2026-08-09, 09:13
Medlem
Vid 2,38 promille borde man inte ens kunna sitta på en mc, men det kunde han ju inte heller.
Citera
2026-08-09, 09:34
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Vid 2,38 promille borde man inte ens kunna sitta på en mc, men det kunde han ju inte heller.

Vid 2,38‰ så är dom flesta inte kontaktbar förutom garvade alkisar. Kom ihåg Lennart Hyland som hade 3.14‰ när han körde av vägen utanför Tranås. Han fick efter det smeknamnet pi
Citera
2026-08-09, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StockholmHolmes
Det som talar emot att det är OP är ju att personen i artikeln som länkas i TS säger detta:
– Jag har aldrig kört rattfull, hade ingen avsikt och gjorde det inte heller, säger tv-profilen i förhör.
Har man blivit av med körkortet pga samma sak tidigare är det ju hjärndött att säga så i förhör.
Japp. Ett vanebeteende med andra ord. Frågan är om det finns bevis för att han nånsin kört nykter.
Citera
2026-08-09, 10:59
Medlem
slemhinders avatar
Klart det är Oll* P*lml*f.

2005, döms för rattfylla:
https://www.sverigesradio.se/artikel/644498

2019, döms för grov rattfylla på motorcykel:
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/EoVoAP/tidigare-svt-profilen-doms-for-grovt-rattfylleri-och-ringa-narkotikabrott

2005 skrev varenda tidning om rattfylledomen och nämnde honom vid namn. 2018 finns det ingen tidning som nämnt hans namn trots att brottet var grövre. Förstår inte hur SVT gång på gång kan tycka det är en bra idé att sätta honom i TV-rutan.

Samtidigt är Andr* P*ps också i samma ålder och har en motorcykel. Fr*dr*k St**n har förvisso bara en moped men är också lika gammal.
Senast redigerad av slemhinder 2026-08-09 kl. 11:06.
Citera
2026-08-09, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemhinder
Klart det är Oll* P*lml*f.

2005, döms för rattfylla:
https://www.sverigesradio.se/artikel/644498

2019, döms för grov rattfylla på motorcykel:
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/EoVoAP/tidigare-svt-profilen-doms-for-grovt-rattfylleri-och-ringa-narkotikabrott

2005 skrev varenda tidning om rattfylledomen och nämnde honom vid namn. 2018 finns det ingen tidning som nämnt hans namn trots att brottet var grövre. Förstår inte hur SVT gång på gång kan tycka det är en bra idé att sätta honom i TV-rutan.

Samtidigt är Andr* P*ps också i samma ålder och har en motorcykel. Fr*dr*k St**n har förvisso bara en moped men är också lika gammal.

2005 var han ju väldigt aktiv i rutan/media - en "känd" person - det var väl därför.

2018 var han inte detta utan en anonym producent.
Citera
2026-08-09, 12:03
Medlem
slemhinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
2005 var han ju väldigt aktiv i rutan/media - en "känd" person - det var väl därför.

2018 var han inte detta utan en anonym producent.

De resonerade säkert så men han har ju sedan 2018 ändå fått ”komma in i finrummet” och rutan igen.

Skulle det vara han den här gången tycker jag det är märkligt att de inte nämner honom vid namn med tanke på vad han ställde till med i TV 2025.
Citera
2026-08-09, 12:12
Medlem
oldeubois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30
Bara jag som tycker att han sluddrar i klippet ?
Är du knäpp? Det är ju precis därför klippet finns, för att han var märkbart berusad.
Citera
2026-08-09, 15:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Kanske samma ”tv-profil” som tidigare blivit av med körkortet efter att ha kört rattfull?
O**e?

Tänkte också på denne, ett återfall.

Citat:
Ursprungligen postat av citymormor
Man skall alltid neka, aldrig erkänna. Neka även när dom presenterar bevis.
Sen jag lärde mig det har jag kommit undan med mycket schenanigans.

Klassiker tills vederbörande har insett att bevisen väger tyngre.
Citera
2026-08-09, 16:42
Medlem
"SVT-profil" Nån som satt i publiken i cafe Norrköping på 70 talet.
Citera
2026-08-09, 22:14
Medlem
Nämnd person har ganska nyligen tagit om sitt MC-kort om jag inte missminner mig, kan höras i Ekstedt Sport. Fantastisk podd och person, synd att han åkt dit.
Citera
2026-08-09, 23:14
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqram
Nämnd person har ganska nyligen tagit om sitt MC-kort om jag inte missminner mig, kan höras i Ekstedt Sport. Fantastisk podd och person, synd att han åkt dit.
Ganska trevlig pod, speciellt Strandberg är ju en intressant prick. Han tog om kortet bara för några veckor sen. Allt stämmer ju in på Palmlöf. I morgon måndag lär vi få veta när domstolen öppnar.
Citera
2026-08-10, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Känns som ungefär 1.02 i odds att detta är rätt svar. Han har ju visat förr att han inte spottar i glaset

https://www.youtube.com/watch?v=vqQhiNFZVm8

Oj..... han hade nog druckit mer än några glas vin på efterfesten, känns mer som han ägnat dagen att värma inför idrottsgalan.... Fint att se all kärlek han ger Gunde som aldrig tagit en droppe.

Till topic, tror inte OP är vår man i det här fallet, den killen vi letar efter har inte blivit dömd tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in