2026-08-08, 03:59
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Du tänker att det är så grunt så mamman inte behöver ha koll?

Nej, jag tänker att hon kan ha koll samtidigt som hon ammar ett spädbarn. Att man ska vara tvungen att ha 100% stenkoll och ingripandeberedskap på en treåring som badar i grunt vatten är löjeväckande.

Citat:
Ibland har det slagit mig att man borde införa någon form av körkort för att ens få föda ett barn.

Eugenik är överkurs, vi behöver höja födelsetalen till att börja med.
Citera
2026-08-08, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Hector
Lilla vän? Du är alltså både stor och snart pensionär? Grattis. 😀

Risk bedömning, är det samma som riskbedömning? Var du där och gjorde en? Professionellt eller bara som lekman? Blev du kränkt samtidigt när du nästan fick se ett bröst? Du har uppenbarligen inte haft mer än ett barn. Var det nått lurt med viskositeten i poolen för övrigt?
Uppenbarligen är du en incel eller bara korkad.
Men jag tror bara ung och oerfaren.
Jag har varit med som ansvarig för 10 barn vid tillfällen.
Men som bonusförälder har jag givetvis varit ute med alla våra 4.
Dessutom är det bra att uppfostra sina barn att ta hänsyn till andra, att om lillebror är hungrig så avslutar vi leken för en stund.
Men uppenbarligen är det nåt dina föräldrar misslyckades med i din uppfostran.
Givetvis är det olämpligt att amma ett barn i en välbesökt stimmig pool.
Varje människa med lite sunt förnuft flyttar sig några meter därifrån framför allt om man dessutom har ansvar för ett till barn.
Men det verkar som omdömet helt försvunnit hos vissa.
Viskositeten i badvattnet, troligen flytande och tillräckligt för att ett barn skall kunna drunkna.
Har inget med att någon sett ett bröst, men det är klart för en så lättkränkt person som du verkar vara, så svimmade du när badvakten bad dig att inte springa i badhuset?
Är det därför du vägrar ta råd från säkerhetspersonal.
Senast redigerad av SkogsSaab 2026-08-08 kl. 07:50.
Citera
2026-08-08, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.W.I.M
Eftersom en person inte bör amma ridandes en motorcykel körandes i 120 kilometer i timmen så är mitt argument en moot point!

Kom igen....
Det var naturligtvis en extrem situation för att förtydliga att det finns olämpliga situationer.
Du hävdade bestämmt att det inte finns.
Din mor verkar ha haft mer funuft än dig då du faktiskt överlevde så här långt.
Naturligtvis är det naturligt att amma och helt OK.
Men i vissa lägen kanske man skall tänka till.
Framför allt om en person med säkerhetsansvar i sitt jobb säger till.
Senast redigerad av SkogsSaab 2026-08-08 kl. 07:52.
Citera
2026-08-08, 10:04
Medlem
Återigen, jag tror inte det handlar om damens tuttar. Trots allt är folk mer eller mindre halvnakna vid en badplats/pool.
Kvinnan blev inte avvisad utan ombedd att flytta en bit bort från bassängkanten. Vad är problemet?
Citera
2026-08-08, 10:13
Medlem
S.W.I.Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Det var naturligtvis en extrem situation för att förtydliga att det finns olämpliga situationer.
Du hävdade bestämmt att det inte finns.
Din mor verkar ha haft mer funuft än dig då du faktiskt överlevde så här långt.
Naturligtvis är det naturligt att amma och helt OK.
Men i vissa lägen kanske man skall tänka till.
Framför allt om en person med säkerhetsansvar i sitt jobb säger till.

Grav autism.
Det är inte meningsfullt att komma med orealistiska scenarion.
Citera
2026-08-08, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.W.I.M
Grav autism.
Det är inte meningsfullt att komma med orealistiska scenarion.
Vad är det som skrämmer dig så mycket med att det faktiskt finns olämpliga platser och situationer att amma sitt barn?
Du vill ha det till att personer som vill värna barnets bästa vill förbjuda amning.
Har du en allvarlig mental störning, nog dags att du besöker din kommun så de kan anmodan en god man till dig.
När man diskuterar med någon som dig som har en 5årings mentala kapacitet måste man vara övertydlig.
Senast redigerad av SkogsSaab 2026-08-08 kl. 11:23.
Citera
2026-08-08, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
Nej, jag tänker att hon kan ha koll samtidigt som hon ammar ett spädbarn. Att man ska vara tvungen att ha 100% stenkoll och ingripandeberedskap på en treåring som badar i grunt vatten är löjeväckande.
Då har vi olika åsikt gällande den biten.
Citera
2026-08-09, 15:33
Medlem
Det här kommer att vara ett icke-problem när vi har fått sharialagar
Citera
2026-08-10, 00:47
Medlem
Mr Hectors avatar
Citat:
Uppenbarligen är du en incel eller bara korkad.
Men jag tror bara ung och oerfaren.
Jag har varit med som ansvarig för 10 barn vid tillfällen.
Men som bonusförälder har jag givetvis varit ute med alla våra 4.
Dessutom är det bra att uppfostra sina barn att ta hänsyn till andra, att om lillebror är hungrig så avslutar vi leken för en stund.
Men uppenbarligen är det nåt dina föräldrar misslyckades med i din uppfostran.
Givetvis är det olämpligt att amma ett barn i en välbesökt stimmig pool.
Varje människa med lite sunt förnuft flyttar sig några meter därifrån framför allt om man dessutom har ansvar för ett till barn.
Men det verkar som omdömet helt försvunnit hos vissa.
Viskositeten i badvattnet, troligen flytande och tillräckligt för att ett barn skall kunna drunkna.
Har inget med att någon sett ett bröst, men det är klart för en så lättkränkt person som du verkar vara, så svimmade du när badvakten bad dig att inte springa i badhuset?
Är det därför du vägrar ta råd från säkerhetspersonal.

