2026-08-05, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlanGarner
Det har vi ju enligt många internationella avtal vi skrivit under med FN och Europakonventionen och EUs Dublinavtal.

Jag säger inte att vinsten kommer sen, jag säger att vi visst är skyldiga att ta emot dem.

Vad är alternativet? Kulsprutebefästa gränsövergångar och att Sverige drar sig ur en massa internationella avtal. Som nåt slags Nordkorea eller Albanien på 80-talet?
Det fetade, du menar de stridsbara unga männen?
Citera
2026-08-05, 21:44
Medlem
AlanGarners avatar
Ja absolut, bara att läsa på, det räcker med att ha asylskäl. Man kan vara politisk aktivist och bög, samt en stridsbåt ung man, i någon totalitär stat och få uppehållstillstånd. Det har Sverige helt frivilligt skrivit under på genom en massa internationella avtal de senaste decennierna.

Om vi ska sluta med det får vi det hett om öronen internationellt.

Citat:
Ursprungligen postat av davethor
Det fetade, du menar de stridsbara unga männen?
Citera
2026-08-05, 21:44
Medlem
Citat:
Det har vi ju enligt många internationella avtal vi skrivit under med FN och Europakonventionen och EUs Dublinavtal.

Jag säger inte att vinsten kommer sen, jag säger att vi visst är skyldiga att ta emot dem.

Vad är alternativet? Kulsprutebefästa gränsövergångar och att Sverige drar sig ur en massa internationella avtal. Som nåt slags Nordkorea eller Albanien på 80-talet?
Alla folkgrupper har rätt till självbestämdhet, har du glömt det? Eller är du en av dom som tror att det bara gäller för negrar? Har du glömt min och din rätt till skydd från våldsverkare? Eller regeringens skyldighet att främja Sverige och dess befolknings bästa? Eller tycker du att det är så synd om de invaderande "flyktingarna" att våra rättigheter åsidosätts, att dom inte är värt lika mycket eftersom vår hud är inte samma färg som hundskit?

Måste vi verkligen låta en massa våldsbejakande islamister få bosätta sig här för det står i nåt dumt avtal som vi skrev på för nästan 100 år sen? Nej, det måste vi inte. Om Ungern/Polen kan neka inträde så kan vi också göra det.
Senast redigerad av NgnJohn 2026-08-05 kl. 21:50.
Citera
2026-08-05, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davethor
Slut gränserna helt, låt beväpnade vakter ha 100% stöd för våldsanvändning vid intrång. Alla tusentals som kom, som vanligt inte en enda (eller iaf inte många) kvinna. Ett land ska ha rätt att försvara sig vid invasion, vilket det här är.
Du vill uppenbarligen ha det som i Nordkorea. Kolla gärna hur befolkningen har det där i ett slutet land!
Citera
2026-08-05, 21:58
Medlem
AlanGarners avatar
Jag tycker synd om människor som flyr politisk förföljelse och tortyr ja.

Ungern/Polen betalar ju istället stora summor till EU för att slippa ta emot flyktingar.

Människor har alltid flyttat, det är en del av att vara människa.

Däremot anser jag att det måste ske på ett kontrollerat vis och inte i för stora mängder på för kort tid.

Citat:
Ursprungligen postat av NgnJohn
Alla folkgrupper har rätt till självbestämdhet, har du glömt det? Eller är du en av dom som tror att det bara gäller för negrar? Har du glömt min och din rätt till skydd från våldsverkare? Eller regeringens skyldighet att främja Sverige och dess befolknings bästa? Eller tycker du att det är så synd om de invaderande "flyktingarna" att våra rättigheter åsidosätts, att dom inte är värt lika mycket eftersom vår hud är inte samma färg som hundskit?

Måste vi verkligen låta en massa våldsbejakande islamister få bosätta sig här för det står i nåt dumt avtal som vi skrev på för nästan 100 år sen? Nej, det måste vi inte. Om Ungern/Polen kan neka inträde så kan vi också göra det.
Citera
2026-08-05, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holden.Caulfield
Det nuvarande styret ville nyligen ge mellan en halv miljon och en miljon illegala invandrare uppehållstillstånd. Ceuta-händelsen går helt i samma narrativ.

