2026-08-08, 09:59
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niskalaukaus
Har jobbat illa hittills men har 2 stycken nattskift kvar på perioden. Så fixade ett konto på eurovisionsport.com. Är det alltså AI kommentering om man väljer svenska, uttalen var ju inte lysande. Finns det ingen engelsk som inte är AI?

Det finns en huvudsändning och så finns det en AI-stream. På huvudsändningen är det riktiga engelska kommentatorer (tor man kan välja franska också). Jag kollar alltid på huvudstreamen med engelska kommentatorer.
Citera
2026-08-08, 10:17
Medlem
Niskalaukauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Det finns en huvudsändning och så finns det en AI-stream. På huvudsändningen är det riktiga engelska kommentatorer (tor man kan välja franska också). Jag kollar alltid på huvudstreamen med engelska kommentatorer.
Tackar får leta efter den när jag kollar i natt.
Citera
2026-08-08, 11:21
Medlem
absolut koffes avatar
Citat:
Några strötankar:
- USA missar guld på 400 meter, på både tjej- och killsidan. Nu är det ju inte alltid som de tagit medalj på denna distans men det är ju också så att det inte är alltid som USA satsar jättestort på JVM när det går på andra kontinenter. Men nu när det går på hemmaplan så måste detta ju vara en stor besvikelse
- följde inte killarnas spjutfinal men helt utan finskt deltagande och bästa europé först på åttonde plats. Verkligen en global gren nu för tiden

USA tog ju en dubbel på 400m för killarna.
Citera
2026-08-08, 11:33
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absolut koffe
USA tog ju en dubbel på 400m för killarna.

Ja, de gjorde det. My bad, jag var lite för trött efter nattpasset och så fokuserad på att Wilson inte vann samt att amerikanerna inte hade likadana dräkter.
Senast redigerad av Alkibiades 2026-08-08 kl. 11:40.
Citera
2026-08-08, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thisistheway2.0
Svenskt juniorrekord… Skulle plockat det russinet

När jag såg att en svenska kom i mål som fyra så var jag för ett ögonblick först övertygad om att det var Szalkai. Söderlund krossade sitt eget PB med 14 sek. Jag hade räknat ut henne på förhand och såg henne mest som en statist i finalen, faktiskt. Ibland får man fel och denna gången var det positivt.
Citera
2026-08-08, 12:17
Medlem
Citat:
Oj då, nigerianskan i Bernhardssons semifinal diskad för linjetramp men kommentatorerna tror att diskningen kommer att upphävas.

Bernhardsson står fortfarande kvar som trea och får bana #1 i finalen. Blir såklart svårt för henne att prestera på topp från den otacksamma innerbanan.

https://worldathletics.org/en/competitions/world-athletics-u20-championships/oregon26/results/women/200-metres/final/startlist
Senast redigerad av kretinsky7 2026-08-08 kl. 12:21.
Citera
2026-08-08, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niskalaukaus
Tackar får leta efter den när jag kollar i natt.
Har du inte YLE arenan? De sänder ju allt från JVM
Citera
2026-08-08, 12:57
Medlem
Mael-Bephassou Lannurien leder just nu tiokampen före Liam Belo da Silva. Lannurien har dock en svagare andradag på pappret än Silva. Hans PB i stavhopp är 4.50 (Liam 5.00), diskus 40.91 (Liam 50.83), spjut 42.95m (Liam 54.74m), 110m häck på 13.50 (Liam 14.72) och 4.40 på 1500m (Liam 4.39). Med andra ord har Liam ett bättre PB i fyra av fem grenar kontra Lannurien.
Citera
2026-08-08, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kretinsky7
När jag såg att en svenska kom i mål som fyra så var jag för ett ögonblick först övertygad om att det var Szalkai. Söderlund krossade sitt eget PB med 14 sek. Jag hade räknat ut henne på förhand och såg henne mest som en statist i finalen, faktiskt. Ibland får man fel och denna gången var det positivt.

Sedan undrar jag om inte svenskorna drabbades negativt när kenyanskan kraschade i vattengraven. Enligt kommentatorn drabbades flera och svenskorna kom ju en bit efter henne där. Jag såg inga bilder på händelsen så vet inte.
Citera
2026-08-08, 13:45
Medlem
Citat:
Mael-Bephassou Lannurien leder just nu tiokampen före Liam Belo da Silva. Lannurien har dock en svagare andradag på pappret än Silva. Hans PB i stavhopp är 4.50 (Liam 5.00), diskus 40.91 (Liam 50.83), spjut 42.95m (Liam 54.74m), 110m häck på 13.50 (Liam 14.72) och 4.40 på 1500m (Liam 4.39). Med andra ord har Liam ett bättre PB i fyra av fem grenar kontra Lannurien.

Pallar LBDS fem grenar till? Kommentatorerna var väldigt bekymrade att han haltade i mål på 400 meter. Annars står man inte över så mycket heller, i ett VM. Var nog tur att ribban låg kvar i första försöket på 215. Det värsta avklarat, men känns inte bra, varken för tävlingen eller på sikt att han dras med en krånglande upphoppsfot.
Citera
2026-08-08, 13:57
Medlem
absolut koffes avatar
Någon som sett bilderna på kenyanskan i vattengraven?
Enligt kommentatorn lät det nästan som det höll på att ske en drunkningsolycka.
Citera
2026-08-08, 14:19
Medlem
Citat:
Bernhardsson står fortfarande kvar som trea och får bana #1 i finalen. Blir såklart svårt för henne att prestera på topp från den otacksamma innerbanan.

https://worldathletics.org/en/competitions/world-athletics-u20-championships/oregon26/results/women/200-metres/final/startlist
Hon var ju inte sämsta trea! Borde fått bana 2.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in