2026-08-09, 19:41
Medlem
Oj vilken passion och huvudbry man kan ha över något så ointressant som mat. Gissar att du är riktigt fet va?
Citera
2026-08-09, 19:43
Medlem
MrSwaggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Vadå förstår? Du gillar att äta kött som är tillagat på lägre temperatur, medan andra gillar kött som är tillagat på högre. Men du tycker att dina preferenser är ”rätt”, och alla som inte tycker likadant som du tycker ”fel”. Kan du förklara varför just du är utsedd till att vara likare för mänskligheten?
För att såna som han är narcissister och besserwisser. Tror hans sätt är det ända rätta..
Citera
2026-08-09, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwagger
Aa tänka sig att någon gillar sitt kött några grader mer än dig 😔 värsta ångesten ju. Fy faen
Låt mig gissa. Du är helt ointresserad av god mat? Det viktiga med att äta är att det behövs för att överleva?
Citat:
Ursprungligen postat av testingxrat3d
Oj vilken passion och huvudbry man kan ha över något så ointressant som mat. Gissar att du är riktigt fet va?
Vad är intressant för dig, i ditt liv?
Citera
2026-08-09, 19:48
Medlem
MrSwaggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Låt mig gissa. Du är helt ointresserad av god mat? Det viktiga med att äta är att det behövs för att överleva?

Vad är intressant för dig, i ditt liv?
Jag är utbildad kock samt till yrket. Så.. Är ganska intresserad. Däremot skiter jag fullständigt i hur nån vill ha sitt kött. Jag förstår precis hur det kan kännas äckligt för vissa människor att äta rött kött, och likadant värdelöst för andra som tycker det blir överkört. Det är verkligen det sista jag bryr mig om. Jag kör alltid medium själv men föredrar mer åt well än åt rare.

Edit. Och hur sjutton påverkar det dig hur nån annan vill ha sitt kött 🤔 🤔 🤔 🤔
Senast redigerad av MrSwagger 2026-08-09 kl. 19:50.
Citera
2026-08-09, 19:52
Medlem
MrSwaggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norther1
Huruvida köttet är sönderbränt är ej relevant i sammanhanget. Well done innebär per definition att köttet är genomstekt, vilket givetvis också innebär att det är bortom räddning. Man kan ha en stjärnkock framför sig, men det är lönlöst då köttet helt enkelt är förverkat. Ett okultiverade svin kanske inte begriper detta. Använder du ens bestick när du äter?

Det är ju per definition inte förverkat för de som vill ha köttet well done 🤦‍♂️ 🤦‍♂️ och det är fler än du tror
Citera
2026-08-09, 20:04
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 994
ni sa inget?? var frispråkig för i helvette det är bara en bekant
Man gör inte så.
Citera
2026-08-09, 20:32
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norther1
Huruvida köttet är sönderbränt är ej relevant i sammanhanget. Well done innebär per definition att köttet är genomstekt, vilket givetvis också innebär att det är bortom räddning. Man kan ha en stjärnkock framför sig, men det är lönlöst då köttet helt enkelt är förverkat. Ett okultiverade svin kanske inte begriper detta. Använder du ens bestick när du äter?
Intressant att du har åsikter om mina preferenser gällande stekt ko, men de verkar vara helt sakna koppling till verkligheten.
Det enda jag tagit upp i den här tråden är att jag finner det märkligt att man just när det gäller vissa korätter, förväntas ha bestämda åsikter om tillagningen. En kock behöver inte ha överdrivet mycket erfarenhet eller yrkesstolthet för att veta precis hur en viss köttbit ska tillagas. Att fråga gästen hur man ska sköta sig jobb tyder på inkompetens bakom spisen.
Citera
2026-08-09, 20:36
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
För att de delas in så. Inte godtyckligt. Det bara är så.
Bleu, rare, medium rare, medium, medium well, well.

OK om du jämför med redning till en sås så ok 🙏
Ja, jag vet att det delas in, och det är givetvis godtyckligt. Och jag tycker det är konstigt att man förväntas ha åsikter om sådant. Någon unge med svår diagnos kan säkert ha. behov av att maten tillreds på ett visst sätt, själv gillar jag att överraskad, på ett positivt sätt, när det gäller mat.
Citera
2026-08-09, 21:57
Medlem
Hygrotorks avatar
Det är med ketchup är ju lätt åtgärdat, åtminstone om man står som värd. Det är ju bara att inte ha en flaska hemma.

