Citat:
Ursprungligen postat av
pickalulu
Hur?
Vet inte.
På alla sätt du kan för att väcka massorna, väck motstånd med ärlighet & fakta, informera dig själv så du kan informera andra, argumentera för dig, kunna backa upp vad du säger, och hjälp partier som jobbar för stängda gränser och remigration. Vilka partier det är får du välja vad du anser är lämpligt. Jobba både inom och utanför systemet eller på det /vilket sätt du själv föredrar eller tror ger något. t.ex. Lokal aktivism, upp med tiotusentals flygblad och brevlådeutskick i boxar med nordiska, europeiska namn, osv. Följ användare som du tycker delar bra saker, väx det sociala medier-nätverket online. Dela saker du vill "spara". Jag skrev en txtfil med en massa länkar till SM med liten rubrik + länk för att enkelt dela vidare..
Skriv på och dela save Europe act. (se signatur)kan vara ett av flygbladen.
Läs på, dela på forum, regga på flera sociala medier och forum så man kan ta 3 minuter att dela saker man tyckte var värda att dela parallelt till många fler på nolltid. träna varje dag, bli starkare, uthålligare, jobba för det bästa men förbered er på mer. Jag vet inte vad du har för möjligheter, motivation, förmågor, kontaktnät, budget att jobba med, eller vad som passar just dig bäst osv, tror inte det jag gör t.ex. är för vem som helst, men skicka pm så kan jag skriva lite vad jag gör iaf.. Är det tillräckligt det jag gör, för att göra min del? - vet inte men jag gör
något varje dag!
Gör vi inte vad vi kan för att vända det här, så kommer vi få leva med det och ångra det bittert en dag om inte resten av befolkningen får det gjort... Ta en riktning, kolla omkring dig - bästa valet till bästa förmåga från där man är just nu, och bara göra sitt bästa. Srunt samma om det inte ledde till något som tänkt, det kanske inspirerade till något bättre, men man behöver börja agera. Är det tråkigt men nödvändigt att t.ex. sitta och informera sig med videos och grejer - använd tiden till att träna samtidigt, t.ex.
eller spel, info & träning samtidigt. Kör jag "ibland" med... Går faktiskt bra med alla tre.
Kombinera nytta med nöje mao. Gör något kul av "aktivismen" eller engagemanget, kombinera med träning, ha lättsamma mål (t.ex att ha maximalt kul trots en mörk situation, så finns en hel del medvind nu och många som gör saker) & hitta på kul aktiviteter så orkar man göra mycket mer. t.ex. köp en cruiser man glider runt med och sätter upp grejer... stenciler t.ex. om man vill använda färg kanske. (olagligt, ta inte onödiga risker) men kombinera aktivism med träning.
Jag har inte ens sovit i natt öhm.. tar gärna förslag med på grejer att göra med, men jag sysslar med lite det ena och det andra jag hellre tar i pm om du vill höra, så skicka pm. Men jag tror att när man bara börjar, gör något(!)utifrån där man är, så rullar det på mer och mer och så får man se vad nästa etapp blir.. klart är iaf att vi måste vända det här eller minst minska skadan som redan är skedd och på väg, och jag tror som sagt, att om. vi inte engagerar oss, aktiverar oss, gör Något varje dag så kommer vi ångra det...