2026-08-08, 11:16
Medlem
Ny ukrainsk fiberoptisk FPV-drone
som slår ryssarna i full HD-kvalitet.
https://x.com/Archer83Able/status/2085802430059450398
Citera
2026-08-08, 11:17
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NobelPrizeWinner
Sverige borde definitivt bomba Kreml och visa att vi menar allvar eller hur?
Ingen som helst risk att Kreml tänker hämnas.....
hur korkad får man bli i den här psykopattråden?
Ryska befolkningen hade jublat: Äntligen Fria!
Citera
2026-08-08, 11:21
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Vill du att de ska köra kärnvapen också eller räcker det såhär?

Som undermålig, JA, riktigt undermålig psykopat och mytoman verkar du ha svårt att hålla en röd i din ryska psykopat-bubbla. Hela Nato är demilitariserat enligt tidigare psykfall-inlägg. Varför skulle din kära ryska ap-djur använda kärnvapen när Nato inte har några vapen kvar?
Citera
2026-08-08, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount

Jag bara väntade på den..

De där "nuke" pratet kan du stoppa upp dit "solen aldrig lyser"...
Det var ju du som tyckte att ryssarna är för mesiga
Därför ställde jag frågan och jag uppfattar nu att du tycker att det är att gå över gränsen vilket jag också tycker.
Vad tycker du ryssarna istället ska göra för att visa att de inte accepterar att Zelensky visar fingret åt röda linjen eftersom det som görs nu inte är tillräckligt?
Kan du ge mig exempel?
Citera
2026-08-08, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Som undermålig, JA, riktigt undermålig psykopat och mytoman verkar du ha svårt att hålla en röd i din ryska psykopat-bubbla. Hela Nato är demilitariserat enligt tidigare psykfall-inlägg. Varför skulle din kära ryska ap-djur använda kärnvapen när Nato inte har några vapen kvar?
Jag ställde en fråga till din trollkompis som tyckte ryssen var mesig.
Vad ska de göra för att inte uppfattas som mesiga tycker du?
Citera
2026-08-08, 11:28
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Men vänta nu!

Allt går enligt plan. Eller hur?
Eller gör det inte det….

Citat:
Nu har ju ryssarna tagit av sig silkesvantarna och bombat Ukraina sönder och samman...så det fingret blev dyrköpt.(40-dagars attacken)
Vill du att de ska köra kärnvapen också eller räcker det såhär?
Citera
2026-08-08, 11:30
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Därför ställde jag frågan och jag uppfattar nu att du tycker att det är att gå över gränsen vilket jag också tycker.
Vad tycker du ryssarna istället ska göra för att visa att de inte accepterar att Zelensky visar fingret åt röda linjen eftersom det som görs nu inte är tillräckligt?
Kan du ge mig exempel?

Ja, de "röda linjerna" ja. Som har blivit brutna gång efter annan ifrån Ukraina/väst..med hot om allt sk-t. Inget har hänt.

Så låt nu höra (för säkert 100 gången) : Vad skulle ske om Putin skulle använda sig av en nuke ?

För något måste det ju vara...som gör att han inte har använt sig av detta domedagsvapen.

Ledtråd : Det heter inte domedagsvapen för intet..!!!!
Citera
2026-08-08, 11:30
Medlem
Finland börjar diskutera "fördröjande operationer" i form av terrängändring av mark, d.v.s. återställning av dikad myrmark som ska diskuteras för återvätning där ett meterbrett dike blir efter återvätning fem till sex meter brett och passeras i praktiken bara vid torvdammarna.

DOCK, så är kostnaden för effekten dyr och den är inte helt ihållande samt vintertid fryser marken och blir lättare att passera. Framkomligheten var sämst åren närmast efter ingreppet, därefter jämnades effekten ut.

Skogschefen Juha Hänninen vid Metsä-Lapin skogsvårdsförening tvivlar på nyttan. Myrarna fryser om vintern, som varar nästan ett halvår där, och han menar att diken och klen skog bromsar mer än öppen blöt myr gör.

Vidare har man diskuterat den ekonomiska kostnaden för detta och nackdelen är att detta inte får räknas in i att "NATO inte finansierar grävarbete, bara fast infrastruktur, enligt finska försvarsministeriet. Privata aktörer har visat intresse för finansiering, uppger miljö- och klimatminister Sari Multala."

https://www.msn.com/sv-se/ekonomi/allm%C3%A4nt/nya-finska-f%C3%B6rsvarsp%C3%A5hittet-tunga-stridsvagnar-fastnar-i-myren/ar-AA29BgpQ?ocid=msedgntp&pc=U531&cvid=6a76f4907a3949 1db0a90687b14043e4&ei=11
Citera
2026-08-08, 11:38
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Ett tips från coachen.
Zelenskyj har sagt nu ett flertal gånger att Ukraina är beredd på förhandlingar.

Rysslands svar är missiler.

Verkar inte som att det finns någon fungerande hjärna i moskvastaten.

