2026-07-29, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Hur är läget med sånna i kiruna?

Det finns ingen kommun som undkommit kompetens regnet.
Det var väl rätt nyligen vi läste om en trippeldoktor som körde kolgrillen, i köket, i sin lägenhet. Man har dessutom läst om flertalet gånger när östafrikaner brutit upp golvet i vardagsrummet och startat öppen eld. Man måste ha hemkänsla som sagt.

Det får mig att tänka på Flashbacks kanske mest välformulerade rubrik.
"Nyfikna negrer nosade på brinnande lastbil - 200 dog!"

Eller när läkaringenjörerna frös på väg till jobbet, när dom var på väg över medelhavet. Startade öppen eld på däck. Med resultatet att båten eldhärjades så pass att den sjönk och hundratals drunknande.

Deras läkaringenjörer ligger på en sådan nivå att våra läkare och ingenjörer inte ens förstår deras avancerad praktiker. Sannerligen ett herrefolk.
Citera
2026-07-29, 15:32
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelbulle222
Det finns ingen kommun som undkommit kompetens regnet.
Det var väl rätt nyligen vi läste om en trippeldoktor som körde kolgrillen, i köket, i sin lägenhet. Man har dessutom läst om flertalet gånger när östafrikaner brutit upp golvet i vardagsrummet och startat öppen eld. Man måste ha hemkänsla som sagt.

Det får mig att tänka på Flashbacks kanske mest välformulerade rubrik.
"Nyfikna negrer nosade på brinnande lastbil - 200 dog!"

Eller när läkaringenjörerna frös på väg till jobbet, när dom var på väg över medelhavet. Startade öppen eld på däck. Med resultatet att båten eldhärjades så pass att den sjönk och hundratals drunknande.

Deras läkaringenjörer ligger på en sådan nivå att våra läkare och ingenjörer inte ens förstår deras avancerad praktiker. Sannerligen ett herrefolk.

Jodå, har hört skräckhistorier om hur de kan lösa vissa saker både med städning, odling, fukt, värme och kyla.
Pratade med en kille som skötte underhåll på hyreslägenheter och det en invandrarfamilj förstörde på ett år klarade en svensk familj inte ens i närheten under sin livstid. Han sa att han blev inte längre förvånad över hål i väggar, dörrar som var sönderslagna, golv som var upprivna, skadade eller helt enkelt dränkta i vatten.
Citera
2026-07-29, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Jodå, har hört skräckhistorier om hur de kan lösa vissa saker både med städning, odling, fukt, värme och kyla.
Pratade med en kille som skötte underhåll på hyreslägenheter och det en invandrarfamilj förstörde på ett år klarade en svensk familj inte ens i närheten under sin livstid. Han sa att han blev inte längre förvånad över hål i väggar, dörrar som var sönderslagna, golv som var upprivna, skadade eller helt enkelt dränkta i vatten.

Du kan ta negern ur djungeln, men inte djungeln ur negern.

Jag sitter i ett land som inte har HMF.. Behövs inte tas bort.
Det är dessutom ett historiskt ordspråk.
Senast redigerad av Kanelbulle222 2026-07-29 kl. 15:43.
Citera
2026-07-29, 18:03
Medlem
knarkhitlers avatar
Citat:
Jag vet att även om jag gör såhär så vet jag att det kan inte hända mer än att lågorna slår rakt upp, dom lugnar ner sig igen va.
Det kan inte brinna utanför det här området.
Det är likadant som i golfen, det enda som kan hända är att jag slår ett skitslag.
Jag dör inte av det.
Det är fittet som ligger nere i, det är det som brinner upp.

Klassiker

Sakta i backarna innan ni skyller det här på hudfärgshandikappade. Inavel är vanligt i nörrland.

Jag gissar på tjackpounders med bristfällig konsekvensanalys.
Senast redigerad av knarkhitler 2026-07-29 kl. 18:22.
Citera
2026-07-30, 01:28
Medlem
Jag tror mer på detta spår: samer som flyttar till lägenhet men har svårt att ge upp gamla vanor.
Citera
2026-08-06, 07:56
Medlem
Det ser ut att ha hänt på Åkaregatan 1 i Kiruna.

Där finns ett hyreshus som används av socialförvaltningen. Där samlar Kiruna kommun alla missbrukare mm.
Citera
2026-08-06, 07:59
Medlem
Ja, de lär ju garanterat inte få en krona från försäkringen efter det där.
Araber som ville grilla inne?
Citera
2026-08-06, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Ja, de lär ju garanterat inte få en krona från försäkringen efter det där.
Araber som ville grilla inne?
Det verkar snarare som missbrukare som gått loss.
Citera
2026-08-06, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NegerArne
Jag tror mer på detta spår: samer som flyttar till lägenhet men har svårt att ge upp gamla vanor.
Samer om några torde väl ha koll på hur man eldar säkert.
Citera
2026-08-06, 08:13
Medlem
Galejans avatar
Intressant hur många som gissar på araber och invandrare men helt missar att det grillades KORV. Varmkorv är inte särskilt vanligt bland människor från Mellanöstern. Däremot är det mycket vanligt bland etniskt svenska alkoholister i övre medelåldern.
Citera
2026-08-06, 08:20
Medlem
De brukar väl ha en eldstad mitt på golvet så det är väl det normala, både i alibaba och i samebyar? Det sista menar jag i lappkåta men där är ju öppet upptill i konstruktionen. Jättebra för alla mygg åker ut genom skorstenen med värme som lyfter luften. Varmt och skönt dock inne i tältet sittande på renskinn.
Citera
2026-08-07, 20:39
Medlem
Är ni muslimer allihopa? Korv är gott
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem