2026-07-14, 22:44
Moderator
kvm3s avatar
Som prodrog till RC-klassikern 4-HO-MET (dvs 4-PRO-MET omvandlas till 4-HO-MET i kroppen) upplever jag att denna substans har fått oförtjänt lite uppmärksamhet. Varje gång känns som att resa tillbaka till de visuella tripparna från Prisman för 15 år sen
Citera
2026-08-02, 14:46
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Beställde en sån där lite flaska, är det som jag minns 4-aco-met är det ju trevligt.
Citera
2026-08-02, 16:50
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Som prodrog till RC-klassikern 4-HO-MET (dvs 4-PRO-MET omvandlas till 4-HO-MET i kroppen) upplever jag att denna substans har fått oförtjänt lite uppmärksamhet. Varje gång känns som att resa tillbaka till de visuella tripparna från Prisman för 15 år sen

Låter ju riktigt härligt! Köpte några gram från Prisman på den tiden, och 4-ho-met är nog den tryptamin som jag laborerat mest med. Minns den säregna smaken än idag när man blandade ut pulvret med vatten och svepte. Är det lika snabb stigning med den här? Med originalet minns jag att det gick väldigt fort från första obehagskänslorna tills det att man var mitt uppe i peaken. Fantastisk substans.

Trippar väldigt sällan nuförtiden, kan bli någon toppisresa varannan höst/vinter. Men nu kliar det i fingrarna. Får kanske bli ett gram.
Citera
2026-08-02, 22:09
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
Låter ju riktigt härligt! Köpte några gram från Prisman på den tiden, och 4-ho-met är nog den tryptamin som jag laborerat mest med. Minns den säregna smaken än idag när man blandade ut pulvret med vatten och svepte. Är det lika snabb stigning med den här? Med originalet minns jag att det gick väldigt fort från första obehagskänslorna tills det att man var mitt uppe i peaken. Fantastisk substans.

Trippar väldigt sällan nuförtiden, kan bli någon toppisresa varannan höst/vinter. Men nu kliar det i fingrarna. Får kanske bli ett gram.
Kul att höra av en likasinnad 4-HO-MET-fantast, den var verkligen en höjdarsubstans för allt från ravefester och skogspromenader till socialt stughäng eller bara ligga själv i soffan och smälta under en filt

Har själv endast testat 4-PRO-MET i färdig droppform, där dropparna är duktigt bittra till smaken. När effekterna sätter igång efter sisådär trekvart går det relativt snabbt vidare upp till peak. Fritt från obehag under onset för min del under samtliga trippar på denna substans.
Citera
2026-08-04, 10:53
Medlem
Citat:
Kul att höra av en likasinnad 4-HO-MET-fantast, den var verkligen en höjdarsubstans för allt från ravefester och skogspromenader till socialt stughäng eller bara ligga själv i soffan och smälta under en filt

Har själv endast testat 4-PRO-MET i färdig droppform, där dropparna är duktigt bittra till smaken. När effekterna sätter igång efter sisådär trekvart går det relativt snabbt vidare upp till peak. Fritt från obehag under onset för min del under samtliga trippar på denna substans.
Vill minnas att 4-aco-met hade ett ganska kort med intensivt rus, typ 4-6 timmar. Stämmer det på denna också?
Citera
2026-08-04, 21:38
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Vill minnas att 4-aco-met hade ett ganska kort med intensivt rus, typ 4-6 timmar. Stämmer det på denna också?
Jepp, stämmer bra.
Citera
2026-08-05, 11:02
Medlem
Ja det där funkade som jag förväntade mig. Har varit så konstigt deprimerad en kortare tid och tänkte jag skulle trippa lite för att bryta det. Det verkar ha funkat faktiskt, känner mig mer normal idag än jag gjort på flera veckor.

Tog ca 12 droppar, som jag pluggade med lite vatten. Var ensam och hamnade framför div dj-set på YouTube. Tror det hade varit bättre att bara lyssna på musik och blunda.

22:00-04:00 somnade snabbt.

En hel del illamående, hade inte ätit på ganska länge innan.

Gissar att det tar år innan flaskan åker fram igen.

Bra grejer skulle jag säga.
Citera
2026-08-05, 18:50
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:

Låter väldigt härligt!

Eller hur! En otroligt mångsidig substans och kanske den med flest användningsområden av dem alla. Den funkar ju till det mesta, precis som du skriver.

Många påstod att den var platt och meningslös, men det tycker då inte jag. För även om den vid rätt tillfällen kunde brukas för skojs skull så besatt den helt klart potentialen för mer än så.

Sen är ju kurvan gällande dos och effekt är ju inte direkt linjär heller. Det bär snabbt iväg och underskattar man dess kraft så kan man allt få sig en smäll på fingrarna.

Och till syvende och sist så är det ju det mänskliga sinnet som besitter det faktiska djupet, oavsett substans.

Men ja, framförallt så är den otroligt vacker - en skönhet jag inte skådat på väldigt länge.

Verkar som att den bara är aningen mindre dospotent än sitt original?
Citera
2026-08-07, 12:35
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Låter väldigt härligt!

Eller hur! En otroligt mångsidig substans och kanske den med flest användningsområden av dem alla. Den funkar ju till det mesta, precis som du skriver.

Många påstod att den var platt och meningslös, men det tycker då inte jag. För även om den vid rätt tillfällen kunde brukas för skojs skull så besatt den helt klart potentialen för mer än så.

Sen är ju kurvan gällande dos och effekt är ju inte direkt linjär heller. Det bär snabbt iväg och underskattar man dess kraft så kan man allt få sig en smäll på fingrarna.

Och till syvende och sist så är det ju det mänskliga sinnet som besitter det faktiska djupet, oavsett substans.

Men ja, framförallt så är den otroligt vacker - en skönhet jag inte skådat på väldigt länge.

Citat:
Verkar som att den bara är aningen mindre dospotent än sitt original?
Det stämmer bra. I fribasform är 4-PrO-MET 26% tyngre än 4-HO-MET, medan den i saltform är 22% tyngre än motsvarande form av 4-HO-MET och som fumaratsalt är 17% tyngre än sin 4-HO-MET-motpart.

Den senare - fumaratsaltformen - är den vanligaste för distribution av tryptaminer i fast form (exempelvis prismans gamla 4-HO-MET back in the days, men även DMT, DPT, resterande 4-HO-*, 4-AcO-*, 5-MeO-* med flera). Jag vet inte säkert huruvida dropparna som säljs är baserade på fumaratsaltlösning, men det känns som en rimlig gissning att utgå ifrån.

Med tanke på att viktskillnaden är så pass lik mellan de olika formerna torde en faktor på ungefär 1,2 (dvs öka vikten med 20%) gå att använda för att få en hyfsat korrekt översättning oavsett form. Alltså att 10 mg 4-HO-MET motsvaras av ungefär 10*1,2 = 12 mg 4-PrO-MET
Citera
2026-08-07, 13:25
Medlem
Är denna laglig att köpa? Jag har inte lyckats hitta tillförlitlig information om hur det förhåller sig.
Citera
2026-08-07, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonin
Är denna laglig att köpa? Jag har inte lyckats hitta tillförlitlig information om hur det förhåller sig.

Japp denna är i skrivande stund laglig men är dock under utredning för om den ska klassas.

Så det är lugnt att beställa online inrikes eller från annat EU-land
Citera
2026-08-21, 08:01
Medlem
Är det någon som har provat Mo****l**s pellets och kan ge en recension?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in