Spanien beviljade uppehållstillstånd till nästan 8000 flyktingar förra året. Att då ge tusen människor uppehållstillstånd i ett svep är mycket.
Det är en enorm skillnad! De bor ju redan i landet. De flesta jobbar och många har givetvis familj.
Citera
2026-08-05, 22:19
Medlem
Citat:
Jag tycker synd om människor som flyr politisk förföljelse och tortyr ja.
Är det synd om Akilov?
Citat:
Ungern/Polen betalar ju istället stora summor till EU för att slippa ta emot flyktingar.
Och vi betalar istället våldsskatt när apor kommer hit och skjuter på våra gator och förgriper sig på kvinnor när dom går hem från krogen. Är det nånting som vi ska tolerera för diversitets skull?
Citat:
Människor har alltid flyttat, det är en del av att vara människa.
Var det inte du som nyss satt och radade upp en massa flyktinglagar? Konstigt att du bara bryr dig om internationell lagar när det passar dina åsikter. Tyvärr för dig så har stater suverän rätt att kontrollera sina gränser och reglera vem som får resa in på deras territorium. Folk från MENA har ingen rätt till våra tillgångar, oavsett hur mycket globalister som du tycker att alla är "jordens invånare".
Citat:
Däremot anser jag att det måste ske på ett kontrollerat vis och inte i för stora mängder på för kort tid
Det har redan skett för mycket på för kort tid. Just därför borde det var totalförbud mot invandringen till EU. Och massåtervandring.
Citera
2026-08-05, 22:39
Medlem
AlanGarners avatar
Jo det var jag, jag radade upp en massa avtal som Sverige förbundit sig att följa.

Ett land har inte 100% rätt att bestämma vilka som kan välja att bo i landet nej. Sverige har tex förbundit sig att låta nordiska och EU medborgare flytta till Sverige.

Man kan också dra sig ur alla avtal som typ Ryssland eller Nordkorea om man vill, men det har andra konsekvenser.

Citat:
Ursprungligen postat av NgnJohn
Är det synd om Akilov?

Och vi betalar istället våldsskatt när apor kommer hit och skjuter på våra gator och förgriper sig på kvinnor när dom går hem från krogen. Är det nånting som vi ska tolerera för diversitets skull?

Var det inte du som nyss satt och radade upp en massa flyktinglagar? Konstigt att du bara bryr dig om internationell lagar när det passar dina åsikter. Tyvärr för dig så har stater suverän rätt att kontrollera sina gränser och reglera vem som får resa in på deras territorium. Folk från MENA har ingen rätt till våra tillgångar, oavsett hur mycket globalister som du tycker att alla är "jordens invånare".

Det har redan skett för mycket på för kort tid. Just därför borde det var totalförbud mot invandringen till EU. Och massåtervandring.
Citera
2026-08-05, 22:58
Medlem
lagfrukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Nej de ligger i Spanien då enklaven är en del av det spanska territoriet.
Frågan är väl vad araber gör i Nordafrika och Levanten öht? Skicka hem dem till Arabiska halvön ocb låt berberma återfå Marocko, Tunisien och Algeriet, Kopterna Egypten och syrier, kurder, greker, armenier, judar etc återfå Levanten.
Ja bedömt, grekerna och berberna bodde där före araberna. Skicka hem packet.
Citera
2026-08-05, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Bra att Italien avbryter Schengenavtalet med Spanien. Det måste Sverige också göra.
och det tror du vänster tillåter? det är ju precis det här de väntat på
Citera
2026-08-06, 00:01
Medlem
Nixters avatar
Citat:

Alternativet att försvara sin gräns var självklart under 1000-talet år bakåt. Finnarna är ganska duktiga på exakt detta mot Ryssland idag.

Men du menar på allvar att avtal från globalist-organisationer är viktigare än Europas och Sveriges existens? Vart tänker du fly när dom.knackar på dörren ?

...Europa är ett smörgåsbord. Alla fattiga länders medborgare vill komma till festen. Var går din gräns, 1 miljon, 10 miljoner, 100 miljoner eller 1 miljard nyanlända ?
Citera
2026-08-06, 00:15
Medlem
Öppna era hem och hjärtan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här