Citat:
Ursprungligen postat av
MrFold
Inte säker på att det gör så stor skillnad faktiskt. Man vill bygga under ett åtal med så mycket teknisk bevisning och andra typer av verifierbar fakta som möjligt. Erkännanden kan tas tillbaka också. Dock kan jag tänka mig att man kan tänkas gå djupare in i hans förflutna om han väljer att neka med nån konstig rövarhistoria. Nu tror jag dock (se mitt inlägg tidigare idag) att utifrån vad man vet om den här typen av brott är det mer troligt att han kommer att skylla på minnesförlust än att sitta och tiga som nån ortengangster.
MGM hade skador vid gripandet, kan inte en möjlig minnesförlust handla om en hjärnskakning som uppkom vid händelsen när kvinnan avled såvida de nu råkade i handgemäng (strid/bråk)?
Vid en hjärnskakning är det tydligen vanligt med förvirring och minnesförlust (amnesi) kring själva händelsen.
Om en person med hjärnskakning försöker "fly" eller agerar irrationellt och vill lämna platsen så kan det bero på desorientering, stressreaktioner i hjärnan eller panik på grund av att personen inte förstår var den är.
Detta skulle i teorin kunna förklara den märkliga flykt som MGM har uppvisat?