Citat:
Kan du ge mig exempel?
Citera
2026-08-08, 11:40
Medlem
On Topic. Från verkligheten. Bloggen cornucopia:
Ukraina: Fyra mördade i rysk ballistisk robotattack mot Kyjiv varav ett barn – två ryska raff bombade
skriven av Lars Wilderang 2026-08-08 10:02
"Fyra civila mördades varav ett barn i en ny rysk terrorbombning med ballistiska robotar mot ett försvarslöst Kyjov. Ukraina bombade raffinaderiet i ryska Syzran och Ilskjiraffet i Krasnodar Kraj."

"10:03 Styrkorna för obemmande system ska träffat tolv fartyg ur den ryska skuggflottan senaste veckan och publicerade nu en film på detta, inklusive initalt hur en rysk SA-22 Greyhound wunderwaffe (Pantsir-S1)med tre luftvärnsrobotar misslyckas att skjuta ner en av de ukrainska attackdrönarna.

KOMMENTAR

Som bekant är det ont om tillfällen där detta ryska wunderwaffeluftvärn faktiskt träffat något, även om det sägs ha genomfört så kallad vänlig eld och skjutit ner ryskt flyg några gånger. Hypotesen är att Pantsir-S1 likt de flesta moderna ryska vapensystem bara är propaganda samt ett sätt för ryska oligarker i Putins krets att kunna dränera statskassan på pengar. Man hade inte räknat med att vapensystemen faktiskt skulle behöva användas, och därmed fungera"

"10:08 Film på hur Ukraina med FPV-drönare med någon form av räckviddsförlängare på signalen härjar mot en rysk Shahedbas på Donetsk flygplats. Bland annat slås en Shahed ut på marken och man träffar även fordon och byggnader där aktivitet registreras."
"10:09 Förmodligen har en rysk ubåt uppehålligt sig runt Bornholm samt mellan Tyskland, Borholm, Skåne och Danmark då förmodlige P-3 Orion ubåtsjaktflygplan uppehållit sig öster om Bornholm och sedan ävenbrittiska P-8 Poseidon söder om Skåne. Man kan förmoda att Sverige som Natoallierad också varit inblandad för att bevaka den ryska aktivitetet, t ex via våra egna ubåtar och ytstridsfatyg."
"Alltid påläsat Auonsson menar att det är kopplat till ARK GERMANIA, som transporterar militär trupp över Östersjön från Danmark till Lettland, vilket förmodligen är kopplat till skiftet mellan svensk och dansk bemanning av Natos stridsgrupp i Lettland.

Som medlemmar i Nato agerar man inte ensam."

"10:16 Film med ukrainska fiberoptiska FPV-drönare som svinar inne i byggnadsruiner där ryssarna försökt gömma sina fordon eller telekrigsystem, samt ligger på lur intill framryckningsvägar i väntan på att ryska fordon ska passera förbi."
Mer att läsa och se med länkar som visar och bevisar och en uppdaterad lägesanalys av hög kvalite't:
https://cornucopia.se/2026/08/ukraina-fyra-mordade-i-rysk-ballistisk-robotattack-mot-kyjiv-varav-ett-barn-tva-ryska-raff-bombade/
Uppdateras allteftersom.
Citera
2026-08-08, 11:55
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount

Jag bara väntade på den..

De där "nuke" pratet kan du stoppa upp dit "solen aldrig lyser"...

Primitiv primat-intelligens från 2022. Noll utveckling. Manuset och tiden står still för ryska diktaturens psykopater på flashback.

Ännu en lavett i ansiktet på psykopaten Putin.

Zelenskyy är i Belgrad i Serbien, dit den fege bunkerdvärgen Putin inte ens vågar åka. Zelenskyy ska ha möte med Vucic, samme Vucic som tillverkar och säljer artillerigranater till Ukraina för att döda ryska apor.

Zelensky's meeting with Serbian President Vucic is starting right now.

https://bsky.app/profile/wartranslated.bsky.social/post/3msko4lfiyc2g
Citera
2026-08-08, 12:01
Medlem
Snapcounts avatar
Såg efter det med patriot, och tillverkning i Tyskland. Artikeln är ifrån Dec. 2024 :

GRAFENWOEHR, Germany — Construction has begun on a facility in southern Germany that will produce upward of 1,000 Patriot missiles for NATO allies, as member nations act to boost munitions stockpiles depleted in the defense of Ukraine.

German government officials broke ground last month on an assembly line facility in Schrobenhausen, approximately 85 miles southwest of Tower Barracks in Grafenwoehr.

Missile deliveries are scheduled to begin in 2027, Abel said

They can be sold to other countries like Ukraine within the rules of U.S. export regulations, said a German Defense Ministry official, who spoke on condition of anonymity due to agency rules.

https://www.stripes.com/theaters/europe/2024-12-02/construction-begins-patriot-facility-germany-16032845.html

Står dock inget om antalet man kan producera per år. Hemligheter, hemligheter..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in