Nu har smhi redan förklarat höst i fjällkedjan. Kommande vecka kommer nog stora delar av norrland få höst.
Jag hade rätt. Någon bra avslut på denna skitsommar blir det inte. Blåst och regnmoln står på listan resten av sommaren. Denna sommar har varit blåst och molniga dagar.
Om det nu är global uppvärmning går sverige motsatta hållet med sämre och kyligare somrar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jal16
Jag räknar till 15 högsommardagar i Göteborg hittills det här året vilket är ganska normalt. Vi hade fint väder från midsommar till den 1 juli. Och under den andra och tredje veckan av juli. Sedan mer växlande och nu ser det ut som att första halvan av augusti kan bli sval. Jag tycker att vi har haft en okej högsommar men försommaren var usel och om sensommaren också blir det så har det varit en ganska dålig sommar överlag vid Västkusten.
15 högsommardagar? Du bör nog justera din temperaturmätare lite. Det har inte varit 15 högsommardagar någonstans i sverige. Du kanske har missat att en högsommardag är en dag där dagstemperturen överstiger 25 grader?