2026-08-06, 21:14
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Jag använder samma källor som du. Samma sökningar. Samma information som finns på nätet.
Jag har inte varit och räknat själv.

Då måste det vara godkänt.

Äh sluta tramsa nu, lilla fåntratt.

Nu har vi rett ut att ursprungskällan till dom siffror du angav var (drumroll): Ukrainska Generalstaben.

Du tycker att det låter som en pålitlig oberoende källa? Ok fine, det är din business.
Jag tror att dom siffror som Ukraina väljer att redovisa bara är en del av informationskriget. Inget att ta bokstavligt.
Citera
2026-08-06, 21:25
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Märkligt att de inte sätter 2300 varje dag då.

Men du gör som du vill.

Poängen har du ändå bommat.

Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Äh sluta tramsa nu, lilla fåntratt.

Nu har vi rett ut att ursprungskällan till dom siffror du angav var (drumroll): Ukrainska Generalstaben.

Du tycker att det låter som en pålitlig oberoende källa? Ok fine, det är din business.
Jag tror att dom siffror som Ukraina väljer att redovisa bara är en del av informationskriget. Inget att ta bokstavligt.
Citera
2026-08-06, 21:27
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanUC
Patrik Baab och Glenn Diesen om kravet för krig
Hur Ukraina gjordes till ett verktyg för ökade kapitalvinster
Europas stater i ekonomiskt förfall och skuld, och vad är då bättre än ett krig mot Ryssland
Merz politik är mot det Tyska folket, till förmån för Amerikanskt kapital BlackRock Inc
Europa föra krig mot ryzzland?
moahahahha....
tror ni själva på dessa sinnesslöa konspirationsteorier?
Citera
2026-08-06, 21:44
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Märkligt att de inte sätter 2300 varje dag då.

Varför är det märkligt? Det där får du nog ta och utveckla.

Citat:
Poängen har du ändå bommat.

Bommat vad? Min enda poäng var egentligen att du säkert hade en suspekt källa, till siffrorna du väljer att tro på.
Och det visade det sig att du hade också.

Är du ytterligare en av Ukraina-anhängarna i dom här trådarna som gillar att supa till lite på kvällskvisten och bara sitter och tjafsar emot i fyllan? Känns liksom som att man fått mindre och mindre vettigt ur dig ju längre kvällen lidit.
Citera
2026-08-06, 21:45
Medlem
RobbanUCs avatar
Alex och Alexander diskuterar Zelenskis krav på väst att ge mera vapen och att attackera ännu längre in i Ryssland
Citat:
Russia Rearms, West Disarms. Zelensky Wants US to Strike Russian Missile...
https://www.youtube.com/watch?v=q2JQZ9ZS2mE&list=UUdeMVChrumySxV9N1w0Au-w&index=1

Trots kriget så finns det tydligen gott om pengar i Ukraina, för vissa vill säga...
Citat:
Monaco : a record-breaking deal worth €471 million
The ultra-luxury real estate market has just reached a new historic milestone. Ukrainian businessman Rinat Akhmetov, considered the wealthiest man in his country, has purchased an exceptional apartment in Monaco for €471 million. A true record !
https://magazine.luxus-plus.com/en/monaco-a-record-breaking-deal-worth-e471-million/
Citera
2026-08-06, 21:52
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:

Bommat vad? Min enda poäng var egentligen att du säkert hade en suspekt källa, till siffrorna du väljer att tro på.

Är du ytterligare en av Ukraina-anhängarna i dom här trådarna som gillar att supa till lite på kvällskvisten och bara sitter och tjafsar emot i fyllan? Känns liksom som att man fått mindre och mindre vettigt ur dig ju längre kvällen lidit.
Läs här, med källhänvisning, tomte.

https://en.wikipedia.org/wiki/Casualties_of_the_Russo-Ukrainian_war

Det finns en app som gör svåra texter lättlästa om du får problem.
Citera
2026-08-06, 21:55
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Du tror inte på siffror.
Ändå så är de olika. Inte på en genomgående hög nivå.

