2026-08-08, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Trådstarten handlar om att retards har gått på bluffen om svält i Gaza och här kommer du och talar om svält i Gaza.

Är du lite bakom flötet? "Svältvarning" och "svält" kan man ju försöka separera om man är en zionazist och sitter och spekulerar hur man mördar kvinnor och barn mest effektivt - annars låter som hårklyveri. Är du en sådan som sitter och analyserar rök från skorstenar på gamla svartvita foton också?
Citera
2026-08-08, 08:27
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berrata
Är du lite bakom flötet? "Svältvarning" och "svält" kan man ju försöka separera om man är en zionazist och sitter och spekulerar hur man mördar kvinnor och barn mest effektivt - annars låter som hårklyveri. Är du en sådan som sitter och analyserar rök från skorstenar på gamla svartvita foton också?

Det är väl uppenbart att du är bakom flötet som inte ens begriper definitionerna av begreppen.
Citera
2026-08-08, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det är väl uppenbart att du är bakom flötet som inte ens begriper definitionerna av begreppen.

Jo ditt "men du då!" argument är ju verkligen starkt din rövhatt . Jag begriper ju och separerade precis definitionerna – till skillnad från den efterblivna trådstartaren. Måste verkligen tära på psyket (och IQ:n) att sitta här och försvara den banala ondskan dagarna i ända
Citera
2026-08-08, 08:44
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Jo ditt "men du då!" argument är ju verkligen starkt din rövhatt . Jag begriper ju och separerade precis definitionerna – till skillnad från den efterblivna trådstartaren. Måste verkligen tära på psyket (och IQ:n) att sitta här och försvara den banala ondskan dagarna i ända

Nej, det gör du inte. Det är samma svältsituation i UK som i Gaza. Ska du inte kräva att Sverige skickar mat till de svältande barnen i Manchester och Birmingham nu?
Citera
2026-08-08, 08:48
Medlem
Citat:
Nej, det gör du inte. Det är samma svältsituation i UK som i Gaza. Ska du inte kräva att Sverige skickar mat till de svältande barnen i Manchester och Birmingham nu?

Du slåss verkligen mot väderkvarnar. Jag sa ju att det är ett år för sent. Under 2025 uppmättes helt andra nivåer: UNICEF rapporterade exempelvis 13,5 % akut undernäring bland screenade barn i augusti 2025, och IPC klassificerade delar av Gaza som famine. IPC bedömer den aktuella akuta undernäringen som Phase 1 (Acceptable) för april–juni 2026, med Phase 2 (Alert) som prognos för juli–december.
Senast redigerad av Berrata 2026-08-08 kl. 08:50.
Citera
2026-08-08, 08:59
Medlem
Citat:
Du slåss verkligen mot väderkvarnar. Jag sa ju att det är ett år för sent. Under 2025 uppmättes helt andra nivåer: UNICEF rapporterade exempelvis 13,5 % akut undernäring bland screenade barn i augusti 2025, och IPC klassificerade delar av Gaza som famine. IPC bedömer den aktuella akuta undernäringen som Phase 1 (Acceptable) för april–juni 2026, med Phase 2 (Alert) som prognos för juli–december.

nu blandar du ju äpplen och päron.

klassifisering 2026 bygger ju på en sammanvägd klassificering av 2 mätmetoder, medans "UNICEFs" rapport 2025 inte gjorde det, när man däremot gjorde det. så var det inte "famine". att hamas lät sina medborgare i gaza svälta är ju trist. men "ordsallad" har ju ingen funktion i det.

jag misstänker att defintioner och språk för dig är lika mystiska och flytande som de är för inavlade antisemiter...
Senast redigerad av slö 2026-08-08 kl. 09:05.
Citera
2026-08-08, 09:22
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:

Men de påstod inte att det VAR så, de påstod att de MISSTÄNKTE akut undernäring baserad på hypoteser, inte fakta.
Citera
2026-08-08, 09:39
Medlem
Citat:
Men de påstod inte att det VAR så, de påstod att de MISSTÄNKTE akut undernäring baserad på hypoteser, inte fakta.

