2026-08-06, 16:50
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Det här får bara inte ske. Vi måste fortfarande kunna röra oss fritt i samhället och inte enbart förlita oss på kollektivtrafik som inte fungerar, är inställda, håller inte tiderna, är fullsatta osv..

Hur är det tänkt att barnfamiljer som ska köra fram och tillbaka tii barnens skolor, träningar osv ska göra?

Om folk tvingas sluta köra fordon så stannar samhället och vi kommer garanterat bli ett U-land mycket snabbare än vi tror.

Vi kan lika gärna leta grottor också att bo i om vi ska tvingas gå tillbaka i utvecklingen!
Citera
2026-08-06, 16:51
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krulf
Vad sägs om att minska på utgifterna istället någon gång? Det finns inte i vänsterns tankebanor utan fritt blås till värdelösa projekt och försörjning till deras valboskap.

Yep, staten kan minska anslagen till Trafikverket och be myndigheten att i motsvarande grad minska underhållet av det svenska vägnätet.

Det är dessutom förstås vad som borde ha gjorts av en ansvarstagande regering, efter besluten om sänkta skatter på drivmedel för bilister och transport. Istället klarade den borttappade regeringen inte ens av att balansera budgeten, utan tvingades ta lån. I Sveriges namn.

Lån som ska betalas med... just det, skatter...

Sveriges sämsta regering i mannaminne, men väldigt pop bland egoistiska idioter som bryr sig mer om sin egen svettiga plånbok än sitt fosterland. Då är det väldigt, väldigt långt till "nationalism" och "patriotism"...
Citera
2026-08-06, 16:51
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlanGarner
Den lilla gruppen med pensionärer som bor i obygden kan vi nog hjälpa i alla fall. De 50 miljarderna vi får 2030 om vi klarar målen räcker nog till att kompensera dem.

Transporterna och bilåkandet måste minska. Punkt.

Naturligtvis är det inte möjligt överallt. Men de 88% av Sveriges befolkning som bor i städer och tätorter måste minska sitt bilåkande.

Säger vem? Och varför?!

Vi vet redan var de 50 miljarderna kommer att gå - till att öka takten på islamiseringen av Sverige och Europa.
Citera
2026-08-06, 16:54
Medlem
AlanGarners avatar
Ja, skönt för dig som lever utanför samhället. Vare sig du vill eller inte gäller svenska lagar även dig.

Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Pust då kan jag känna mig lugn jag har bara röstat en enda gång I mitt liv, ja eller nej till EU på 90 talet
Citera
2026-08-06, 16:55
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xcom
Måste nog säga att vägunderhållet blivit betydligt bättre sista 2-3 åren än vad det var innan, sen säger jag inte att det är perfekt idag, men man slår inte sönder bilen som tidigare när sossarna drev det under åtta år utan mer eller mindre underhåll. Men det är mina intryck i Stockholm där jag bor kanske ser annorlunda ut i övriga landet??

Men med vilka pengar har det betalats?

För det är förstås inte med de skatter som Tidö sänkte radikalt, eftersom den inkomsten försvunnit från statsbudgeten. Så nu är det inte mera de bilister som sliter på vägarna som betalar, utan alla skattebetalare i Sverige som står för kostnaden.

Eller så kan man se det som att Sverige nu tvingas låna pengar för att klara av sitt vägunderhåll, för statsbudgeten är sist och slutligen en och samma budget för allt. Men då ska ju alla skattebetalare, oberoende om de kör bil eller inte, stå för de fiolerna i alla fall...
Citera
2026-08-06, 16:56
Medlem
AlanGarners avatar
Enligt det avtal som Romina Pourmokhtari skrev under 2023, ”Fit for 55”.

Om du skiter i 50 miljarder spelar ingen roll, det kommer ändå bli ditt och mitt problem när hålet ska täckas upp. Med högre skatter eller nedskärningar.

Citat:
Ursprungligen postat av EnRosaHamster
Säger vem? Och varför?!