Incel, korkad, ung och oerfaren alltå. I wish... Noll poäng till dig. Man var inte så lättkränkt på sjuttiotalet och det hänger kvar...

Jag kan tyvärr inte förstå relevansen i ditt "skryt", "varit med som ansvarig för 10 barn vid tillfällen", vad har det med saken att göra? Vilken förälder har inte det? Gick du förresten undan och ammade då också?

Sen förstår jag inte heller varför syskonen måste avbryta sin lek för att ett av dom måste ammas, det är ju inte speciellt naturligt. Gör alla det i er umgängeskrets? Om ni umgås ett gäng och en behöver ammas så lämnar hela familjen, barnen får inte leka mer och ni sitter och gosar tillsammans och tittar på när lillen äter?

Oavsett så handlade inte tråden om det, du har gjort en hel hönsgård av en fjäder. Jag blev för övrigt inte heller kränkt, någon blev det för att ett barn fick mat, brevid(!) poolen. Enligt vsd som framgår så hade säkerhet inget med saken att göra.
Citera
2026-08-10, 00:52
Medlem
Citat:
Incel, korkad, ung och oerfaren alltå.
Två barn, varav det ena under ett år, så det får jag inte riktigt ihop.
Citera
2026-08-10, 04:22
Medlem
Citat:
Vad är det som skrämmer dig så mycket med att det faktiskt finns olämpliga platser och situationer att amma sitt barn?
Du vill ha det till att personer som vill värna barnets bästa vill förbjuda amning.
Har du en allvarlig mental störning, nog dags att du besöker din kommun så de kan anmodan en god man till dig.
När man diskuterar med någon som dig som har en 5årings mentala kapacitet måste man vara övertydlig.

Hur är det olämpligt att amma ett barn vid en barnpool?

Du sitter med dina barn vid poolen = du är en ansvarsfull förälder.
Du börjar amma ett av barnen och plötsligt utsätter du dem för livsfara?
Senast redigerad av Statistenidittliv 2026-08-10 kl. 04:30.
Citera
2026-08-10, 06:44
Medlem
Citat:
Incel, korkad, ung och oerfaren alltå. I wish... Noll poäng till dig. Man var inte så lättkränkt på sjuttiotalet och det hänger kvar...

Jag kan tyvärr inte förstå relevansen i ditt "skryt", "varit med som ansvarig för 10 barn vid tillfällen", vad har det med saken att göra? Vilken förälder har inte det? Gick du förresten undan och ammade då också?

Sen förstår jag inte heller varför syskonen måste avbryta sin lek för att ett av dom måste ammas, det är ju inte speciellt naturligt. Gör alla det i er umgängeskrets? Om ni umgås ett gäng och en behöver ammas så lämnar hela familjen, barnen får inte leka mer och ni sitter och gosar tillsammans och tittar på när lillen äter?

Oavsett så handlade inte tråden om det, du har gjort en hel hönsgård av en fjäder. Jag blev för övrigt inte heller kränkt, någon blev det för att ett barn fick mat, brevid(!) poolen. Enligt vsd som framgår så hade säkerhet inget med saken att göra.
Att du uppenbarligen blir kränkt av att en mamma blir tillsagda att det inte är lämpligt att amma vid poolkanten är rätt tydligt.
Du visar tecken på att vara ung oerfaren och korkad. Men du kanske bara är incel och korkad.
Har man ansvar för mer en 1 mindre barn ensam så får man se till att man har koll.
Har man ingen som kan ta över ansvaret till får man se till att man avbryter leken och har gruppen samlad.
Så ja det är naturligt om du har ansvar för mer än 1 barn i en stimmig allmän miljö.
Men det är inte nåt du mentalt lille vän har funderat på eller reflekterat över.
Sen har jag aldrig ammat nåt barn, saknar de fysiska förutsättningarna.
Däremot matat barn på andra sätt och har haft ansvar för andra barn när mamman gått undan för att amma.
Var naturligt att man delade ansvaret på den tiden jag var förälder.
Vid poolen så bad man föräldern bredvid om den kunde ha koll på lillen
Senast redigerad av SkogsSaab 2026-08-10 kl. 07:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in