2026-08-09, 15:55
Medlem
Comitiums avatar
Om jorden är platt vill jag veta hur den ser ut på undersidan. Någon?
Citera
2026-08-09, 16:04
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Trams. GPS är markbaserat såvitt jag vet.
GPS fungerar på båtar mitt ute i Atlanten. Hur döljer man masterna för din markbundna GPS där ute. Trams på dig själv här.
Citera
2026-08-09, 16:16
Medlem
Clay Allisons avatar
För att bevisa att insekter kan flyga behöver vi bygga en insekt som vi kan använda i experiment. Att det påstås finnas massor med insekter som flyger runt och genom det visar att det går, spelar och ingen roll för jag tror inte på insekter.
Citera
2026-08-09, 17:10
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Gravitation är empiriskt bevisad. Likaså är det empiriskt bevisat att jorden är ett klot och att det inte finns en barriär.

Så nej, du köper verkligen inte allt som är empiriskt bevisat.

I din fantasi kanske jorden är bevisad som rund. Men förutom ett antal fejkade bilder från NASA och deras Ryska kompisar när det begav sig, så är bevisen tämligen tunna.

Och framförallt så har du själv inte presenterat ett enda vettigt argument för dina ståndpunkter, så sluta ljug nu. Vem tror du att du försöker lura med dina fejkat högtravande påhopp?

Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Min gissning är att du lider av någon slags existentiell kris, du kan inte känslomässigt acceptera att jorden är en liten planet i utkanten av universum. Du vill bokstavligen vara i skapelsens centrum och förkastar därför all empiri som visar på motsatsen.

Du gissar ungefär liga dåligt som du är på att argumentera för din tro på gravitationen och våran heliocentriska världsbild

Och som mobbare så borde du ha haft vettet att att tagga ner redan för flera dar sen. Men du verkar liksom inte ens känna av eller fatta när du blir ägd i en diskussion.
Citera
2026-08-09, 17:18
Medlem
kermassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Bra fråga! Att jag inte tänkte på den själv, eller någonting liknande i alla fall.
Man kan även testa att ställa in lådan i en vakuumkammare
Citera
2026-08-09, 17:19
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
I din fantasi kanske jorden är bevisad som rund. Men förutom ett antal fejkade bilder från NASA och deras Ryska kompisar när det begav sig, så är bevisen tämligen tunna.

Och framförallt så har du själv inte presenterat ett enda vettigt argument för dina ståndpunkter, så sluta ljug nu. Vem tror du att du försöker lura med dina fejkat högtravande påhopp?

Du gissar ungefär liga dåligt som du är på att argumentera för din tro på gravitationen och våran heliocentriska världsbild

Och som mobbare så borde du ha haft vettet att att tagga ner redan för flera dar sen. Men du verkar liksom inte ens känna av eller fatta när du blir ägd i en diskussion.

Du har aldrig sett en solnedgång över havet? Eller uppgång i öster? Att du skulle ha förmåga att resa långt utesluter jag, men om du reste till det södra halvklotet skulle du se stjärnbilder du inte kan se här hos oss. Södra korset t ex, som alltid är i söder, oavsett var man observerar ifrån. Stjärnhimlen ser ut att rotera åt andra hållet gentemot oss.

Tänk om du kunde anstränga dig lite och förklara hur detta kan funka på en platt jord, men det kommer ju icke att ske
Citera
2026-08-09, 17:21
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Ägd i en diskussion? Vilken vuxen människa säger så? Och vilken vuxen människa ”tror inte’ på rymden. Ska inte säga att nån äger nån, men du framstår ju som extremt enfaldig.
Citera
2026-08-09, 17:24
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mh76
Har det egentligen någon betydelse vilken form planeten har? Varför skulle till exempel Nasa och olika myndigheter vilja dölja att jorden är rund. Är för mig helt ologiskt. Om nu jorden verkligen var platt, varför vill man då dölja det?

Det blir lite komik när en som är övertygad om att jorden är platt, lägger ut video där de försöker bevisa det. Resultatet blir istället där de bevisar att jorden faktiskt är rund.

För att "motbevisa" den bibliska skpelseberättelsen, och därmed i praktiken motbevisa Gud?

För i så fall kan man så kan man konstatera att projektet har varit väldigt framgångsrikt.

Visst det gick trögt i några hundra år efter att den sataniska lögnen om jordklotet och den heliocentriska världsbilden lanserades, men idag så är den så etablerad att man blir hånad och idiotförklarad om man så mycket som antyder att man ens har kollat in "Flat Earth".

Annars skulle jag vilja ställa samma fråga, varför blir folk så arga när man diskuterar att jordklotsmodellen kanske inte är så bevisad som vi får lära oss i skolan?
Citera
2026-08-09, 17:27
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Ägd i en diskussion? Vilken vuxen människa säger så? Och vilken vuxen människa ”tror inte’ på rymden. Ska inte säga att nån äger nån, men du framstår ju som extremt enfaldig.

Du vet nog mycket väl hur det känns att bli ägd i en diskussion.
Citera
2026-08-09, 17:34
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
För att "motbevisa" den bibliska skpelseberättelsen, och därmed i praktiken motbevisa Gud?

För i så fall kan man så kan man konstatera att projektet har varit väldigt framgångsrikt.

Visst det gick trögt i några hundra år efter att den sataniska lögnen om jordklotet och den heliocentriska världsbilden lanserades, men idag så är den så etablerad att man blir hånad och idiotförklarad om man så mycket som antyder att man ens har kollat in "Flat Earth".

Annars skulle jag vilja ställa samma fråga, varför blir folk så arga när man diskuterar att jordklotsmodellen kanske inte är så bevisad som vi får lära oss i skolan?
Den heliocentriska världsbilden lanserades av Copernicus på 1500-talet. Att Jorden är rund var känt redan av de gamla grekerna ungefär 2000 år före detta så hur du kan koppla ihop dessa är en gåta.
Citera
2026-08-09, 17:41
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Satanistiskt minsann. Fniss. Det blir ju inte lättare att ta dig på allvar.
Citera
2026-08-09, 18:23
Medlem
Citat:
I din fantasi kanske jorden är bevisad som rund. Men förutom ett antal fejkade bilder från NASA och deras Ryska kompisar när det begav sig, så är bevisen tämligen tunna. ...

Att du har missat att det finns hundratals med olika bevis för att jorden inte platt är ju bara skrattretande och visar att du väldigt dåligt påläst.

Citat:
.... Visst det gick trögt i några hundra år efter att den sataniska lögnen om jordklotet och den heliocentriska världsbilden lanserades...

Jösses i helvete vad du är dåligt påläst. Uppfattningen om att jorden är en boll är minst 1500 år äldre än heliocentrismen.
Senast redigerad av WilleGarvin 2026-08-09 kl. 18:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in