad man vet om den här typen av brott är det mer troligt att han kommer att skylla på minnesförlust än att sitta och tiga som nån ortengangster.

MGM hade skador vid gripandet, kan inte en möjlig minnesförlust handla om en hjärnskakning som uppkom vid händelsen när kvinnan avled såvida de nu råkade i handgemäng (strid/bråk)?

Vid en hjärnskakning är det tydligen vanligt med förvirring och minnesförlust (amnesi) kring själva händelsen.

Om en person med hjärnskakning försöker "fly" eller agerar irrationellt och vill lämna platsen så kan det bero på desorientering, stressreaktioner i hjärnan eller panik på grund av att personen inte förstår var den är.

Detta skulle i teorin kunna förklara den märkliga flykt som MGM har uppvisat?
Citera
2026-08-11, 03:12
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Jamen då har hon ju sagt "oskön". Dock inte vid larmsamtalet utan på plats i samtal med polisen. Ändå rätt larvigt ordval. Måste vara en mycket ung person...

Visst är det ett larvigt ordval.

"Hon berättar att expojkvännen går runt och är ”oskön” och verbalt högljudd. En polispatrull åker dit och pratar med både mannen och kvinnan. Men de bedömer att han inte har gjort något som kan betraktas som något brott"

Källa: Aftonbladet https://share.google/9u2S2yMquXmhEQ181
Citera
2026-08-11, 05:03
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Varför tror du X ville ha en annan 4a än den X redan hade?
Jag tror att TN ville ha en annan 4:a än den X hade...
TN hade blivit anmäld till socialtjänsten av mamman till hans barn i tid runt bodelningen, framgår i inlaga. Detta pga hur han behandlat barnen.
Så MGM ska ha en 4 i innerstan så hans barn ska bli mer intresserade av att vistas där i innerstan med honom.
Senast redigerad av Pandalina4 2026-08-11 kl. 05:17.
Citera
2026-08-11, 05:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Varför tog hon då med honom ut på ön?
Kanske hon inte gjorde utan han bara dök upp ? 🤔
Citera
2026-08-11, 05:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemhinder
Ja, hon verkar ha använt det ordet men tänker vara petig med att rätta allt som får hennes larmande att framstå som mindre allvarligt. Vilket ord hon valde att använda i en situation där hon säkert var skärrad och rädd tycker jag inte att varken du eller jag ska döma henne för.

Något har ju uppenbarligen hänt som triggade honom till tusen. Man undrar ju: Kom det plötsligt? Anade hon något? Hade det eskalerat under några dagar? Satte hon en helt normal gräns och han tappade det?
Han kanske var påverkad dessutom 🤔
Citera
2026-08-11, 05:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Varför tog hon då med honom ut på ön?
Gissar nu men, tror de intog alkohol/droger och de spårade ur med hans kontrollbehov/hon kände sig kvävd i deras relation...
Citera
2026-08-11, 05:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Hur lyder spekulationerna? Kvinnan otrogen?
Inte omöjligt, tror mer på att hon tröttnade på hans beteende och ville göra slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in