2026-08-08, 11:10
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Han likt många till vänster lägger allt fokus på mellanöstern och Palestina. Normala svenskar bryr sig inte alls om den konfliken och i den mån de gör det påverkar det kanske max kanske 5% hur man väljer att rösta. Vi har 100 problem på hemmaplan som är mer intressanta än om Israel eller Palestina härskar i Jerusalem. Det rör oss knappt alls.
Lille vän världen är stötte än Sverige och vi lever i en globalistisk värld. Så det påverkar i allra högsta grad Israel och USAs krig skapar flyktingströmmar som Eu tvingar oss att ta i mot. Han vill göra Sverige svenskt och självständigt inte gå med i Israels och USAs krigshets. Måste vara skönt att vara korkad. Tro att världen består av en bubbla.
Citera
2026-08-08, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Har du ens hörd om taktikröst? Jag själv röstar på Tidö utan att matcha med de 100% men för att blockera vänstermarxisternas inflytande i Sverige. Det är de vänstermarxisterna som har förstört Sverige genom deras inflytande under 80 av de 100 semaste år.

Sossarna ser ju ut att vinna årets val, så jag tror inte att folk i vänsterblocket behöver känna sig särskilt oroade. Några lägger sin röst på AfS eller SD och det gör ju ingen större skillnad, och om några månader eller två har vi återigen öppnat gränserna för fri passage. Jag hoppas bara att de planerar för fler bostäder och jobb, för annars blir det snabbt kaos igen. Jag förstår inte riktigt den här oron som folk har för att högern ska få makten. Nya opinionsmätningar visar ju att högerblocket har tappat över 2 000 väljare sedan förra mätningen. Dom flesta ska ha gått över till vänstern. Så låt vissa rösta på AFs eller vad de nu är och sluta irritera er på det... det kommer ju inte förändra något för vänstern.
Citera
2026-08-08, 11:20
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Har du ens hörd om taktikröst? Jag själv röstar på Tidö utan att matcha med de 100% men för att blockera vänstermarxisternas inflytande i Sverige. Det är de vänstermarxisterna som har förstört Sverige genom deras inflytande under 80 av de 100 semaste år.

Reinfeldt-vänstermarxisten? För förstörde gjorde han. Hans socialförsäkringsminister är statsminister till på råga i detta nu.

Resultatet av de senaste 30 årens av folks taktikröstande inom vänster-höger paradigmet ser vi ju. Ett mångkulturellt Sverige med en demografi i förändring.
Citera
2026-08-08, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
Reinfeldt-vänstermarxisten?

Alla som vill ha oreglerad kravlös massinvandring är marxister. Tidö var den första allians i svenska historia som jobbar hård för att minska invandring i Sverige. Samtidigt stöda valigt svenskar genom låg skatt på arbete, pension, mat, bensin. Och bilig kollektivtraffik och förskoleavgift.

Bästa regering någonsin i Sverige.
Senast redigerad av liapunov13 2026-08-08 kl. 11:28.
Citera
2026-08-08, 11:24
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Lille vän världen är stötte än Sverige och vi lever i en globalistisk värld. Så det påverkar i allra högsta grad Israel och USAs krig skapar flyktingströmmar som Eu tvingar oss att ta i mot. Han vill göra Sverige svenskt och självständigt inte gå med i Israels och USAs krigshets. Måste vara skönt att vara korkad. Tro att världen består av en bubbla.

Tack! Sen så inses lätt att palestinierna är skadat gods(det bara faktiskt är så, vi behöver inte lägga in någon rättfärdande eller moral i det). Så det bästa är att vara för Sveriges väl och på svenskarnas sida. Då handlar det mindre om att ta sida och mer att se till att det inte spiller över på oss.
Citera
2026-08-08, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Sossarna ser ju ut att vinna årets val, så jag tror inte att folk i vänsterblocket behöver känna sig särskilt oroade.

