2026-08-07, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djuse
Ja hans karriär är i stor fara nu. Hyllad på galor. Rätt stor i truten.

Pratar han mumintrollsvenska?
Citera
2026-08-07, 10:43
Medlem
Sedan är det ju så att vi inte hört ett pip från de två personerna som äger stall Denco där personen i fråga VAR huvudtränare för ca 50 hästar....
Stallet äger alla dessa hästarna.
Dessa personerna borde ju ta sitt ansvar i det hela kan jag tycka!

Märkte nu att ST (Svensk Travsport) plockat bort personen från deras hemsida.
Det går inte längre att söka på namnet och få upp någon info.
Antar man håller på och kastar om alla hästarn till andra tränare nu?? (Kan man hoppas)

Här kan ni se hur detta framskrider.

https://sportapp.travsport.se/sportinfo/owner/ts243490/horses
Senast redigerad av ElitPerra 2026-08-07 kl. 10:46.
Citera
2026-08-07, 10:45
Medlem
Snacka om att han lider av aggressions problem säkert inte första gången han ger sig på hästarna.
Nu är det upp till bevis för svensk travsport...ge ett riktigt kännbart straff inte bara en tillsägelse/varning. Ett kännbart straff kan kanske få mörker talet att passa sig.
Tysthets kultur råder i dem flesta tävlingsgrenar inte bara inom hästsporten. Men det är ALDRIG ok att slå en häst eller annan djur för den delen.
Hästarna har inte valt dig utan det är du som valt de behandla de med respekt och kärlek...
Citera
2026-08-07, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Hur är din relation till Veikko eftersom du lade upp detta från början? Sedan bör vi nog avvakta Veikkos version om händelseförloppet och framför allt orsaken till händelsen innan vi fördömmer agerandet helt.

Varför väljer man att transportera utan mellanvägg och ej uppbunden? Inget säkerhetstänk alla!?

Jag tycker det är mer intressant vad ST kommer att göra för att komma åt rötäggen i travsporten. Veikko är varken den första eller sista som kommer att göra något dylikt tyvärr.
Citera
2026-08-07, 11:03
Medlem
Det bästa han kan göra är att så snabbt som möjligt gå ut offentligt och erkänna sitt misstag.
Har han problem med aggression så får han gå en Anger Management kurs.
Har han problem med spriten så får han ta hjälp med det osv.....
Det är inte försent för han är ung ju.

Citat:
Ursprungligen postat av Svca
Snacka om att han lider av aggressions problem säkert inte första gången han ger sig på hästarna.
Nu är det upp till bevis för svensk travsport...ge ett riktigt kännbart straff inte bara en tillsägelse/varning. Ett kännbart straff kan kanske få mörker talet att passa sig.
Tysthets kultur råder i dem flesta tävlingsgrenar inte bara inom hästsporten. Men det är ALDRIG ok att slå en häst eller annan djur för den delen.
Hästarna har inte valt dig utan det är du som valt de behandla de med respekt och kärlek...
Citera
2026-08-07, 11:20
Medlem
Conny63s avatar
Idag blir det intressant kl 12.00 på ATG live om detta som hänt . Robin Malmgren på ATG gillar jag.han säger ofta vad han tycker om körningar mm mm tror han inte kommer vara nådig om han sett filmen.
Citera
2026-08-07, 11:33
Medlem
1335991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baron-brazil
Det är så enkelt. Bara googla Stall Denco så får du fram namnet.
Jag försökte med detta!!!
Men,fick namnet via Facebook!!!
Citera
2026-08-07, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storanglaren
Pratar han mumintrollsvenska?
Ha ha ! Ja typ. Har lyssnat en del på honom. Han vet vad som förväntas att han ska säga.
Hyllar sitt team och sin trav grupp. Men det klingar lite skevt då hela han skriker ” One man show ”
Citera
2026-08-07, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conny63
Idag blir det intressant kl 12.00 på ATG live om detta som hänt . Robin Malmgren på ATG gillar jag.han säger ofta vad han tycker om körningar mm mm tror han inte kommer vara nådig om han sett filmen.
Robin säger alltid vad han tycker
Citera
2026-08-07, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElitPerra
Sedan är det ju så att vi inte hört ett pip från de två personerna som äger stall Denco där personen i fråga VAR huvudtränare för ca 50 hästar....
Stallet äger alla dessa hästarna.
Dessa personerna borde ju ta sitt ansvar i det hela kan jag tycka!

Märkte nu att ST (Svensk Travsport) plockat bort personen från deras hemsida.
Det går inte längre att söka på namnet och få upp någon info.
Antar man håller på och kastar om alla hästarn till andra tränare nu?? (Kan man hoppas)

Här kan ni se hur detta framskrider.

https://sportapp.travsport.se/sportinfo/owner/ts243490/horses
Ja en kommentar från Stall Denco hade ju varit välkommet.
Citera
2026-08-07, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djuse
Ja en kommentar från Stall Denco hade ju varit välkommet.

Hör vi inget fr stallet, travsporten, polisanmälan i närtid, så är saken utagerad.
Små engagerade hästägare, får än en gång ”spotta i nävarna”, och se större stall plocka loverna. Staten o kontrollerande myndigheter, drar på musslan dräkten, likaså kuskar o annan personal som oftast är i stallen på nåder..
Citera
2026-08-07, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElitPerra
Youtube plockade bort dessa videos och gav mig en varning.
Det var det värt!

För att bringa lite klarhet i detta ställer jag frågan. Det var alltså du som lade upp på youtube och därför fick du varning? Du hade alltså hittat videon på någon annat forum först. I så fall vilket?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in