Märkligt att man måste mobilisera, om siffrorna inte stämmer.
Citat:

Citera
2026-08-06, 22:48
Medlem
RobbanUCs avatar
Borzzikman om resultatet av Zelenskis 40-dagars.

Citat:
The ORDER was Executed: Russia for the First Time Blew up Zelensky's Underground Lair in DNIPRO
https://www.youtube.com/watch?v=51wL9POAeUo
Citera
2026-08-07, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanUC
Alex och Alexander diskuterar Zelenskis krav på väst att ge mera vapen och att attackera ännu längre in i Ryssland

Trots kriget så finns det tydligen gott om pengar i Ukraina, för vissa vill säga...

Krav?

Ryssland är tydligen inte längre rädd för Nato:
https://www.thebarentsobserver.com/security/satellite-imagery-indicates-airdefence-systems-redeployed-from-severodvinsk/453512
Citera
2026-08-07, 11:36
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Du tror inte på siffror.

Nä jag tror inte automatiskt på en siffra bara för att jag ser den på internet. Det är väl kanske skillnaden mellan oss två i sånt fall.

Citat:
Ändå så är de olika. Inte på en genomgående hög nivå.

Vad snackar du om?

Citat:
Märkligt att man måste mobilisera, om siffrorna inte stämmer.

Trist för din poäng att du har fel i sak. Finns inget beslut om att Ryssland "måste" mobilisera. Ingen sådan plan har heller offentliggjorts från ryskt håll. Du kanske har blandat ihop det med att vissa spekulerar om att Ryssland kan komma ha allmän mobilisering nån gång i framtiden. Inte riktigt samma sak va?

Baserat på vår konversation hittills så är det ej förvånande att du verkar ha problem med att hålla isär spekulation och fakta.

Dom enda som faktiskt haft allmän mobilisering, dessutom om och om igen under flera år, är Ukraina. Det är också Ukraina som i stor skala dokumenterats shanghaia folk på öppen gata, som sen skickas till fronten som kanonmat / drönarbete.

Med det i åtanke så kan jag bara upprepa vad jag sa sist: Mycket mer sannolikt att Ukraina egentligen rapporterar sina egna förluster, när dom pratar om ryska.
Citera
2026-08-07, 11:40
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Nä jag tror inte automatiskt på en siffra bara för att jag ser den på internet. Det är väl kanske skillnaden mellan oss två i sånt fall.

Vad snackar du om?

Trist för din poäng att du har fel i sak. Finns inget beslut om att Ryssland "måste" mobilisera. Ingen sådan plan har heller offentliggjorts från ryskt håll. Du kanske har blandat ihop det med att vissa spekulerar om att Ryssland kan komma ha allmän mobilisering nån gång i framtiden. Inte riktigt samma sak va?

Baserat på vår konversation hittills så är det ej förvånande att du verkar ha problem med att hålla isär spekulation och fakta.

Dom enda som faktiskt haft allmän mobilisering, dessutom om och om igen under flera år, är Ukraina. Det är också Ukraina som i stor skala dokumenterats shanghaia folk på öppen gata, som sen skickas till fronten som kanonmat / drönarbete.

Med det i åtanke så kan jag bara upprepa vad jag sa sist: Mycket mer sannolikt att Ukraina egentligen rapporterar sina egna förluster, när dom pratar om ryska.

Läste du inte länken du fick?
Citera
2026-08-07, 11:41
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Att Ryssland inte kan ha allmän mobilisering, vet alla, utom du.
Ingen krigsförklaring, än.
Men mobilisering kommer.
Efter valet. Det blir intressant att se reaktionerna i Sankt Petersburg och Moskva.

Om siffrorna inte är sanna, varför gå ner till 900? Bättre ligga på 2000-2300 per dag.

Bokför att dina inlägg baseras på fakta. Apropå din sista kommentar…🤣

Citat:

Vad snackar du om?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in