2026-08-07, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sokoke.Cute
Metadiskussion är aldrig intressant. 😴

Jag tycker som 74984793579835 ggr redan sagt att det inte går att göra en jämförelse mellan dem eftersom bevekelesgrund och tillvägagångssätt är så pass olika. Ja, man kan diskutera vilket sätt som är den snabbaste vägen till ligg för en del män. En del män kommer som sagt aldrig att vara intresserade av att köpa tillfälliga sexuella tjänster för att det inte är deras grej. Andra tycker att bordellbesök är magiska. Det är olika. Tycke och smak. Det finns inget påvisbart rätt eller fel och man vill inte ju vara den där jobbiga jävlen som sitter och tjatar om kalopsen i matlådan. Den orkar ingen med.

Lite på det temat så så tror jag faktiskt inte att mina kunders "dejter" (läs: fruar/sambos) vet om att deras män köper sex. Det verkar vara nåt som görs i hemlighet. Men vad kvinnor vill och inte vill göra med sexköpare är ju verkligen inte topic här.

Och ändå tjatar du om vad kvinnor och sexsäljare vill och inte.

Så huruvida sexsäljaren tycker det är magiskt eller inte att sälja sex är liksom inte relevant i den här tråden. Det som är relevant är det manliga perspektivet. Att dejting kan vara magiskt för kvinnor som dig och Tomatkungen är inte heller särskilt relevant. Frågan är vilket som är mest fördelaktigt för MÄN. Och det kan såklart vara olika för olika män. Men att kvinnor ska komma in här och prata om att dejting är magiskt blir ju helt fel och tillför ju ingenting annat än irrelevanta perspektiv.
Citera
2026-08-07, 19:35
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Som sexarbetare är det alltid svårt att nå fram, oavsett vem man pratar med. Alla vet hur horan har det/vad horan tycker men ingen vill prata med horan.

Det verkar vara ganska vanligt att många kunder här på forumet försöker intala sig själva att sexarbetaren är kåt på riktigt och njuter så skönt, att det är detsamma som att dejta vanligt osv. En del har gått till extrema längder för att visa (intala sig själva) att det är så. Ambivalens är ordet.

Om vi nu ska återknyta till TS så är alltså min erfarenhet som sexarbetare som sagt att många av mina kunder gör både och. De "dejtar vanligt" (är gifta eller har andra relationer) samtidigt som de köper tillfälliga sexuella tjänster. Alla mina befintliga kunder gör det. I den här TS är det så svart eller vitt. Man gör antingen eller. Vad är bäst? Men min erfarenhet är som sagt att det är väldigt vanligt att kunder gör både och. Det ena utesluter liksom inte det andra. Det finns som sagt tusen olika orsaker till att kunder köper sex, och jag tänker som sagt inte så mycket på varför. Det är kundens ensak liksom.

Hela den här diskussionen blir så endimensionell och platt om man inte kan se nyanserna i det här. Även om man är sk utomstående så borde man kunna förstå att allt inte är så svartvitt som det som det frågas om i TS.
Vad är det du ska nå fram med?

Om du nu säljer sex - då har du valt det. Varför ska nån intressera sig för vad du tycker om det, och ditt perspektiv på köparna? De vet att du vill tjäna pengar (i din fantasi). Det finns inget att gå vidare med där. Bara i din ego-fantasi finns det här intresset från män att lära känna en smart och världsvan kvinna på djupet. Och bara i din fantasi sitter riktiga horor och tänker på det. De tänker på hur de kan mjölka en torsk som precis glidit in på stället på så mycket pengar de bara kan. Det är det här jag menar med att de är luttrade. De är inga snälla flickor som bara är på jobbet, de jobbar och är ganska slipade.

Att det finns runkgubbar som skriver om sina runkfantasier på internet har lite med verkligheten att göra. Sen är det så att det är horans jobb att charma mannen lite, för att sälja mer tjänster eller få en återkommande kund. Det är såklart det männen runkar lite åt på internet, att horan sa att de hade stor kuk och "fuck me harder baby"... Men det är lika mycket en fantasi som din egen är.

