2026-08-06, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Dessutom behöver han ju inte känna till området särskilt väl, det var ju inte hans stuga. Kanske bara varit ihop med tanten ett halvår.
Exakt, det är mer troligt. Instiktivt är det österut som är enklast i första läget. Men nordväst är bättre. Gällnö är stort.
Citera
2026-08-06, 10:43
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulbasaur400
Off topic, men han är en duktig löpare så därför är det rimligt att han försöker simma från en brottsplats i skärgården? You do you!

Han ser en ö, och tror sig kunna simma till den för att han har god kondition. Inte så konstigt. Det som är konstigt är att han tror han kan komma undan.
Citera
2026-08-06, 10:44
Medlem
Karaffs avatar
Citat:
Enligt gamla fb-inlägg verkar han dessutom vara en duktig löpare, så det stämmer väl rätt bra med att han försökt simma.

Bara för att jag är duktig på att köra rally betyder det inte att jag kan köra flygplan…
Citera
2026-08-06, 10:45
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallaren25
Vilken twist detta blev ändå! Att han försöker simma iväg för att fly gör det ännu mer dramatiskt (och surrealistiskt). Men i denna tråd har hobby-utredarna jobbat på väl ändå 😅 hoppas att han erkänner på studs och rätar ut alla frågetecken för familjens skull

Roligt att han försökte simma ifrån snuten men inte helt ovanligt i såna här sammanhang. Folk som mördar sina nära och kära är oftast inne i nån slags psykos och tänker inte klart. Självklart var det omöjligt för honom att komma undan men i hans virrhjärna trodde han kanske att han kunde fly.
Citera
2026-08-06, 10:46
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Du får läsa tråden, det är klarlagt på väldigt många sätt.
Uppgifter i Tråden kan aldrig vara bevis. Då litar jag mer på media i detta fall.

Att ÅÅ äger en fastighet som tros vara platsen är inget 100%. Även om huset är rätt hittat kan ÅÅ lånat ut huset en vecka eller så...
Citera
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karaff
Bara för att jag är duktig på att köra rally betyder det inte att jag kan köra flygplan…

Men förhelvete, de allra flesta kan simma. Dock väldigt olika långt, beroende på fysik. Och hans är sannolikt mycket god. Vad är det som är så jävla svårt att förstå`?
Citera
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matte666
Ja, för en tröja går ju inte att byta? Kom igen...
Absolut kan du göra det. Men kom ihåg att dessa människor brukar hamna i affekt.
Citera
2026-08-06, 10:49
Medlem
Citat:
Men förhelvete, de allra flesta kan simma. Dock väldigt olika långt, beroende på fysik. Och hans är sannolikt mycket god. Vad är det som är så jävla svårt att förstå`?

Det är väldigt konstig slutledning. Hur vet du att hans fysik sannolikt är mycket god? För att han har löparbilder på Facebook? Du har ingen aning om vad du pratar om. Idiotiskt
Citera
2026-08-06, 10:50
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Att ÅÅ äger en fastighet som tros vara platsen är inget 100%. Även om huset är rätt hittat kan ÅÅ lånat ut huset en vecka eller så...

Skulle hon besöka ön med sin pojkvän, samtidigt som hennes hus där är utlånat? Sannolikheten för det är väl mer än noll procent, men försvinnande liten skulle jag säga.
Citera
2026-08-06, 10:52
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Skulle hon besöka ön med sin pojkvän, samtidigt som hennes hus där är utlånat? Sannolikheten för det är väl mer än noll procent, men försvinnande liten skulle jag säga.

Citat:
Gör du det. Du får såklart tro vad du vill
Är det uteslutet att ÅÅ skulle kunna låna ut huset en vecka till en kompis?
Är det SÄKERT att BO är 56 år?
Citera
2026-08-06, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian

Ja det är en hypotes jag tycker vi avskriver ögonaböj för att undvika massor skräp i tråden.

Därtill finns som sagt mycket information i tråden som stödjer vem som är BO. Att det skulle var någon annan än husägaren är <0.000001%. Hypotes förkastas.
Citera
2026-08-06, 10:55
Medlem
Citat:
Du får läsa tråden, det är klarlagt på väldigt många sätt.
Nej det är det inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in