Det närmsta jag hört kring fuck-up var ett bekant pensionärspar som köpt sådan b
illig färdigsushi på Ica Maxi och värmt skiten i micron innan de skulle hugga in. Kan inte varit en höjdare.
Citera
2026-08-09, 22:22
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
För att de delas in så. Inte godtyckligt. Det bara är så.
Bleu, rare, medium rare, medium, medium well, well.

OK om du jämför med redning till en sås så ok 🙏
Naturligtvis är det helt godtyckligt. Någon har hittat på det där och sedan har andra hakat på. Men det betyder inte att det ÄR så. Den som hittat på det kunde valt en skala med fem steg, eller tio, eller hundra.
Citera
2026-08-09, 23:09
Medlem
Swe1227s avatar
De som ska göra hemlagad lasagne och när den sen serveras är lasagneplattorna alltid brända och stenhårda
Citera
2026-08-09, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rovmun
Jag har genom åren bevittnat några saker vid matbordet som fortfarande sitter kvar i minnet.

En gång gjorde jag carbonara och hade faktiskt gått in för det. Fin guanciale, bra ost, bra pasta, nymalen svartpeppar osv. Serverar upp den fint och innan man knappt hunnit börja äta reser sig en i sällskapet och säger att det behövs ketchup. Går till kylen, hämtar Felix tomatketchup och öser det rakt över hela carbonaran. Inte smaka först eller ens testa lite. Nej ketchup direkt över guanciale, ost och hela skiten. Kunde lika gärna kokat snabbmakaroner och stekt Dennis hot dogs till henne.

En annan gång var vi ett gäng som fått tips om ett korvställe på semester som skulle vara riktigt bra. Massor med olika korvar, olika kryddningar och tillbehör. Alltså ett ställe man går till just för att testa bra korv.
Långt ner på menyn finns någon i stil med Eldorado hot dog som typ beskrivs som smaklös och mest till för barn.
Gissa vilken korv som väljs i en av gänget? Denna såklqrt.
Det roliga är att samma person dagen innan suttit och berättat om någon annan korv som var så jävla god just för att den var ordentligt kryddad och hade så mycket smak. Ett dygn senare står människan alltså framför ett helt sortiment bra korv och letar aktivt upp den enda som typ är gjord för ett barnkalas på en kommunal lekplats.

Svar på en finare resturang och hade beställt en meny med flera rätter. Minns inte exakt vad allt var men en av mellanrätterna var någon mindre köttbit med sås. Då ropas servitören in.
Kan man inte få potatis till det här?
Servitören försöker förklara att vi beställt en hel meny med flera serveringar och att det kommer potatis till en rätt senare. Det duger inte. En maträtt består tydligen av kött, potatis och sås. Saknas potatis så är maträtten inte komplett. Efter en massa tjat kommer servitören tillslut tillbaka med typ 3-4 potatisar vid sidan av.
Sen spenderas resten av middagen med att klaga på att man inte blir mätt, portionerna är för små och att det är alldeles för dyrt för så lite mat. Vi sitter alltså på en finare resturang tror denna meny kostade 1500-2000 per skallar med en meny i flera serveringar och en vuxen människa bedömmer hela skiten efter samma kriterier som dagens lunch på en vägkrog. Kött, potatis, sås och mycket av det. Annars är det dåligt.

Vi åt lunch på en enklare resturang men bra och en av rätterna var lasagne. Det var absolut ingen fantastisk lasagne men helt okej enligt mig förhållande till pris / placering så var det faktiskt bra . Vanlig fullt ätbar lunchlasagne helt enkelt tänk från en vedungeldad pizzeria .
En i sällskapet tycker däremot att den är alldeles för torr och frågar om någon kan skicka oljan. Någon på bordet räcker över en liten flaska fin olivolja. Då tittar personen på den och säger typ finns det ingen riktig olja på det här stället? Olivolja är alltså tydligen inte riktig olja. Han går fram till personalen och kommer tillbaka med en skål vanlig matolja eller vad det vara.
Sen börjar han hälla den över lasagnen. Och fortsätter hälla.
Alltså vi pratar inte en liten skvätt. Det måste varit närmare en deciliter om inte mer. Hela lasagnen ligger tillslut och bokstavligen badar i vanlig jävla matolja.
Där sitter alltså en vuxen människa och äter en lasagne som ser ut som den precis bärgats efter ett oljeutsläpp och är nu nöjd för att den inte längre är torr.

Vilka är era värsta?

Såg en gång en kompis äta vaniljkex utan mjölk till. 🤣🤣🤣🤣 schizo ass fack 🥰
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in