2026-08-09, 00:06
Medlem
glockenreins avatar
Bra om deras arbetsgivare inte pensionssparar när de är mammalediga.
Citera
2026-08-09, 00:10
Medlem
pextas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det där har du ingen källa på. Utan du nämner bara din egen preferens.

Det va ju det jag skrev. Att jag inte kan visa upp forskning. Men vad kvinnor och män söker i en partner är väl dokumenterat. Däremot är det inte dokumenterat att kvinnor är mindre feminina idag vilket är min personliga åsikt.
Citera
2026-08-09, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pexta
Det va ju det jag skrev. Att jag inte kan visa upp forskning. Men vad kvinnor och män söker i en partner är väl dokumenterat. Däremot är det inte dokumenterat att kvinnor är mindre feminina idag vilket är min personliga åsikt.

Mindre feminina än när då? Hur gammal är du?
Citera
2026-08-09, 00:27
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Frågan är hur mycket det är kvar av pengarna efter typ 40 års inflation. Hade ju varit bättre om kvinnorna fick pengarna direkt.
Hade väl varit bättre och ge männen pengarna isåfall om bara skräpkvinnor faller för detta trick?
37000 för varje tjej de gör på smällen som behåller barnet. Borde bli många spruckna kondomer då.
Tyvärr går de minus minst en mille på underhållsstödet men män kanske inte tänker så långt?
Senast redigerad av Eurypterida 2026-08-09 kl. 00:34.
Citera
2026-08-09, 01:08
Medlem
Reformen ska finansieras genom att pensionsrätten för studier skrotas, kvinnor ska föda barn
i stället för att studera, eller också är det bara jag som ful tolkar KD
Citera
2026-08-09, 01:42
Medlem
Sick_Boys avatar
Borde ju alla män som gjort lumpen få extra pension också, det tog ju 7-12 månader av deras liv
Citera
2026-08-09, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sick_Boy
Borde ju alla män som gjort lumpen få extra pension också, det tog ju 7-12 månader av deras liv

Lumpen ökar dock inte barnafödandet. Och regeringen är helt hooked på att vilja öka barnafödandet.
Citera
2026-08-09, 04:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pexta
Problemet är att barnafödandet är inte lågt pga ekonomiska skäl. Det har med hur samhället har förändrats. Kvinnor behöver inte män i samma utsträckning samt män vill inte ha massa boss-babes. Det kommer bara fortsätta och bli sämre. Pengar kan inte fixa detta problemet med barnafödandet. Feministerna vann, kvinnor är dom stora förlorarna men också samhället som helhet. Jag har alltid funderat på dagen då vanliga kvinnor inser hur mycket senaste vågen av feminism har skadat samhället och kvinnors situation. Jag tror den dagen kommer komma. När man inser att det egentligen handlar om intrasexuell konkurrens och inte jämställdhet. Om avundsjuka mot andra kvinnor som gett sig i uttryck som förrakt mot män. En viss del av manligheten är svin så är det. Men det är långt ifrån alla men feminismen har lyckats dra med allihopa i träsket. Detta har bidragit till att män till större del tagit avstånd från kvinnor.

Pengar kanske kan öka födandet lite och påverka siffror lite grann men det löser inte det stora problemet och jag tror nog att skadan är för stor för att laga.

Om man sätter en tjej med en kille som är lite blyg, rädd o försiktig så kommer hon gå därifrån direkt och sen snacka om hur hemsk hennes dejt va. Hennes tjejkompisar skulle hålla med och förstå. Det är biologiskt och inget konstigt med det. Kvinnor vill känna att det är en stabil man som är stark psykiskt. (I regel men det finns undantag)

När det kommer till män så uppskattar dom flesta män kvinnor som är mjuka, snälla, omtänksama och feminina. Nån som inte skapar bråk jämt och försöker göra livet lättare för mannen och inte svårare. Så är det inte nu förtiden för dom flesta. Kvinnor är fortfarande kvinnor och mer feminina än män men det har förändrats. Det är inte det som män söker på samma sätt som det va förr. Det är mer boss-babes.

Kommer säkert va fler som blir arga när dom läser det här men det är det jag tror på enligt mina egna analyser. Ingen forskning har jag att visa upp utan bara mina tankar.

