2026-08-08, 08:38
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Nu får du ge dig att dra korkade slutsatser ändå. Hur genom korkad kan man vara? Mot invandring för återinvandring mot HBTQ tramset och för låga skatter. Hur vänster är det?
Han likt många till vänster lägger allt fokus på mellanöstern och Palestina. Normala svenskar bryr sig inte alls om den konfliken och i den mån de gör det påverkar det kanske max kanske 5% hur man väljer att rösta. Vi har 100 problem på hemmaplan som är mer intressanta än om Israel eller Palestina härskar i Jerusalem. Det rör oss knappt alls.
Citera
2026-08-08, 08:40
Medlem
GanskaRoligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Slutligen så ljuger du. Det som skrivs i Talmud gäller någon som heter Maria som hade sex med en romersk soldat vid namn Panthera, men det finns inget som tyder på att det var Jungfru Maria som avsågs. Maria var ett vanligt namn redan då. Den teorin är sålunda långsökt och sprids mest av muslimer som du, i syfte att smutskasta judar.

Varför stod israeliska soldater med en slägga och slog sönder en staty av Jesus i Libanon? Varför går israelerna runt och spottar på kyrkor och slår kristna i Israel? Gå in på X så har du videomaterial för en hel dag.
Citera
2026-08-08, 08:40
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razordrake1355
Varför är det så svårt för SDare att acceptera att partiet SD inte är vad varken Denice Westberg, Tobias Andersson, Richard Jomshof eller Richard Sörman säger på Riks?

Jimmie Åkesson är INTE er gud och SD är INTE er religion

J.Å har gjort väldigt mycket bra för Sveriges nationalism, ja, fast precis som det finns första, andra och tredje vågens feminism så finns det även första, andra och tredje vågens nationalism osv, Jimmie tillhörde alltså den första vågen som lukrade upp väldigt mycket och krattade manegen åt andra, tex Kasselstrand, annars hade sånna som han aldrig kunnat sitta och säga vad dom säger nu

Om du är en hardcore SDare, förstå detta. AFSare och SDare spelar i samma lag!!!! vi står inte emot varandra, sluta vara helt jävla rabiata förfan, inse att båda behövs, och tänk inte tribalistiskt som att "AFS är mot SD" då är "AFS mot mig"

Nej, nej och nej. AFS är inte emot SD och du som är en hardcore SDare, DU ÄR INTE SD, DU HAR RÖSTAT PÅ SD TIDIGARE, DET ÄR BARA ETT PARTI. INTE DIN RELIGION
Helt rätt. jag har röstat på båda och jag är inte lojal till något parti. Röstar på det som jag tror kommer gynna Sverige mest i stunden. Just nu är det SD av det enkla skälet att alla röster behövs nu. Som jag sagt innan hade jag dock gärna röstat på AfS om det var säkert att tidö vann valet men så är det inte nu tyvärr.
Citera
2026-08-08, 08:46
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViribusUnitis
I UK har Lowe (Restore Britain, 1 mandat) erbjudit Farage (Reform UK) en allians -- intressant att notera att styrkeförhållandet där är minst lika skevt som mellan SD och AfS, snarare än jämnstort. Frågan blir då om ett sådant närmande någonsin är rationellt för det stora partiet, eller om det bara är relevant när flankpartiet redan visat parlamentarisk kapacitet (vilket Restore Britain ännu inte gjort i någon nationell mätning).
Det är verkligen inte sant. Ja de har bara ett mandat men det är ju pga first-past-the-post-systemet de använder. kollar man opinionsundersökningar så är den nationella sidan betydligt mer splittrad än här så att de går samman i en allians vore det guld värt. annars kan det utnyttjas av labour/tories till att splittra. Restore har 3-4% mot Reforms 23-25% så visst är det en stor skillnad men inte som här. Restore har ju tidigare också legat på 7-8%, det har vi aldrig sett AfS göra.

Kollar man medlemsantal är det betydligt jämnare till och med (runt 2:1):

Reform UK: Cirka 270 000–282 000 medlemmar (partiets egen webbplats anger 270k+, och rapporter från juli–augusti 2026 pekar på runt 281 000–282 000).

Restore Britain: Cirka 130 000–132 000 betalande medlemmar (enligt partiets egna uppgifter och Wikipedia i juni 2026; siffran har legat stabilt runt den nivån efter en snabb tillväxt från 50 000 i februari).
Citera
2026-08-08, 08:58
Medlem
citymormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Jag är helt enig. AfS skulle nog kunna köra en liknande kampanj igen men de vet ju att trots att 5k sluter upp i Stockholm får de max 1% speciellt nu när alla röster behövs. Som jag sade innan. hade 60% röstat på tidö hade jag absolut röstat på AfS. Samtidigt vore det bra om de fick 1% och gratis valsedlar sedan till nästa val. Innan man valde valsedlar i båset var det någon i min valkrets so slängt alla AfS-sedlar. Jag fick påtala det för valförrättarna (Och alla vet då vad jag röstade på, nu bryr jag mig inte men det är i praktiken valfusk).