Tråden ska jämföra om det verkligen är bättre att dejta, eller att gå på en bordell. Ganska simpelt. Den mellanmänskliga kontakten och så kan tas med i kalkylen, men från ett manligt och sexuellt perspektiv. Snart kommer jag börja rapportera ovidkommande inlägg.
Senast redigerad av Negerhanen 2026-08-07 kl. 19:48.
Citera
2026-08-07, 19:42
Medlem
Sokoke.Cutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Jag vände mig bara emot påståendet "men sexköp är inte magiskt för säljaren". Vilket ju blir irrelevant i en tråd som handlar om det manliga perspektivet. Det enda som betyder något inom ramen för den här tråden är ju huruvida det är magiskt för mannen eller inte.

Du förstår fortfarande verkligen vad jag försöker säga? Snälla du. Det är inte irrelevant eftersom det uttalandet betyder att jag tycker att det inte finns nån sexuell och äkta ömsesidighet i ett sexköp. Det är det jag hela tiden försöker säga. Ömsesdigheten och äktheten saknas i ett sexköp. Bevekelsegrunder och tillvägasgångssätt i sexköp vs dejting är så olika att de inte kan jämföras.

Ja för en del män är sexköp enklaste eller enda vägen att ligga, men det är inte samma sak som att dejta. Det är så olika företeelser att det inte de inte ens går att jämföra. Tycker jag. Om du vägrar och/eller inte förmår förstå vad jag försöker säga så vet jag inte vad mer jag kan göra. Du sitter och tjatar vidare om kalopsen när andra bytt samtalsämne till vädret på tisdag. Dumstruten på. Lite så.
Senast redigerad av Sokoke.Cute 2026-08-07 kl. 19:48.
Citera
2026-08-07, 19:42
Medlem
Citat:
Enligt Tomatkungen vill kvinnor inte dejta män som köper sex. Det har hon skrivit i otaliga trådar genom åren. Så det är ju bra om dina inlägg kan vidga Tomatkungens världsbild något.

Självklart kan man göra båda. Men för den sakens skull kan man förstås göra en jämförelse mellan dem.

Nej, vet kvinnan om att mannen hon ska till att dejta köper sex, så blir han givetvis ointressant. Detsamma om hon skulle få reda på att han dejtar andra/ligger med andra. Kvinnor vill i regel känna sig som den enda för mannen hon ska gå ut på dejt med. Där skiljer sig inte män och kvinnor åt, vet du.

Och det Sokoke.Cute skriver om är ju män som redan är i relationer. Och som sedan går till sexsäljare. Dvs.: är otrogna. För frugan reda på det, lär hon ta ut skilsmässa. Men inte säkert hon får veta.

Citat:
Metadiskussion är aldrig intressant. 😴

Jag tycker som 74984793579835 ggr redan sagt att det inte går att göra en jämförelse mellan dem eftersom bevekelesgrund och tillvägagångssätt är så pass olika. Ja, man kan diskutera vilket sätt som är den snabbaste vägen till ligg för en del män. En del män kommer som sagt aldrig att vara intresserade av att köpa tillfälliga sexuella tjänster för att det inte är deras grej. Andra tycker att bordellbesök är magiska. Det är olika. Tycke och smak. Det finns inget påvisbart rätt eller fel och man vill inte ju vara den där jobbiga jävlen som sitter och tjatar om kalopsen i matlådan. Den orkar ingen med.

Lite på det temat så så tror jag faktiskt inte att mina kunders "dejter" (läs: fruar/sambos) vet om att deras män köper sex. Det verkar vara nåt som görs i hemlighet. Men vad kvinnor vill och inte vill göra med sexköpare är ju verkligen inte topic här.

Kloka ord, åter!
Citera
2026-08-07, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhanen
Jag vet.

För att förstå detta måste du kunna tolka saker lite mellan raderna. Jag har aldrig sagt att de är riktigta horor, de är "hoes" alltså det är typ som att vara en femme fatale om tant är bekant med uttrycket?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Femme_fatale

Att vara sexig och att sälja en sexuell tjänst är två helt olika saker.

En femme fatale är sexig. Inte prostituerad.

En prostituerad behöver nödvändigtvis inte vara sexig. Hon/han säljer ju framförallt en sexuell tjänst/upplevelse.
Citera
2026-08-07, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nej, vet kvinnan om att mannen hon ska till att dejta köper sex, så blir han givetvis ointressant. Detsamma om hon skulle få reda på att han dejtar andra/ligger med andra. Kvinnor vill i regel känna sig som den enda för mannen hon ska gå ut på dejt med. Där skiljer sig inte män och kvinnor åt, vet du.

Och det Sokoke.Cute skriver om är ju män som redan är i relationer. Och som sedan går till sexsäljare. Dvs.: är otrogna. För frugan reda på det, lär hon ta ut skilsmässa. Men inte säkert hon får veta.

Kloka ord, åter!

Det är väl inte alls givet. Det är bara dina fördomar. Du är så trångsynt.

Men du får väl fråga Sokoke.Cute då om någon av hennes många sexköpare har en fru som vet om att han köper sex.
Citera
2026-08-07, 19:53
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Att vara sexig och att sälja en sexuell tjänst är två helt olika saker.

En femme fatale är sexig. Inte prostituerad.

En prostituerad behöver nödvändigtvis inte vara sexig. Hon/han säljer ju framförallt en sexuell tjänst/upplevelse.
Nu är du ute på djupt vatten.

Citat:
En femme fatale är en kvinnlig rollfigur inom drama, som på ett raffinerat sätt använder sin sexuella attraktion för att uppnå sina syften

Läs och begrunda det fetade. Vad kan det betyda?

En prostituerad måste naturligtvis vara sexig eftersom hon säljer sex.

Ju mindre sexig man är, ju mindre kan man ta i arvode och ju färre kunder får man. Och är man inte sexig alls då får man nog inte en enda kund. Hence varför män inte kan sälja sex i nån större utsträckning.
Citera
2026-08-07, 19:55
Medlem
Citat:
Det finns massor med böcker om "omöjlig kärlek". Ingen slump att den av kvinnor mest lästa boken genom tiderna bygger på BDSM, och en kvinna som blir dominerad, förnedrad och piskad.

Som sagt, du försöker verkligen desperat klamra dig fast vid din naiva världsbild.

Jag vände mig bara emot påståendet "men sexköp är inte magiskt för säljaren". Vilket ju blir irrelevant i en tråd som handlar om det manliga perspektivet. Det enda som betyder något inom ramen för den här tråden är ju huruvida det är magiskt för mannen eller inte.

Vad kvinnor går igång på kan man se på deras agerande. T ex att de alla blev helt besatta av 50 shades of grey när den kom. Vi som dejtat kvinnor eller pratat med vet också hur mycket de går igång på tanken att bli dominerade. Det finns som sagt undersökningar och studier osv. Så jodå, vi kan uttala oss om dessa saker.

Och du bortser återigen kring att den framförallt handlar om en kvinna som inte fullt ut får det hon vill ha: mannen hon åtrår och älskar. Det teamat finns i måååånga andra serier, filmer etc. Sex And The City. Carrie som vill ha mr Big... och får honom och och till. En mycket populär serie bland kvinnor! Helt utan BDSM-inslag! men. Till slut får Carrie sin mr Big och 50 nyanser-bruden gifter sig med sin mr Grå! De får sina sagoprinsar!

Och det är ju det dejting också handlar om! För både män och kvinnor: "kommer jag kunna få denna underbara människa eller inte?", det är ju en del av spänningen! Och då ger hennes/hans hand i sin egen hand, en rejält kåtslag! Spänningen, ömsesidigheten, det genuina, djupet... finns där! Vid dejting! I dejtingens bästa form!

Vid sexköp vet du ju att du kommer få sex. Du vet även att du kommer få just det sex du själv vill. Sexet kan säkert vara magiskt för det. men du går miste om rejält mycket om du bara ägnar dig åt sexköp och aldrig åt dejting.

Och dejting och sexköp är två helt olika saker.
Läs Sokote.Cutes inlägg. Hon beskriver skillnaden så bra.
Läs även ArtificiellElegans inlägg. Också mycket kloka ord.
Citera
2026-08-07, 19:56
Medlem
Citat:
Det är väl inte alls givet. Det är bara dina fördomar. Du är så trångsynt.

Men du får väl fråga Sokoke.Cute då om någon av hennes många sexköpare har en fru som vet om att han köper sex.

Livserfarenhet, Joe88, livserfarenhet. Inte fördomar.

Hon skriver ju att hon tror att de inte vet om det.
Citera
2026-08-07, 19:59
Medlem
Citat:
Du förstår fortfarande verkligen vad jag försöker säga? Snälla du. Det är inte irrelevant eftersom det uttalandet betyder att jag tycker att det inte finns nån sexuell och äkta ömsesidighet i ett sexköp. Det är det jag hela tiden försöker säga. Ömsesdigheten och äktheten saknas i ett sexköp. Bevekelsegrunder och tillvägasgångssätt i sexköp vs dejting är så olika att de inte kan jämföras.

Ja för en del män är sexköp enklaste eller enda vägen att ligga, men det är inte samma sak som att dejta. Det är så olika företeelser att det inte de inte ens går att jämföra. Tycker jag. Om du vägrar och/eller inte förmår förstå vad jag försöker säga så vet jag inte vad mer jag kan göra. Du sitter och tjatar vidare om kalopsen när andra bytt samtalsämne till vädret på tisdag. Dumstruten på. Lite så.

Det går alldeles utmärkt att jämföra sexköp och dejting.

Hela poängen med en jämförelse är ju att jämföra OLIKA saker med varandra. Duh.

Det kvittar att det inte finns någon ömsesidighet i ett sexköp, eller att en kvinna/sexsäljare som du tycker att det inte gör det. Det relevanta här är det manliga perspektivet.

Men syftet var inte att dra igång detta igen, utan jag svarade på Tomatkungens anklagelse i ett tidigare inlägg och för att göra det behövde jag påminna henne om kontexten. Så dumstruten kan du sätta på dig själv
Citera
2026-08-07, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhanen
Nu är du ute på djupt vatten.

Läs och begrunda det fetade. Vad kan det betyda?

En prostituerad måste naturligtvis vara sexig eftersom hon säljer sex.

Ju mindre sexig man är, ju mindre kan man ta i arvode och ju färre kunder får man. Och är man inte sexig alls då får man nog inte en enda kund. Hence varför män inte kan sälja sex i nån större utsträckning.

Vad skadad du verkar vara!

Att vara femme fatale och använda sin sexighet för att uppnå olika syften är inte att sälja sex. Hon har ju inte ens sex, utan är bara sexig. och får folk att spela efter hennes pipa genom att vara just: sexig.

På bordellerna du besöker är säkert de prostituerade sexiga. Eftersom de måste, då de konkurrerar om kundernas pengar. Men tror du ärligt talat att den prostituerade som behöver pengar till knark tex. kommer springa runt och "vara sexig"? Trafficking-offret? Hon som säljer sex för att självskada?

I Sverige är det nästan lika vanligt att män säljer sex som att kvinnor gör det. I Folkhälsomyndighetens undersökning från 2017 svarade 1.5% av kvinnorna och 1% av männen att de tagit emot pengar för sex/sålt sex.

Och 0.5% av kvinnor har köpt sex. Och 1/10 män har köpt sex.
Citera
2026-08-07, 20:06
Medlem
Citat:
Livserfarenhet, Joe88, livserfarenhet. Inte fördomar.

Din livserfarenhet ger jag inte mycket för. Du tror ju att ett bordellbesök består av att man åker dit, har sex en gång och sen åker hem igen. Eller att kvinnor fantiserar om bröllop snarare än om att bli våldtagna eller piskade. Går liksom inte att ta på allvar.

Och det finns givetvis gott om kvinnor som vet om att deras män har köpt sex och/eller fortfarande gör det och som ändå inte tagit ut skilsmässa. Som är ok med det osv.

Citat:
Hon skriver ju att hon tror att de inte vet om det.

Jaha så hon sitter bara och tror saker nu? Jag trodde hon hade stenkoll på exakt vad som försiggår i alla sina kunders hjärnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in