Det här är problemet, nästa gång ,om vi nu bortser från de faktiska svältkatstroferna precis som antisemiterna gör, som rullar i tex sudan och darfur just nu och de senaste åren ,både är 15%+ baserat på sammvängda mätningar, inte "tänkbara hypoteser" och defintionstrixande, de varnar kommer folk rycka på axlarna, dundra in en extraslant till de "stackars palestinerna" och bidra till obesitas och någon judehatande terrorgrup, medans barn faktiskt svälter till döds...

man gör heltenkelt "affärer" på faktiskt svältande barn och antisemiternas BLM-fest, istället för vad organisationen en gång i tiden var tänkt för, att rädda de som lider och är i nöd.
Citera
2026-08-08, 10:06
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Det här är problemet, nästa gång ,om vi nu bortser från de faktiska svältkatstroferna precis som antisemiterna gör, som rullar i tex sudan och darfur just nu och de senaste åren ,både är 15%+ baserat på sammvängda mätningar, inte "tänkbara hypoteser" och defintionstrixande, de varnar kommer folk rycka på axlarna, dundra in en extraslant till de "stackars palestinerna" och bidra till obesitas och någon judehatande terrorgrup, medans barn faktiskt svälter till döds...

man gör heltenkelt "affärer" på faktiskt svältande barn och antisemiternas BLM-fest, istället för vad organisationen en gång i tiden var tänkt för, att rädda de som lider och är i nöd.

Precis, det är det här som är så jävla äcklande med de här människorna. De skriker att de är goda och de bryr sig när de faktiskt orsakar död och elände. T.o.m mätbart mycket när personer som bor bara några mil bort från "Palestina" i Syrien som faktiskt svälter inte får mat för att deras mat gick till vapen i Gaza istället.
Citera
2026-08-08, 10:34
Medlem
Undermedvetenh3ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
En ny UNICEF-ledd undersökning slår fast att den akuta undernäringen bland barn i Gaza ligger på mellan 0,2 och 0,8 procent.

Detta är samma, eller till och med lägre, nivåer än innan kriget bröt ut.

Faktum är att undernäringen i Gaza just nu är lägre än i fredliga grannländer som Egypten, Jordanien och Syrien.

Data visar att det verkliga problemet är övervikt och dåliga matvanor, inte en avsaknad av kalorier.

Den FN-stödda kommittén IPC har själva backat från tidigare larm och nyligen placerat Gaza i den allra lägsta riskkategorin för akut undernäring.

Hjälpinsatserna når bevisligen fram.

FN:s och WHO:s egen data talar sitt tydliga språk: narrativet om en hungersnöd är motbevisat en gång för alla.

Känner du dig lurad av de hysteriska Hamassympatisörernas lögner om svält som pumpades ut över världen under kriget för att vända lättpåverkade retards mot Israel? Vad kan vi göra för att lättpåverkade retards inte skall vara lika mottagliga för terroristers propaganda nästa gång en stor geopolitisk händelse inträffar?

Vad är deras definition av "akut undernäring" och vad säger det i sammanhanget? Precis som i andra konflikter så har jag svårt att se att hela landet är krigsdrabbat. Tekniskt sätt skulle det kunna betyda att 0,2-0,8 speglar ett avgränsat område där procentsatsen är betydligt högre. Är den likadan över hela landet är det ju en annan femma.

Enligt läkare utan gränser hade 11,7% av världens befolkning en allvarligt osäker livsmedelsförsörjning under 2021. De använder sig av begreppet "akut undernäring" i andra delar av texten så tolkar "allvarligt osäker livsmedelsförsörjning" synonymt med detta. Sett ur det perspektivet så verkar det ju relativt sett vara ett lugnt läge. En vidare granskning låter rimligt, inte bara i Gaza. Det är viktigt att veta vad man har att göra med liksom.

https://lakareutangranser.se/nyheter/fem-fragor-om-undernaring

Samtidigt är det ju en svår fråga huruvida och hur mycket man ska hjälpa till och hur mycket vi behöver lägga på vårt eget land. Vad kostar det, hur påverkar det andra länders vilja att hjälpa till? Vad har du för effekter och ger man också stöd i form av infrastruktur och utveckling också. Kan för lite om detta känner jag och jag tror att det är viktigt med en OMFATTANDE analys av detta. Mitt huvud klarar inte av det tror jag.

Du skriver att narativet om en hungersnöd är motbevisat en gång för alla. Jag tycker att det är ett farligt resonemang. Förutsatt att utredningen stämmer så är narrativet om akut hungersnöd i Gaza motbevisat, däremot så innebär det inte att andra narrativ i Gaza och andra delar av världen inte stämmer. Förtroendet för organisationerna må kunna skadas av detta men med granskningar bevisa hur läget ligger till. Både kring hungersnöd men även andra frågor.
Senast redigerad av Undermedvetenh3t 2026-08-08 kl. 10:40.
Citera
2026-08-08, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undermedvetenh3t
Vad är deras definition av "akut undernäring" och vad säger det i sammanhanget?

sample gruppen är altso barn som fått vård, eller vars föräldrar sökt vård/bidrag , tänk som våra bvc kontroller. eller om du tar in det barn pga av snuva/diarre etc därimellan till VC.

Citat:
Precis som i andra konflikter så har jag svårt att se att hela landet är krigsdrabbat. Tekniskt sätt skulle det kunna betyda att 0,2-0,8 speglar ett avgränsat område där procentsatsen är betydligt högre. Är den likadan över hela landet är det ju en annan femma.

att det är likdant i hela landet, är vad man försökt få tattarna att som ogillar judar att haka på, det har aldrig handlat om någon "populationsstudie".

Citat:
Enligt läkare utan gränser hade 11,7% av världens befolkning en allvarligt osäker livsmedelsförsörjning under 2021. De använder sig av begreppet "akut undernäring" i andra delar av texten så tolkar "allvarligt osäker livsmedelsförsörjning" synonymt med detta.

Nej, det är vitt skillda begrepp. akut undernäring, tillskillnad från kronisk undernäring, är medecinska definerade begrepp som man använder vedertagna mätmetoder för att faställa. "allvarligt osäker livsmedelsförsörjning" är en arbiträr term som tolkas som " Maten är helt slut på grund av extrem resursbrist, naturkatastrofer eller konflikter. Människor upplever regelrätt hunger och det går ofta en eller flera dagar utan att de äter någonting alls"

Citat:

Sett ur det perspektivet så verkar det ju relativt sett vara ett lugnt läge. En vidare granskning låter rimligt, inte bara i Gaza. Det är viktigt att veta vad man har att göra med liksom.

https://lakareutangranser.se/nyheter/fem-fragor-om-undernaring

Samtidigt är det ju en svår fråga huruvida och hur mycket man ska hjälpa till och hur mycket vi behöver lägga på vårt eget land. Vad kostar det, hur påverkar det andra länders vilja att hjälpa till? Vad har du för effekter och ger man också stöd i form av infrastruktur och utveckling också. Kan för lite om detta känner jag och jag tror att det är viktigt med en OMFATTANDE analys av detta. Mitt huvud klarar inte av det tror jag.

baserat på din resonemang så bör vi rikta stödet till egypten eller jordanien, för BAAAAARNENS skull.
om vi nu ska fortsätta ignorera de faktiska svältkatstroferna där barn dör i drivor pga utav just argumenten som ska motivera en vårdapparat som konkurerar ut även vissa euländers, som bedrivs i gaza i just detta ögonblck.

att det går att motivera till viss del pga av även i "fredstid" så är det en relativ "sjuk" befolkningsgrupp (gazzanier), som dels lider av väst-sjukdomar, som obesitas och högt blodtryck, men även av mer komplicerade tillstånd som man finner i hårt inavlade individer eller bland (väldgt) unga mödrar, (ca 20% av gazaniernas mammor födde sitt första barn innan sin 18årsdag, och ca 45% av mammorna avlades barn på en kusin, som regel en förstekusin) och de siffrorna har legat ganska stadigt på mellan 40%-60% i generationer.

så ja, det är jätte synd om "palestinerna" men inte av de skälen som man uppger (dvs en svältande befolkning, som i sudans eller darfur, eller för alldel egypten, eller varför inte turkiet eller frankrike...)
Citera
2026-08-08, 12:03
Medlem
Citat:
FN medger själva att Hamas stal maten om du orkar läsa rapporterna.

Israels rapport om detta var att det skedde fram till april 2024.
Då fann de att ca 25% av maten togs av Hamas eller motsvarande.

Vilken rapport påstår det har hänt efteråt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in