Jag kommer rösta på AFS, ser det inte som en bortkastad röst. Jag vill visa SD att dom blivit veka och en del av etablissemanget.
SD vill ju ha invandring, anser att alla kan bli svenskar, kryper för Israel..kan inte med gott samvete rösta för mer av det.
Citera
2026-08-08, 09:26
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citymormor
Jag kommer rösta på AFS, ser det inte som en bortkastad röst. Jag vill visa SD att dom blivit veka och en del av etablissemanget.
SD vill ju ha invandring, anser att alla kan bli svenskar, kryper för Israel..kan inte med gott samvete rösta för mer av det.
Det är fine, alla får ju avgöra för sin del och jag var nära med Gustav Kasselstrand i SDU. Jag har suttit på SD:s riksdagskontor och lagt SDU-medlemskort i kuvert tillsammans med Gustav och gått till posten med fem lådor av tusentals kuvert. Även om jag inte alltid röstar AfS kommer jag alltid stödja Gustav, han har helhjärtat gett allt han kan för Sverige och uteslutningen av gamla SDU är fortfarande nåt som gör mig arg. Det var enbart prestige och makt som låg bakom.
Citera
2026-08-08, 09:43
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViribusUnitis
Jag är liktgiltig inför vad folk röstar på. Tror jag röstade på SD i Europaparlamentsvalet 2014. Svenskarnas Parti i riksdagsvalet 2014, vilket jag skämdes lite över givet extremistkopplingarna. Jag röstade på AFS 2018. Sedan dess har jag inte röstat eftersom mitt förtroende för parlamentarismen är så låg.

Mitt synsätt är att systemet inte behöver att du håller med om utfallet; det behöver bara din deltagandehandling för att kunna peka på valdeltagandesiffror som bevis på "folkviljan". Det är därför valdeltagande i sig (inte bara vem som vinner) rapporteras och används retoriskt av eliter -- en regering med 85% valdeltagande bakom sig kan hävda folklig förankring på ett sätt en regering med 40% inte kan, oavsett vilket parti som styr. Din röst är då inte bara instrumentell (påverka utfallet) utan konstitutiv (bidra till systemets självbild av att vara representativt).

Min tröskel för att rösta är högre; det hade krävt att det fanns en elitsplittring vilket hade manifesterat sig genom mycket större polarisering via partier. Många är naiva och tror "folkvilja" räcker, men i själva verket behöver man stöd i toppen på samhället för att driva förändring.

Newsflash: de bryr sig inte om folk väljer soffan heller. Om de vet att de kommer undan med så bara det minsta fikonlövet så rör det dem inte. Så någonstans där sprack din linje. Att rösta tar inte lång tid och är en signal, både till politiker och till dina medmänniskor. Politikerna bryr sig kanske inte men dina medmänniskor då?
Citera
2026-08-08, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norther1
oavsett vad man tycker om partiet innebär dess närvaro att SD framstår som mer rumsrena

På vilket sätt?
Citera
2026-08-08, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Ni kommer ge upp och sluta rösta på AfS själva när val efter val era röster bli bortkastad i sjön.

De flesta tänker inte på det sättet kring små partier, utan vill snarare stötta sitt parti oavsett storlek. Varför skulle folk rösta på ett parti som de inte känner att de matchar, bara för att det är mer populärt?
Citera
2026-08-08, 11:00
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Säger alltså ALLA judar detta? På en och samma gång?

Judarna är inte de enda som inte tror på jungfrufödsel. Det gäller precis alla andra religioner också, samt inte minst ateisterna (där vi vikingaättlingar ingår).

Men då vet vi att du är ett litet religionsbarn. Tror du att du är cool då eller?

Slutligen så ljuger du. Det som skrivs i Talmud gäller någon som heter Maria som hade sex med en romersk soldat vid namn Panthera, men det finns inget som tyder på att det var Jungfru Maria som avsågs. Maria var ett vanligt namn redan då. Den teorin är sålunda långsökt och sprids mest av muslimer som du, i syfte att smutskasta judar.
Jag är din kristen idiot. Muslimer tor inte att Jesus dogmen de tror också kom Jesus genom jungfrufödsel din obildade satan. Det avser Jungfru Maria jo. Men du vet väl att det var Talmud som upp fan dom olika könen och det var en Jude som utförde den första trans operationen. Det var dom perversa böckerna böckerna Hitler brände. Ingen slump att Judarna blivit hatade genom alla tider. Tex Aron säger helt ogenerat att Judar mördar inga oskyldiga. Då är man en vidrig psykopat.
Citera
2026-08-08, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Dom vill ha billig arbetskraft.

Varför ljuger ni alltid AfS partister och Örebromarxister? Tidö höjde lönegolvet för arbetskraftinvandring från vänsterns 13000kr till 34500kr för att 1) inte pressa ner svenska löner (dvs lönedumpning) 2) minska arbetskraftinvandring i Sverige.

Altenativ för Sparkande och Örebromarxister jobbar hårdt för att hjälpa vänstern återkomma i makten.
Citera
2026-08-08, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Varför skulle folk rösta på ett parti som de inte känner att de matchar, bara för att det är mer populärt?

Har du ens hörd om taktikröst? Jag själv röstar på Tidö utan att matcha med de 100% men för att blockera vänstermarxisternas inflytande i Sverige. Det är de vänstermarxisterna som har förstört Sverige genom deras inflytande under 80 av de 100 semaste år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in