Jag säger heller inte att jag personligen skulle vilja att kvinnor ska va underordnade män och svaga och hemnaslavar. Jag menar mer att kvinnor har tappat mycket av vad det är som är att vara feminin eftersom feminismen har hjärntvättat kvinnor att inte få lov att känna glädje i att vara feminin och stöttande till sin man och ge mer än vad kanske han uppfattas som ge. Det har blivit en konstant tävling och vägande. En slags transaktionshantering i relationer. Istället för att man försöker ge så mycket man kan till sin partner från bådas håll.

Jag tror vi aldrig kommer kunna repa oss från det här. Det är större chans att vi lyckas skapa AI robotar som uppfyller våra behov. Sen får vi adla mer katter också det kommer att bli bra marknad för det framöver.

Som sagt mina egna tankar. Jag säger inte att det är rätt, bara min egna spaning. Inget bidrag kommer lösa problematiken.

Min erfarenhet är att svenska män gärna hjälper, andra utanför hushållet. När han har någon som fixar allt hemma har han mer energi att hjälpa alla andra än den som står hemma och städar, tvättar, lagar mat, handlar e. t. c. Den människan är längst ner på hans prioretiringslista.
Citera
2026-08-09, 04:32
Medlem
Citat:
Lumpen ökar dock inte barnafödandet. Och regeringen är helt hooked på att vilja öka barnafödandet.

Lumpen ska väl även kvinnor göra numer så varför inte.
Citera
2026-08-09, 05:40
Medlem
lagfrukts avatar
Kasta ut landsförrdarna KD ur riksdagen och låt de alldrig regera igen, fy fan för detta skräpparti. De är inte kristna och importerar miljontals musellmaner. Lika gärna kalla det här partiet muselmandemokraterna.
Citera
2026-08-09, 05:41
Medlem
lagfrukts avatar
Citat:
De ha säkert fått det presenterat för sig att svenskarna går det dåligt för. Se bara på deras barnafödande. 0,9?
Citera
2026-08-09, 07:37
Medlem
pextas avatar
Citat:
Mindre feminina än när då? Hur gammal är du?

Än hur det va tidigare än säg 90talet. Jag är 50+
Det började förändras någonstans 80/90 talet. Samtidigt som den nya vågen av feminism började växa fram där det va skamligt för kvinnor att tex va hemmafru eller satsa mer på hushållet då mannen satsade på jobb och underhåll av hus och eller bil. Etc. Vad man gör ser ju olika ut i olika familjer men själva skammen i att göra saker för sin man började dyka upp för allt måste mätas med linjal för att se om det va jämställt och det va bara traditionellt kvinnligt hushållsarbete som hade något värde.

Hade det varit en diskussion för att förhindra skiten vi har hamnat i så hade jag nog kämpat hårdare för det men nu är det förstört och det går inte att laga. Attraktionen mellan könen är mycket biologiskt driven och vi har ändrat beteende på generationer av kvinnor så det kommer inte bli bättre. Bara sämre.

Man ser många YouTube kanaler som intervjuer unga kvinnor i USA om vad som söker hos män och då är längd och inkomst tex viktiga saker. När frågan då kommer "what do you bring to the table" så vet dom inte riktigt för dom har inte tänkt så långt. Dom tycker att bara existera är priset.

Det va bara ett exempel och vi har levt med sociala medier i över 20 år snart så mycket sprider sig globalt.

Så pengar kommer inte lösa det. Fler o fler män kommer känna att dom kan leva ett bra liv utan kvinnor och barn. Det har inte samma värde som förut. När allt män får höra är hur dåliga män är . Moderaterna tex basunerar ut "mäns våld mot kvinnor" när det är en väldigt liten klick som är våldsamma men alla män ska känna skam.

Den feminina kvinnan som män biologiskt sätt är mest attraherad av är bara en skugga av sig själv och konsekvenserna blir färre långvariga relationer och dom som bildas känner männen lägre vilja att skaffa barn eller va kvar.

Som sagt mina egna tankar och det finns säkert statistik på vissa aspekter men orkar inte kolla upp för det spelar ingen roll längre. Det är kört. Framtida generationer får hitta andra lösningar för att få fram barn men tills dess kommer det vara minska mer o mer. Är helt övertygad om att kvinnor kommer drabbas hårdast och det är feminismens fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in