Vi vet redan var de 50 miljarderna kommer att gå - till att öka takten på islamiseringen av Sverige och Europa.
Citera
2026-08-06, 16:58
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Jag missade det.
Vem katten som vuxen okynnesåker?
Jag gjorde det när jag var 18-20 år men knappast senare. (50 år sedan nu)

Vilken tråkig stackare han (Galejan) verkar vara. Bitter på livet.

Det finns uppenbarligen en del som vill ha mer klassamhälle där höginkomsttagare har råd att använda egen bil.

MP partiets hövdingar drabbas väl inte och skiter i vad det påverkar vanligt folk.

Du beskrev Miljöpartiet som "ett en punkts-parti".

Ett en punkts-parti har ett (1) ändamål. Partier med bara ett (1) ändamål är mycket obehagliga partier.

Ty med bara ett (1) ändamål, så följer det automatiskt, att ändamålet helgar medlen för sådana partier.
Citera
2026-08-06, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteMuhammed
Jag accepterar ALLT men jag tänker på mina medsystrar och medbröder!

Ja, jag har gått i pension nu och jag har pension från DK med 20800 DKK och med 21750 SEK i Sverige så blir det en massa kronor då min bruttopension är över 40000 svenska kronor brutto men tro inte att jag slutar fightas för dem! Nej utan jag tänker på mina medsystrar och mina medbröder och det är för DEM som jag fightas för!

Hur har du lyckats få dubbel pension?
Citera
2026-08-06, 17:01
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlanGarner
Enligt det avtal som Romina Pourmokhtari skrev under 2023, ”Fit for 55”.

Om du skiter i 50 miljarder spelar ingen roll, det kommer ändå bli ditt och mitt problem när hålet ska täckas upp. Med högre skatter eller nedskärningar.

Romina Pourmokhtari är en islamist och det är en tragedi att hon har makt i sverige. Jävla tokvänstermuppar och era sjuka fantasier.

Hålet har ni ju själva skapat med 1 miljon analfabeter som lever på livstidsförsörjning.
Citera
2026-08-06, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hirmas142
Hur har du lyckats få dubbel pension?

Jag har jobbat i DK i nästan tjugo år och då har jag rätt till pension i DK som är 12 procent utav lönen.

Är svensk medborgare, jag har aldrig bott i DK utan bara arbetat där.
Citera
2026-08-06, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunegbg
Katastrof vad som än händer

Ja blir väl så vad som än händer.
Ha en skål med mig. 🍻
Citera
2026-08-06, 17:07
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnRosaHamster
Det här får bara inte ske. Vi måste fortfarande kunna röra oss fritt i samhället och inte enbart förlita oss på kollektivtrafik som inte fungerar, är inställda, håller inte tiderna, är fullsatta osv..

Hur är det tänkt att barnfamiljer som ska köra fram och tillbaka tii barnens skolor, träningar osv ska göra?

Om folk tvingas sluta köra fordon så stannar samhället och vi kommer garanterat bli ett U-land mycket snabbare än vi tror.

Vi kan lika gärna leta grottor också att bo i om vi ska tvingas gå tillbaka i utvecklingen!

Miljöpartiet VILL att Sverige och övriga länder ska tvingas gå tillbaka i utvecklingen. Så här ser Miljöpartiet på Svensson:

Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Utmärkt. Gör det dyrt för Svensson att förflytta sig. Det ska krampa i plånboken att tanka. Att äga och köra bil är ingen mänsklig rättighet. Inte heller att röra sig över stora avstånd. Det finns kollektivtrafik om man vill resa. Höj till minst femtio kronor litern. Slå undan benen på medelklassen.

Bra. Äldre behöver inte åka runt och ta upp plats och okynneskonsumera. Barnfamiljer får prioritera. Man kanske inte ska skaffa barn om man inte har råd med dem? Semester är onödigt och en lyxkonsumtion. Stanna hemma. Låginkomsttagare bör inte ha dyra fordon. Går maten upp får folk laga mer från grunden och äta billigare. Folk folk handla och resa mindre, helt enkel

Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
.. Det är så fantastiskt roligt att se smärtan och ångesten i era ögon när ni tänker tillbaka på Gammelsverige. Det är borta för alltid. Siste man kan använda den blågula snortrasan att torka fötterna på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in