2026-08-09, 20:30
Medlem
nämen göteborg är nedgånget som satan och drivor med araber o negrer överallt , inget för barnfamiljer alls.
Citera
2026-08-09, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Hur är det med Kungsladugård och Linné?

K är en del av Majorna. Det har traditionellt varit nästan enbart vita där. Men de senaste 10 åren börjar man även skicka dit nyanlända hucklen.

Alla våra ghetton är ju fullbelagda och eftersom både GBG och Sverige envisas med att ta in nya, så måste ju de bo någonstans. Det gör att helvetet även sprider sig till Majorna, Kallebäck, Örgryte, Mölndal osv.

Linne är väl mestadels svenskar men det börjar flytta in blattar även där. Främst iranier då de är mer integrerade och oftare har bra jobb, och vill bo bättre. Men även sett somalier
Senast redigerad av Gunn-den-4de 2026-08-09 kl. 20:36.
Citera
2026-08-09, 20:37
Medlem
Så var det även på 1970-talet. Barnfamiljerna flyttade ut till villaområden i grannkommunerna. Bland annat min bror och hans familj gjorde det. Det medförde många tomma lägenheter i de nybyggda miljonprogramområdena. Då som nu vill svenska barnfamiljerna bo i villa och radhus.
Citera
2026-08-09, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikspojken
Så var det även på 1970-talet. Barnfamiljerna flyttade ut till villaområden i grannkommunerna. Bland annat min bror och hans familj gjorde det. Det medförde många tomma lägenheter i de nybyggda miljonprogramområdena. Då som nu vill svenska barnfamiljerna bo i villa och radhus.

Som man ersatte med flyktingar. Det är därför Göteborg är en soptipp idag, en flyktingförläggning.
Citera
2026-08-09, 20:54
Medlem
KonungHonungs avatar
Dags att ta tillbaka Malmö & Göteborg.

Reconquista!
Citera
2026-08-09, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Mölndal är väll inte ett ghetto?

Du får väl skriva högsbo och frölunda, då känns det kanske bättre?
Citera
2026-08-09, 21:12
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gunn-den-4de
Följande områden i Göteborg är ghetton idag:

Angered, Bergsjön, Kortedala, Kviberg, Lundby, Biskopsgården, Hjällbo, Hammarkullen, Frölunda, Tynnered, Mölndal.

Sedan har du många områden som tidigare hade enbart svenskar, men där man nu börjar trycka n fler och fler hucklefamiljer:

Majorna, Kallebäck, Örgryte.

Ursäkta men hur kan du kalla Mölndal och Frölunda för ghetton?

Mölndal är en egen stad med varierande områden. Mycket nybyggen och väldigt fräscht i allmänhet.

Frölunda innefattar flera områden. Frölunda Torg är rätt så risigt, men mitt på dagen händer väl inget. Många åker dit och shoppar. Finns både villaområden och miljonprogram.

Du verkar inte ha så mycket koll på staden.
Citera
2026-08-09, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide

Mölndal är en egen stad med varierande områden. Mycket nybyggen och väldigt fräscht i allmänhet.

Frölunda innefattar flera områden. Frölunda Torg är rätt så risigt, men mitt på dagen händer väl inget. Många åker dit och shoppar. Finns både villaområden och miljonprogram.

Mölndal:
(FB) Svenska barnfamiljer flyr Göteborg - pga flyktingar?

Frölunda är ett Ghetto.
Citera
2026-08-09, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gunn-den-4de
Följande områden i Göteborg är ghetton idag:

Angered, Bergsjön, Kortedala, Kviberg, Lundby, Biskopsgården, Hjällbo, Hammarkullen, Frölunda, Tynnered, Mölndal.

Sedan har du många områden som tidigare hade enbart svenskar, men där man nu börjar trycka n fler och fler hucklefamiljer:

Majorna, Kallebäck, Örgryte.

Så är det. Självklart är det därför barnfamiljerna lämnar. De vill inte att deras barn skall bli trakasserade i skolan för att de är svenskar. De vill inte att de skall bli förnedringsrånade. De vill inte att de skall gå i samma klass som ungar som börjar utföra morduppdrag i 13-års åldern. De vill inte att det skall vara kaos och gap och skrik på lektioner och raster och att lärarna tvingas anpassa utbildningen till analfabeternas nivå för att alla skall förstå. Osv.
Citera
2026-08-09, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide

Frölunda nu är ungefär som Angered för några år sedan. Ingen skillnad. Finns så klart områden som är lite bättre men de är små och krympande och med kaoz alldeles i närheten.

Mölndal är väl fortfarande OK även om problemen är uppenbara även där.
Citera
2026-08-09, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Så är det. Självklart är det därför barnfamiljerna lämnar. De vill inte att deras barn skall bli trakasserade i skolan för att de är svenskar. De vill inte att de skall bli förnedringsrånade. De vill inte att de skall gå i samma klass som ungar som börjar utföra morduppdrag i 13-års åldern. De vill inte att det skall vara kaos och gap och skrik på lektioner och raster och att lärarna tvingas anpassa utbildningen till analfabeternas nivå för att alla skall förstå. Osv.

Kan ju tillägga att jag själv lämnar Göteborg och Sverige efter sommaren. Permanent. Och nej, jag är ingen pensionerad 65 åring som ska till Thailand eller Spanien.
Citera
2026-08-09, 21:30
Medlem
Jag skulle kalla det en dominoeffekt. Svenskar flyr till småstäder. De som redan bor i storstäder flyr i sin tur ut på landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in