Vi Tidövöljare svarar inte på undersökningar. Vi röstar direkt i valdagen. Valet är inte avjord. Valet är jämt. Varje röst räknar. Rösta på Tidö om du vill försvaga vänsten.

En bortkastad röst till Alternativ för Sparkande eller Örebromarxister är en stödröst för att MP och V får inflytande och öka invandring och höja i princip alla skatterna.
Citera
2026-08-08, 11:30
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ja men du har då aldrig upplevt riktiga problem i ditt liv. "Lille vän", den ensamstående mamman som måste vända på den sista 20-lappen kunde inte bry sig mindre. Du kanske mår bra och har möjlighet att fokusera på sånt men vanliga svenskar som har det knapert kunde inte bry sig mindre om Israel eller muslimer styr i Jerusalem. Varför är just det viktigt? Det finns mängder med värre krig (sudan osv) som egentligen är lika långt bort. Nej det är inte viktigt, det ligger på plats 100 av viktiga saker som vi borde fokusera på.
Citera
2026-08-08, 11:40
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Varför ljuger ni alltid AfS partister och Örebromarxister? Tidö höjde lönegolvet för arbetskraftinvandring från vänsterns 13000kr till 34500kr för att 1) inte pressa ner svenska löner (dvs lönedumpning) 2) minska arbetskraftinvandring i Sverige.

Altenativ för Sparkande och Örebromarxister jobbar hårdt för att hjälpa vänstern återkomma i makten.
Du är patetisk som säger att dom jobbar för vänstern. Invandringen har inte sjunkit mer än lite det väller in folk. Eu kommer tvinga på oss fler som den korrupta globalist maffian vi vara del av.
Citera
2026-08-08, 11:47
Medlem
Citat:
Vi Tidövöljare svarar inte på undersökningar. Vi röstar direkt i valdagen. Valet är inte avjord. Valet är jämt. Varje röst räknar. Rösta på Tidö om du vill försvaga vänsten.

En bortkastad röst till Alternativ för Sparkande eller Örebromarxister är en stödröst för att MP och V får inflytande och öka invandring och höja i princip alla skatterna.

Opinionsmätningarna brukar oftast ha rätt... inte exakta siffror men åt vilket håll det kommer gå.
Citera
2026-08-08, 11:47
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
Tack! Sen så inses lätt att palestinierna är skadat gods(det bara faktiskt är så, vi behöver inte lägga in någon rättfärdande eller moral i det). Så det bästa är att vara för Sveriges väl och på svenskarnas sida. Då handlar det mindre om att ta sida och mer att se till att det inte spiller över på oss.
Var det jag skrev för svårt för dig att förstå? Det du beskriver är ju precis vad AFS vill göra. Krigen skapar flyktingströmmar som EU tvingar oss att ta i mot. Att bomba sönder länder så att folk inte kan bo där ger flyktingströmmar är det svårt att förstå? Man borde kanske släppa en atombomb över Israel då eller hylla Hitler för sitt verk om man inte behöver ha någon moral?
Citera
2026-08-08, 11:59
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Var det jag skrev för svårt för dig att förstå? Det du beskriver är ju precis vad AFS vill göra. Krigen skapar flyktingströmmar som EU tvingar oss att ta i mot. Att bomba sönder länder så att folk inte kan bo där ger flyktingströmmar är det svårt att förstå? Man borde kanske släppa en atombomb över Israel då eller hylla Hitler för sitt verk om man inte behöver ha någon moral?

Ja, jag bara fyllde på i ditt resonemang enligt min syn( vilket som tur är AfS syn på hela, då jag är medlem i partiet). Alla citeringar är inte antagonistiska eller kverulanta.
Citera
2026-08-08, 12:02
Medlem
norther1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
På vilket sätt?

Därför att sd framstår som mer normala när det finns ett alltmer etablerat parti höger om dem. Man flyttar liksom ribban för vad som anses normallt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in