Har passet hittats, som stals av Tord?! MGM har ju gått igenom huset, men varför själ han passet.
Kontanter som låg helt öppet och lätt tillängligt har ignorerats, men skåp och resten av boningen har gåtts igenom. Samt att bankomatkortet har användts i centrala härnösand och dragits in efter 3 misslyckade försök.
Även vittnet som beskriver föraren av den röda Volvo 740, som 50-60år och med grått skägg.
Om JJ utförde dubbelmordet ensam, kan det väl bara varit han själv som skrev det anonyma brevet? Kanske en påhittad historia där han själv tänker sig att han var medhjälparen och inte mördaren, eftersom det kändes mindre tungt att bära? Ändå inte vågar stå för det helt ut (anonym). Men följer rapportering om mordet. Kan han ha begått fler våldsbrott eller mord? Tror dock det var ögonblickets ingivelse, det rann över, okontrollerad vrede.
Men av vilken orsak skulle han hysa stark och plötslig vrede mot personer som han säger sig vara obekanta med och som befann sig hemmavid?
Senast redigerad av Detdundrar 2026-08-08 kl. 07:34.
Och än mer märkligt om Max begår mordet på Fruns födelsedag den 31a Maj.
Mycket möjligt att han lovat frun båthuset som en gåva på födelsedagen och det var därför det var så viktigt att få allting klart.
Nu är ju Max också död, mycket möjligt att det därför är så tyst om mordet från polisens sida och att fallet mer eller mindre är ett avslutat kapitel.
Dock tror jag inte alla pusselbitar är på plats och att det är fler inblandade än MGL.
Frågan är vad GHs första fru gör där.
Intressant äldre inlägg
Jag funderar varför inte fler är häktade efter JJ’s delvisa erkännande. En förklaring kan vara att de inte längre är vid liv utan JJ är den enda som är i livet av de inblandade.
Intressant äldre inlägg
Jag funderar varför inte fler är häktade efter JJ’s delvisa erkännande. En förklaring kan vara att de inte längre är vid liv utan JJ är den enda som är i livet av de inblandade.
Två okända GM som låter ett vittne hjälpa till efter ett dubbelmord och sedan lämnar vittnet vid liv? Hur troligt är det på en skala 1-5? Han störtljuger precis som Mats Alm.
Vi vet att JJ vandrade 4-5 timmar varje dag under total tystnad. Vandringarna utgick från hans bostad i södra Härnösand. Han kunde troligen hela "Härnön" utan och innan. Notera på denna karta att hela 4 vandringsleder möts vid Tors gård , syd Brattås. Här finns troligen förklaringen till deras "Möte". Min gissning "konflikt om var man får gena" över Tors tomt utlöste detta.
Den tvära vikingatypen, 2 meter Tor, har helt enkelt blivit förbannad på att JJ genar (ev återigen) och ev går för nära Tors hus, då Tor hugger ved bakom ladugården. Tor ryter till och då......
Vi vet att JJ vandrade 4-5 timmar varje dag under total tystnad. Vandringarna utgick från hans bostad i södra Härnösand. Han kunde troligen hela "Härnön" utan och innan. Notera på denna karta att hela 4 vandringsleder möts vid Tors gård , syd Brattås. Här finns troligen förklaringen till deras "Möte". Min gissning "konflikt om var man får gena" över Tors tomt utlöste detta.
Den tvära vikingatypen, 2 meter Tor, har helt enkelt blivit förbannad på att JJ genar (ev återigen) och ev går för nära Tors hus, då Tor hugger ved bakom ladugården. Tor ryter till och då......